Autor: Matěj Haisler, marketingový specialista
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Říkáte si, že ve Vašem oboru je příliš velká konkurence na to, abyste zažili strmý růst? Ideální zákazníci se těžko hledají nebo draze platí…
To je pouze jeden z vnitřních hlasů, který Vás drží zpátky od práce a raketových výsledků. Nevěřte mu!
Stejně tak jsme ani my neuvěřili, že pro našeho klienta z edu-co.sk nenajdeme dostatečný počet zákazníků…
Klient nabízí skvělé, rekvalifikační kurzy zdarma a to výhradně pro nezaměstnané na úřadu práce. Což je, uznejte sami, sama o sobě skvělá nabídka pro lidi, kteří chtějí rozšířit své znalosti nebo zkrátka začít svůj pracovní život od znovu.
Jak jsme postupovali?
Google Ads
Úvodní strategie byla za použití vyhledávacích kampaní na Googlu. A hádejte co…
Při cílení na klíčová slova typu “rekvalifikační kurzy” apod. ani nebyla přehnaně vysoká cena za proklik (cca 0,2 €). Ale hlavně počet reálných zájemců se pohyboval maximálně v jednotkách.
Ukázka reklamy:
Takhle to dál nešlo. Velmi rychle jsme přehodnotili strategii a vydali se lovit zákazníky v mnohem hlubším a rozsáhlejším rybníčku.
Kouzlo studené návštěvnosti
Na jedné straně teplá návštěvnost: to jsou uživatelé, kteří už vědí, že existuje nějaký typ služby, ale zatím neznají konkrétně tu vaši službu. (Tyto uživatele typicky najdeme na Googlu.)
Na straně druhé studená návštěvnost: uživatelé, kteří vůbec neznají vás, neznají službu nebo produkt, který vy nabízíte nebo ani neví, že takový typ služby existuje. (Tyto najdeme zase na Facebooku.)
Hlavní výhoda studené návštěvnosti je většinou velmi malá konkurence, protože s ní většina firem neumí správně pracovat. Vlastně nejde ani o to s ní umět pracovat, spíše správně KOMUNIKOVAT. A správná komunikace se studenou návštěvností je klíčová pro každou firmu, která se potýká s nedostatkem nových zákazníků.
My jsme si pro oslovení studené návštěvnosti vybrali Facebook. Jednak placené kampaně s cílem získání Konverzí – odeslání formuláře na webu a jednak kampaně na Facebook formuláře.
Po tom, co jsme otestovali desítky obrázků a různých textů, titulků a cílení na nejrůznější publika, jsme vyladili reklamu téměř k dokonalosti.
A tady jsou výsledky:
Nyní sbíráme kontakt na potenciální zákazníky pod 3 € a to na službu, za kterou klient získá několik set euro! A navíc kompletní kontakt, tedy jméno a příjmení, e-mail i telefon.
Další věc, která stojí za zmínku je jednoznačně konverzní poměr: když si vezmeme příklad výše, tak z 2435 prokliků jsme získali 392 kontaktů na potenciální zákazníky.
392 / 2435 = konverzní poměr 16,09 % !!
Perfektně se nám osvědčilo cílení na celé Slovensko, poté dle typu rekvalifikačního kurzu jsme akorát upravili věkové rozmezí. Nastavení zájmu “Bez práce” a zapnuté Rozšíření podrobného cílení. S tím, že nejkonverznější byla umístění ve Facebook feedu, tedy na hlavní stránce.
Zde ukázky reklam, které přinesly nejvíce platících zákazníků:
Jak spolupráci hodnotí klient?
Závěr
Staré dobré pořekadlo praví: “blbec” s plánem, poráží génia bez plánu. Než se tedy vrhnete bezhlavě do další práce, vyhraďte si čas a určete si strategii, která může navýšit 100x Vaše poptávky či prodeje.
A pokud byste chtěli s přípravou strategie pomoci od nás, začněte zde a nechte vyrůst své podnikání z průměrného či lehce nadprůměrného v jedinečné a unikátní. Převeďte neznámé vetřelce od naprosté ledové nedůvěry až k bodu varu a posedlostí Vaším produktem či službou.