Chtěl bych se podělit o něco, co se nám povedlo. Respektive, nejdřív se nám to nepovedlo. Nejdřív to bylo úplně hrozné, a pak jsme něco změnili a povedlo se nám to. To něco je marketing. To něco je marketingová nabídka. Nejlepší marketingová nabídka, kterou jsem v životě vytvořil – z pohledu výsledků.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Nikdy jsem nevytvořil nabídku, která by měla větší úspěch, vyšší konverzní poměr. To znamená, nikdy jsem v životě nevytvořil nabídku, přistávací stránku a reklamu, na kterou by větší procento lidí kliklo, a potom nakupovalo. A nepodařilo se mi to hned. Udělal jsem chyby a chtěl bych se dneska podělit v rámci tohohle přiznání. Budu se bavit o nabídce, kterou tvoříme a vytvořili jsme pro Konverzky.cz.
To je projekt, kterému teď poslední rok věnuji asi 80 % veškeré své energie a času, protože to je asi ta nejrychleji rostoucí věc, kterou jsem v životě zažil. Ale neroste pořád. Máme fáze, kdy hodně rychle rosteme, a pak se dostaneme do nějakého bodu a stagnujeme. A mě to vždycky hrozně trápí, protože ta stagnace je pro mě frustrující a snažím se vždycky přijít na to, co mám udělat, abychom přestali stagnovat, abychom začali znova růst.
Pak na to přijdu. Po nějaké době. Někdy mi to trvá týden, někdy mi to trvá půl roku. Pak přijdu na to, proč stagnujeme, a co musím změnit a začneme zase růst. A zase je tam nějaká nová exponenciála, ale pak se ta exponenciála zase zlomí. Teď jsem posledních 10-14 týdnů byl zase v té frustrující fázi, protože jsme začali stagnovat, dostali jsme se na nějaké počty zákazníků, najednou to přestalo růst a nebo to rostlo malinko…
Mě to vždycky deptá. Říkal jsem si: “Musíme přijít s něčím novým, musíme přijít s nějakou další variantou, s novým způsobem, jak získat další nové zákazníky do Konverzek a udržet je tam.”
To byl důvod, proč jsem přišel s něčím, čemu dnes říkáme NEMANAHI – NEjlepší MArketingová NAbídka v HIstorii.
Náš nástroj Konverzky, ty přece hovoří samy za sebe… ehm
A říkal jsem si: “Ta aplikace, náš nástroj Konverzky, ty přece hovoří samy za sebe. V okamžiku, kdy tam dostaneme zákazníky a ukážeme jim, jak fungují, tak zákazníci v té aplikaci vydrží a používají ji.”
Akorát, že nejtěžší na prodeji čehokoliv nového, je to lidem vysvětlit, dostat je do Vašeho světa. A abyste tam lidi dostali, tak potřebujete mít něco opravdu hodně atraktivního, něco neodolatelného, nějakou skvělou vstupní nabídku, aby lidé dali šanci tomu, že od Vás něco vyzkouší.
A teď pozor, v tomhle dělá chybu spoustu našich konkurentů v rámci svých služeb, ale často i podnikatelé a markeťáci. Nehledě na obor, který dělají – když máte e-shop, když jste realitní makléř… Lidé si myslí, že když nabídnou něco zdarma, tak že to je neodolatelná nabídka.
“Vyzkoušejte si náš nástroj na 14 dní zdarma…” a čekají, že to je neodolatelná nabídka, nebo “Přihlaste se tady k našemu předplatnému na první měsíc zdarma…” a myslí si, že to je neodolatelná nabídka. Tohle NENÍ neodolatelná nabídka.
To je nabídka, kterých je mraky a navíc musíte počítat s tím, že člověk neinvestuje jenom peníze, když je to zdarma, ale investuje svojí energii a svůj čas do toho, že si váš nástroj vyzkouší. Pokud například prodáváte nástroj (jako my), který je třeba pro podnikatele náročný, musí s ním strávit často mnoho hodin, aby vůbec poznal, jak funguje.
