INIZIO blog

Jak jsme 10x snížili cenu za kontakt, a to i v NEJNEDŮVĚŘIVĚJŠÍM prostředí investičních příležitostí a cold callingu.

Dostanete za úkol spravovat marketing pro cold callingovou firmu nabízející investiční příležitosti. Navíc v době a zemi, která svou důvěrou v investice moc proslavená není. Co uděláte?

Je důležité skutečně pochopit proces získávání zákazníka. Zároveň potřebujete trefit ideální strategii pro každý jednotlivý případ. Víte, co odděluje nejlepší světové marketéry od těch obyčejných? Není to v tom, že by se ti nejlepší a nejzkušenější o tolik častěji trefili do černého hned prvním pokusem. Skutečný rozdíl je v postupu jejich práce. Mnohdy trvá několik pokusů a mnoho testování, než se objeví cesta, která spolehlivě a dlouhodobě živí podnik. Nejlepší marketéři s tím počítají, rychle situaci vyhodnocují a jednají. I kdyby to mělo znamenat vše zmačkat a začít odznovu.

Náš klient věděl, že takto to v životě a v marketingu chodí. Že nezdary a těžkosti na začátku nemusí znamenat špatný konec, pokud tým ví, kam jde. Díky tomu se klient dočkal zaslouženého ovoce v podobě desítek relevantních kontaktů.

 

Cílem na začátku spolupráce bylo definovat fakta, zjistit, kdo je ideální zákazník, a zjistit, jak jsou prodejci schopni tyto kontakty zobchodovat. Po několika hovorech s klientem nastal čas pustit se do práce!

 

Připravili jsme Facebook účet, připravili přistávací stránku, ale ihned nastaly problémy. Účet na Facebooku byl nový a byl automatickou kontrolou pozastaven. Kdo někdy spouštěl reklamu na Facebooku dobře ví, že tohle znamená nepříjemné zdržení, které není v lidských silách ovlivnit – pokud nemáte v příbuzenstvu někoho, kdo je příbuzný s vedením Facebooku. Po dvou dnech trápení se zablokovaným účtem a žádostmi o kontrolu byla naštěstí aktivita obnovena. Aby to ale nebylo tak jednoduché, inzerce byla celkově pozastavena hned několikrát.

 

 

Reklamní účty mají po obnovení z blokace často u Facebooku ještě skrytý „černý puntík“, takže i první testy se prodražily. Přistávací stránka nebyla na začátku navíc příliš efektivní, takže při startu na tomto projektu nás opravdu potrápilo vše, co mohlo.

Takto ani náhodou:

 

Proto jsme se opět vrátili k pilíři úspěšné spolupráce… komunikaci! S klientem jsme si domluvili delší hovor a dopodrobna jsme si ujasnili, jaký typ relevantních kontaktů stačí v poměru s jejich množstvím a jak moc mají být tzv. „ohřátí“. Naštěstí klient znal své zákazníky perfektně. Poté, co jsme nabyli nové poznatky o ideálním zákazníkovi, jsme se mohli vrhnout do práce a vytvořit novou přistávací stránku s novými reklamami.

 

A výsledek?

 

To už je lepší:

 

Ukázky nejlepších reklam:

 

Místo předchozího konverzního poměru přistávací stránky 2,3–3 % jsme se dostali na 12–20 %. A to při minimálním snížení relevance!

 

Co se týče samotné přistávací stránky, byla velice jednoduchá, těžší ovšem bylo dát dohromady přesvědčivé reklamy. Bohužel se v dnešní době na inzertních platformách objevuje stále více a více finančních nebo investičních podvodů. Museli jsme tak přesně cílit na své ideální zákazníky a už ve Facebook reklamě je přesvědčit, že se nejedná o podvod, nýbrž o pouhé stažení investičních materiálů (ebooků) zdarma. A po spuštění stovek reklam a velice usilovné práci pro klienta se nám nakonec tohoto cíle podařilo dosáhnout.

 

A jak se nám tedy podařilo tak razantně zlepšit konverzní poměr přistávací stránky, kromě perfektně cílených reklam?

 

Místo přímého poptávání investičních služeb, což byla naše první strategie, jsme využili plného potenciálu klienta. Přeci jen jde o velice zkušenou cold callingovou firmu a ohřívání zákazníků během úvodních telefonátů mají v krvi.

 

Proto jsme spolu dali dohromady magnet. Ovšem ne emailový, nýbrž telefonický. Klient nám poskytl investiční materiály, informace o aktuálních IPO (prvních veřejných nabídkách akcií) a ty jsme následně přetavili do ebooku. Ty jsme pak nabízeli ke každé investiční příležitosti/IPO. Lidé tak pro jejich stažení zadali: jméno, telefon, email. Email ve výsledku sloužil jen k zaslání materiálů zdarma. Divy se děly pak už jen s telefonním číslem, kdy se klientovi podařilo uzavřít během spolupráce hned tři klienty a další dva by měli být uzavřeni koncem týdne.

 

To ale není vše, klient také chápe, že až 60 % všech dalších příjmů je ukryto v navazujícím oslovování. Obzvlášť ve světě investic, a tak s databází více než 50 relevantních kontaktů, kteří sami chtějí být informováni o dalších investičních příležitostech, je jen otázka času, kdy do toho skočí s námi.

 

Ale ani zde zdaleka nekončíme!

 

A co na naší spolupráci říká klient?

 

Pomůžeme i Vám?

Zkuste vyplnit tento kvíz (30 – 60 sekund) a zjistěte, jestli v Iniziu dokážeme pomoci i Vám.