Autor: Matěj Haisler, marketingový specialista
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Klientka Hanka Dvořák Farkačová z projektu vylecit-ekzem.cz nás oslovila s jasným cílem – dostat její skvělé produkty mezi více lidí a posunout její podnikání na novou úroveň, aby se mohla v klidu starat o dvojčata, která byla právě v očekávání. Budeme se zde bavit o infoproduktech, tedy žádní skladníci, ani navolávání studených kontaktů. Jednoduše řečeno: automatická mašina na peníze, díky skvělým produktům a funkčnímu online marketingu.
Dlouholetý ekzém na kůži jako cesta k vlastnímu podnikání
Ještě než nás klientka oslovila, stala se studentkou naší Inizio Akademie, a zároveň již využívala náš nástroj Konverzky.cz pro tvorbu tzv. prodejních trychtýřů. Čili hned na začátku spolupráce jsme již měli k dispozici data z Facebookových kampaní a informace o úspěšnosti přistávacích stránek. A tato data jsou nad zlato! Můžete v nich totiž vypozorovat funkční vzory a ty dále vylepšovat.
A vzhledem k tomu, že se jedná o infoprodukty, konkrétně tedy o e-book “Výživa při léčbě atopického ekzému” a online kurz “Za zdravou kůži”, bylo na nás hlavně nastavení automatizace prodejnosti. Víte, takový systém, který udělá z naprosto neznámých vetřelců -> platící zákazníky. A to je spojení placené reklamy a konverzních trychtýřů.
Cesta z neznámého vetřelce k platícímu zákazníkovi
Pomocí reklamy na Facebooku jsme uživatelům nabídli e-book zdarma s názvem “10 návyků vyléčeného atopika”, tedy ne tak úplně zdarma, nýbrž výměnou za e-mailovou adresu. Proto se můžete setkat i s pojmem “e-mailový magnet”. (Kdybychom vedli návštěvnost rovnou na prodejní stránky s placeným e-bookem, pravděpodobně bychom nedosáhli takového zisku v jednom měsíci.) Toto je extrémně důležitý krok pro získání vysoce platících zákazníků. Dáte totiž potenciálním zákazníkům jasně najevo, že jim chcete opravdu pomoci řešit jejich problém a tak si získáte větší důvěru.
Když používáte e-mailový magnet, je extrémně důležité, jak svou nabídku komunikujete. Protože už v textu reklamy i přistávací stránky si filtrujete lidi, kteří projeví zájem. Nicméně hlavně záleží, pokud budou tito lidé následně i nakupovat, což by měla být i Vaše hlavní priorita.
Facebook reklama s nabídkou e-booku zdarma:
Reklama se jemně otírá o důležitost výživy při léčbě ekzému, což je zároveň téma samotného placeného e-booku.
Níže náhled přistávací stránky s e-bookem zdarma:
Takto získanou e-mailovou adresu následně využíváme pro rozesílání automatických emailů (opět pomocí nástroje Konverzky.cz). Jen pozor, tady spoustu firem stále obrovsky chybuje! Většinou tyto kontakty oslovují pouze s prodejními emaily. A to je strašná škoda. Otevíráte a čtete s nadšením Vy prodejní emaily? Čtete rádi prodejní katalogy? … Proto na získané kontakty zasíláme také hodnotné emaily, ve kterých těmto atopikům zasíláme další tipy a triky pro hýčkání jejich pokožky. Zajistíme si tak dlouhodobě vyšší % míry otevření i prokliku z emailu a tím pádem také vyšší zisky a ve finále také pomůžeme i většímu množství lidí.
A to není všechno…
E-mailovou sekvenci jsme podpořili také o Facebook remarketing. Tedy znovu zacílení reklam na zájemce o e-book zdarma, případně všechny nenakupující návštěvníky ze stránek, či hlavního webu. Pokud nepoužíváte remarketing, tedy znovu se neukazujete návštěvníkům svého webu, konverzních stránek, či e-shopu, doslova své podnikání střílíte do nohy…
Nicméně pokud používáte strategii e-mailového magnetu s následným zasíláním automatických emailů, je to remarketing sám o sobě. A nemusíte za něj nutně opakovaně platit Facebooku, ani Googlu.
V čem se liší průměrné prodejní stránky od těch, které živí firmu několik let?
Věděli jste, že nadpis každé stránky může až z 80 % za tvorbu nových pracovních míst nebo krach celé firmy? A průměrné prodejní video předčí skvěle vystajlované obrázky z Photoshopu a video-reference si dávají ty textové ke snídani.