Spoustu podnikatelů, kteří mají technické nástroje, technologické nástroje nebo cloudové nástroje, jsou ve stejné pozici. Takže Vy nejenže nabízíte něco, za co potom chcete peníze, ale dost často chcete po Vašich uživatelích, aby se s tím nástrojem učili, často velmi dlouho a často je to pro ně náročné, protože nejsou ajťáci jako jste Vy, nejsou programátoři, nejsou profesionální markeťáci, nejsou xy…
Musíte nabídku udělat mnohem, mnohem více neodolatelnou, než jenom, že to bude zdarma na 14 dní nebo na měsíc!
Takže jak to udělat, aby to bylo nejneodolatelnější, aby to bylo úplně báječné. Právě nad tím my jsme přemýšleli.
Přemýšleli jsme nad tím, jak udělat neodolatelnou nabídku, kterou když naši potenciální zákazníci uvidí, tak nebudou vůbec váhat a hned si to vyzkouší. Budou to chtít okamžitě získat pro sebe. A díky tomu, že se dostanou do toho našeho světa, tal budou mít možnost poznat náš nástroj a v něm vydrží. A my si je udržíme jako naše dlouhodobé zákazníky.
Přišli jsme s nějakou variantou – dali jsme dohromady produkty a služby v hodnotě 15 000 Kč a dali jsme je do balíčku zdarma, respektive za 1 Kč. Udělali jsme NEMANAHI – NEjlepší MArketingovou NAbídku v HIstorii.
Nad první verzí té nabídky jsem strávil asi týden. Přemýšlel jsem, co těm lidem můžu dát, aby to bylo naprosto neodolatelné. V rámci té nabídky jsem kromě samotného nástroje na 14 dní zdarma přidal ještě další bonus.
Přidal jsem tam nový kurz v hodnotě několika tisíc korun. Kurz, který učí lidi tvořit konverzní trychtýře a vydělávat peníze na internetu. Zdarma.
Další věc, kterou jsem tam přihodil, je nástroj, který za podnikatele nebo markeťáky posílá automatické e-maily, které vám pomáhají vydělávat peníze, i když spíte, nebo jste na dovolené.
Další bonus, který jsem tam přidal zdarma, je speciální Discord fórum. To je chat, ke kterému mají naši zákazníci přístup 24/7 a mohou tam mezi sebou komunikovat, tvořit vztahy, ale zároveň získat přístup k našim expertům a nechat si od nich v tomto chatu poradit s jejich podnikáním, s jejich konverzním trychtýřem. A je tam přístup i ke mně.
A pak jsem přihodil ještě další bonus, a to jsou dvě ZOOM konzultace. Já svůj čas neprodávám, ale když už občas v nějakém konverzním trychtýři nabídnu (ze srandy) hodinu svého času, tak ji prodávám a zákazníci si ji koupí za 10 000 Kč. Takže hodnota mojí hodinové konzultace je takto tržně stanovena na minimálně 10 000 Kč.
A já jsem těm zákazníkům, kteří si aktivují NEMANAHI, nabídnul dvě tyto hromadné konzultace se mnou zdarma.
Celková hodnota těchto bonusů je vyčíslena na 15 000 Kč. A to jsem vložil do této NEjlepší MArketingové NAbídky v HIstorii.
Spustili jsme stránku s touto nabídkou. Vedli jsme na ní mailing, vedli jsme na ní reklamy a udělali jsme ještě něco navíc.
Zaplatili jsme si profesionální video-produkční firmu. Připravili jsme si precizní scénář zhruba dvou minutového videa. A já jsem tam vystoupil ze své komfortní zóny, asi nejvíce ve svém životě… To video je úplně bláznivé, je úplně šílené! Takže když nic jiného, když vás nabídka vůbec nebude zajímat, podívejte se na nemanahi.cz a aspoň zjistíte, jaké je nejšílenější video, které jsem v životě natočil 🙂
A to nejšílenější video jsme natočili kvůli tomu, aby získalo pozornost, aby tam fungovala atraktivní udička, abychom získali co největší míru zhlédnutí videa. A to se nám povedlo. Minimálně z pohledu těchto metrik mělo video velký úspěch. Protože lidé si říkají: “Co to je?” A tím pádem jsme je dostali až do té fáze, kdy jsme měli možnost jim říct, co jim vlastně nabízíme.
Dali jsme do toho spoustu peněz, dali jsme do toho spoustu energie. Ale když jsme to celé spustili, tak to nefungovalo tak, jak jsem si představoval… Jenom poznámka pod čarou – fungovalo to dobře. Zhruba 9 % lidí, kteří přišli na tu stránku z reklamy, tak nabídku využilo. To znamená, že 9 % všech návštěvníků té stránky zadalo svoji platební kartu a vyzkoušelo NEMANAHI.
Tohle je málo. Tohle není pravda…
Ale já jsem si říkal: “Tohle je málo. Tohle není pravda. Pokud opravdu chci mít nejlepší marketingovou nabídku v historii, tak nemůžu mít 9% konverzní poměr. To si sám před sebou neobhájím. V tom to není… To je možná NEMANAHI-TR – Nejlepší marketingová nabídka v historii trochu. Ale rozhodně to není nejlepší, nejúžasnější marketingová nabídka v historii. Možná je to SKO-NEMANAHI – Skoro nejlepší marketingová nabídka v historii.”
Ale já jsem nechtěl mít SKO-NEMANAHI, já jsem chtěl mít NEMANAHI. Tak jsem se vrátil zpátky do té kampaně. A teď se možná budete poznávat v tom, jak jsem přemýšlel, protože takhle my markeťáci, my podnikatelé přemýšlíme často (speciálně nad něčím, do čeho jsme dali opravdu hodně energie).
A první moje myšlenka byla taková: “Vždyť je to skvělá nabídka, to musí fungovat! Tam bude nějaká drobnost, kterou trošičku doladíme a bude to fungovat lépe.”
Takže jsem začal optimalizovat nadpis, začal jsem měnit nadpisy té stránky. Zkoušel jsem různá slovíčka a doufal jsem, že když změním nějaké slovíčko, tak že se to najednou celé otočí. A dosáhli jsme nějakých zlepšení. Třeba z konverzního poměru 9 % jsme udělali 10,1 % konverzního poměru. Dobře, tak to nefungovalo…
Tak jsme zkusili další reklamu, protože jsem si říkal, že možná ta reklama není dostatečně dobrá. Takže jsme natočili dalších možná 50 udiček a natáčeli jsme prakticky celý den s produkční společností PROmovie. Udělali jsme asi 50 nových udiček a několik hodin jsme nedělali nic jiného, než že prostě jela kamera. Zkoušeli jsme prvních 5-10 sekund z té reklamy udělat trochu jinak. A trochu to pomohlo. Zlepšil se konverzní poměr asi o 2 %.
Ale pořád to nebyla NEMANAHI, pořád to nebylo něco, čemu můžeme říkat nejlepší marketingová nabídka v historii.
Potom jsem přišel ze zoufalství za mými kolegy, za lidmi, kteří pracují v INIZIu a zeptal jsem se v našem vnitrofiremním fóru na Slacku: “Kolegové, já jsem udělal nabídku, o které jsem si myslel, že bude NEMANAHI, ale není to NEMANAHI. Máme 9-10% konverzní poměr a tohle já nechci. Já chci, aby ta nabídka měla 30% konverzní poměr. A to jsem nikdy neměl. Ale teď to chci. Poraďte mi, podívejte se na to a řekněte mi, v čem ta marketingová nabídka není dobrá.”