Další krok, který se nám skvěle u této klientky osvědčil, bylo přidání dvou-krokového prodejního formuláře. A v čem spočívá jeho kouzlo? Spočívá právě v odděleném vyplnění informací při dokončování objednávky. Mnohem větší procento lidí totiž vyplní formulář, pokud se požadují pouze kontaktní údaje. Jakmile je vyplní, máme z půlky vyhráno, protože i když nevyplní 2. krok a nezadají svou platební kartu, máme alespoň jejich kontaktní údaje a můžeme se jim dále připomínat s dokončením platby, případně nabídnout jinou platební metodu.
Kouzlo spočívá v tom, že tyto automatické emaily nastavíte jednou a poté už se nemusíte o nic starat. Nastavíte rozesílání emailů, případně nastavíte, za jakých podmínek se začnou emaily rozesílat a máte hotovo.
Jaký 1 krok přinesl ⅔ tržeb?
Podnikatelé (nejen) mají ve zvyku hledat zkratky k vysněným cílům. Chtěli by, aby stačilo zmáčknout jedno tlačítko, polknout kouzelnou pilulku, apod. Máme pro Vás úžasnou zprávu, tento krok může razantně navýšit i Váš ČISTÝ ZISK!
Jste napjatí? 🙂
Jedná se o rozesílání newsletterů na získané kontakty z e-mailového magnetu. Tzv. broadcast, neboli hromadné e-mailové sdělení pro celou databázi kontaktů. Ale pozor, přečetli jste A, pokračujte prosím i k B. Pokud chcete ze své databáze opravdu vyždímat maximum, ale zároveň si tuto databázi tzv. “nezkazit”, zařaďte k těmto prodejním e-mailům opět hodnotné emaily. Může to být vzdělávací video, PDF zdarma, nebo tématické aktuality atp. V našem případě to bylo např. video na téma: “Proč se ekzém zhoršuje hlavně v zimě”.
Nutno říct, že nejlépe se osvědčily časově omezené newslettery s akčními nabídkami. Otestujte i na své prodejní stránce např. časový odpočet nebo počet omezených kusů skladem a sledujte vývoj konverzního poměru.
Okamžité zvýšení zisku
Po dokončení objednávky e-booku jsme zákazníky přesměrovali na děkovací stránku, která byla zároveň stránkou s navyšujícím prodejem (tzv. upsell) online kurzu. Online kurz zde nabízíme s 67% slevou v porovnání s běžně dostupnou cenou na hlavním webu. Každá objednávka tohoto kurzu tak představuje okamžitý 100% zisk navíc.
A výsledky?
Práce se získanou databází kontaktů se ohromně vyplatila a nárůst tržeb na sebe nenechal dlouho čekat. Projevil se téměř okamžitě:
Zde pro porovnání výsledků z ledna 2022 a prosince 2021 a skvělý nárůst tržeb o více než 340 %!
Chtěli byste znát intimní motivace Vašich zákazníků, které je dovedly k nákupu?
Porozumění vlastním zákazníkům je skvělým předpokladem, že Váš marketing bude generovat dostatek nových zákazníků.
Cesta k poznání ideálních a vysoce platících zákazníků chce svůj čas. Nicméně, díky skvělé spolupráci s klientčiným týmem jsme přešli “do terénu” a začali jsme obvolávat již platící zákazníky z minulosti. Jak taky lépe zjistit, po čem prahnou Vaši zákazníci, než se zeptat jich samotných, viďte? 🙂
Na základě získaných informací jsme poté připravili nové emaily k odeslání a také zbrusu nové textace do Facebookových kampaní. Díky tomu se nám následně podařilo přetavit získané kontakty do platících zákazníků o poznání rychleji, což byl další střípek celé skládačky.
Pracujete v oboru již několik let a myslíte, že své zákazníky perfektně znáte? Garantujeme Vám, že po obvolání svých 30 posledních zákazníků objevíte alespoň 1 nový důvod (který se dost možná bude často opakovat), proč si koupili daný produkt a právě od Vás. Budete překvapeni, dejte tomu šanci!
Co vlastně o spolupráci říká sama Hanka?
Chcete si také vyzkoušet Konverzky, nebo Vás láká svěřit svůj marketing do našich rukou? Domluvte si strategickou konzultaci zde. Společně z Vašeho podnikání vytvoříme mašinu na peníze.