A samozřejmě moji zaměstnanci na mě chtějí být hodní. Nebo se mě možná báli a nikdo mi to nechtěl vpálit do obličeje. Všichni mi říkali: “Jo, jako je to dobrý, ale možná tady trochu poladit, možná trochu zlepšit. Možná tahle komunikace by měla být trochu jiná.”
A pak naštěstí přišla Lucka Lorencová, ředitelka našeho oddělení produkce Konverzek. A Lucka se nebála mi to vpálit a řekla mi: “Hele, Honzo, ta nabídka není dobrá, prostě ta nabídka je nesrozumitelná. Tohle není nejlepší marketingová nabídka. Zákazníci tomu ani nerozumí.”
Tak jsem si říkal: “No jo, ona má pravdu.” Já jsem se do té nabídky zamiloval, protože jsem ji sám vytvořil a viděl jsem v ní hodnotu, protože jsem zatím viděl hodnotu svojí práce. Kolik času jsem do toho dal, kolik jsme do toho investovali hodin, jakou energii nás to stálo. A proto jsem si říkal: “Vždyť to je úplně úžasná nabídka.”
Když jsem se potom na tu nabídku podíval pohledem oka nezaujatého našeho diváka, našeho potencionální zákazníka a znovu jsem se podíval na to dvouminutové video, tak jsem si říkal: “Tohle není nejlepší marketingová nabídka v historii, to je taková DO, DO, NA… Docela dobrá nabídka to byla, ale nebyla to NEMANAHI.”
Tak jsem se musel vrátit úplně na začátek a musel jsem roztrhat to, na co jsem byl hrdý. Říkal jsem si, že tohle nespravím tím, že změním někde jednu reklamu nebo jeden obrázek a najednou to začne fungovat.
Vrátil jsem se zpátky do toho procesu. Zamyslel jsem se nad tím tak, jako kdybych sám byl můj ideální zákazník – podnikatel, který se chce posunout někam dál, který chce konečně mít způsob, jak na internetu získat nové zákazníky ziskově. Podnikatel, který chce vyzkoušet konverzní trychtýř nejspíše kvůli tomu, že už má nějaké zkušenosti s reklamou, ta reklama mu nefungovala. A nejspíše má zkušenosti s Facebook reklamou, protože ta je nejpoužívanější a nejjednodušší na to, aby v ní člověk začal. Spoustu podnikatelů z té mojí ideální cílovky, má zkušenost s Facebook reklamou buď od agentury, nebo si jí dělali sami. Tak jsem si říkal, jak by ta nabídka skutečně mohla být neodolatelná.
Položil jsem si otázku a říkal jsem: “Honzo, teď to není o tom, že budeš přemýšlet o tom, co je jednoduché, co máš a co můžeš zařadit do nabídky. Teď budeš, Honzo, přemýšlet v ideálním světě, co by ten tvůj zákazník mohl dostat, aby ta nabídka pro něj byla úplně úžasná. Když vím, že to je podnikatel, pracuje s Facebook reklamou a měl by zkusit konverzní trychtýř, což možná zatím neví.”
A pak mi to došlo: “V České republice, když se řekne Facebook reklama a odmyslíš si INIZIO, jaké je tady jedno jméno, na které si lidé vzpomenou? Kdo je mistr mistrů ve Facebook reklamě v Česku a asi i na Slovensku?” A to jméno, které napadá mě a stejně, když jsem se zeptal svých kolegů markeťáků, buď z firmy nebo mimo firmu, padalo vždycky jedno jméno – David Lörincz.
David Lörincz podle lidí, které znám, je výrazná osobnost a super expert na Facebook reklamu. Zvláště pro malé podnikatele, kteří sledují svoje reklamy, ne z toho brandového pohledu, ale z toho pohledu “vydělává mi to peníze?”. Takový ten no bullshit Facebook marketing.
To dělá David Lörincz. Dělá ho skvěle. Mimochodem, já jsem měl možnost Davida poznat. Je to zároveň super člověk, který je orientovaný na zákazníka, a díky tomu jsme si asi i porozuměli. Říkal jsem si, co bych mohl mým zákazníkům poskytnout, aby to pro ně byla skutečně neodolatelná marketingová nabídka.
Co kdyby je David Lörincz vzal za ruku a naučil je, jak se dělá zisková Facebook reklama. Co kdyby je vzal za ruku a naučil je speciálně, jak se dělá zisková Facebook reklama pro konverzní trychtýře. A co kdyby je David dokonce naučil, jak si to v Konverzkách naklikají. To by byl můj ideální svět. To by byla moje ideální neodolatelná marketingová nabídka.
Začal jsem na tom pracovat. Začal jsem se o tom s Davidem Lörinczem bavit. A když jsme asi hodinu konzultovali, tak jsem se osmělil, protože mi to přišlo drzé. A říkal jsem si, že mě nejspíš odmítne, ale za pokus nic nedám. Tak jsem se zeptal: “Davide, bylo by možný, bylo by vůbec reálný, že bych ti nabídl, že si od tebe koupím a zaplatím jeden úplně nový kurz, který natočíš speciálně jenom pro mě a pro moje zákazníky? Dáš do toho to nejlepší, co umíš.” To byla první fáze té otázky.
A David dal svojí cenu. Ta cena byla vysoká. Je to úplně v pořádku, protože David je podle mého skutečně nejlepší expert na Facebook reklamu v ČR, takže ta cena tomu odpovídala.
A on mi řekl: “Honzo, za tohle, tuhle částku (a to byla šestimístná částka) to pro tebe připravím.” A já si říkal: “Skvělé, skvělé.”
Ale teď ještě ta druhá část. A tady jsem se bál, že narazím: “Davide, souhlasíš s tím, že po tom, co od tebe za tyhle velký peníze ten kurz koupím a ty mi ho připravíš, souhlasíš s tím, že já ho vezmu a dám ho našim uživatelům zdarma?”
A David je borec. On s tím souhlasil. Protože ví, že když se podnikatel snaží co nejvíce a co nejúčinněji pomoci svým zákazníkům, tak je to to nejlepší z dlouhodobého zisku pro toho podnikatele, co může udělat. Já věřím, že tato nabídka, kromě toho, že už nyní obrovsky pomáhá Konverzkám, tak pomáhá a bude pomáhat i Davidovi.
Každopádně tohle byl ten deal. S Davidem jsme se domluvili. David pro nás natočil kurz speciálně na míru, speciálně pro Facebook reklamu a konverzní trychtýř Konverzky. A my jsme tuto nabídku, tento úplně nový kurz, který nikde jinde na českém internetu není přístupný, dali pouze do této nabídky – do NEMANAHI.
To znamená, že ke všem těm ostatním věcem jsme přidali nový kurz Davida Lörincze. Kurz kde učí kliknutí za kliknutím, taktiku po taktice, jak se tvoří zisková reklama pro malé podnikatele na Facebooku ve spolupráci s Konverzkami a jak to dělat, aby to bylo co nejziskovější.
Navíc David, protože je odborník, nám v rámci natáčení tohoto kurzu poskytl několik skvělých technických rad, jak můžeme Konverzky i technicky upravit, aby měli ještě lepší doručování reklam. A my jsme ty úpravy okamžitě provedli. A to byla další přidaná hodnota pro nás a pro naše uživatele.
Každopádně díky tomu vznikla opravdová NEMANAHI. Protože ta nabídka začala být mnohem lepší. A důkazem není to, že to říkám… Důkazem je, jak jsme spustili tu nabídku upravenou, spustili jsme upravenou NEMANAHI a teď už je to opravdu NEMANAHI.
Ta stránka konvertuje. Konvertuje 37 % návštěvnosti. 37 % návštěvníků, které jsme pozvali na tu stránku za posledních 7 dní, tak 37 % z těch lidí, kteří klikli a přistáli na té stránce, tak vytáhli svoji platební kartu a vyzkoušeli si NEMANAHI.
Podívejte se, i když vás nezajímají Konverzky, i když vás nezajímá David Lörincz, podívejte se na nemanahi.cz. Jenom v rámci toho, že budete studenti marketingu a studenti podnikání. Zkuste se na tu stránku podívat.
Čtěte pomalu, dívejte se pomalu, možná si udělejte i zápisky, protože to, co na té stránce vidíte, to je vyšlechtěná nabídka s nejvyšším konverzní poměrem, který jsem v životě udělal. Je to skutečná NEMANAHI. Zkuste se třeba zamyslet, jak byste takovou nabídku udělali i pro sebe.
Nabídka je jedna z nejdůležitějších součástek marketingu. A velmi často se stává, že když podnikatelům a markeťákům nefunguje nějaká reklama, nějaká kampaň, tak neustále mění kreativu, vizuál, copywriting, ale zapomínají na to nejdůležitější. Jestli skutečně tomu zákazníkovi nabízí něco neodolatelného, jestli je ta nabídka dost dobrá.
A to je jedna z věcí, která se trochu ignoruje, protože pro nás jako podnikatele je nekomfortní měnit nabídku. My si totiž myslíme, že naše produkty a služby jsou neodolatelné samy o sobě, protože víme, co jsme do nich investovali. Víme, kolik práce do toho dáváme, víme, jaké jsou výsledky.
A náš zákazník to často neví. Našemu zákazníkovi musíme při vstupu do toho našeho světa často nabídnout něco mnohem nejneodolatelnějšího.
Jeden z mých vzorů Russell Brunson, říká: “Způsob, jak poznáte, že je vaše nabídka skutečně skvělá nabídka – ta nabídka vás musí budit ze spaní. Respektive ta nabídka by měla budit ze spaní 3 lidi:
1) Vás, protože se budíte ze spaní kvůli tomu, že si říkáte: “Nezničí mě tahle nabídka? Není příliš dobrá a budu vůbec schopný splnit to, co v ní slibuju?” Proto vás budí ze spaní.
2) Druhý člověk, kterého to budí ze spaní, je váš konkurent, který si říká: “Tahle nabídka mě zničí, protože já nejsem schopen tuto nabídku dorovnat. Tahle nabídka je úžasná a já vůbec nevím, jak to jsou schopni dělat a děsí mě to.”
3) A pak je třetí člověk, kterého ta nabídka děsí a budí ze spaní, a to je váš zákazník. A toho děsí, že si říká: “Tahle věc mi nesmí uniknout, Tohle musím právě teď koupit. Teď hned, protože zítra už to tu možná nebude. A to bych byl šílenec, kdybych si to nechal ujít.”
Takhle poznáte, že máte skutečně neodolatelnou marketingovou nabídku. A to se nám podařilo. Po týdnech a týdnech práce a věcí, které vůbec nefungovaly. Až jsme vytvořili naší NEMANAHI. Můžete se podívat, jak vypadá na www.nemanahi.cz, NEjlepší MArketingová NAbídka v HIstorii.
A i kdyby nic jiného, tak se jenom podívejte na to video, které jsem natočil. Kde dost zásadně vystupuji ze své komfortní zóny. Nebylo mi to moc příjemné, ale to je něco, co je v rámci marketingu potřeba někdy udělat, nebo minimálně to pomáhá.
Takže, podívejte se na NEMANAHI a zjistěte, v čem je tato nabídka speciální a prostudujte si ji. Ať už jste podnikatel nebo markeťák, staňte se tedy studenty marketingu. Podívejte se na NEMANAHI a zamyslete se nad tím, jak byste mohl/a tuto nabídku namodelovat pro svoje vlastní podnikání, aby to pomohlo vám, vašemu byznysu.
Nebo si nechte pomoci od nás.
Klikněte níže a zjistěte v našem kvízu, zda se kvalifikujete a jestli jsme schopni pomoci i Vašemu byznysu!