Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Transkript videa (pokud třeba nemůžete koukat se zvukem?):
Jak můžete zdvojnásobit prodeje na Vašich stránkách, aniž sáhnete na reklamu, aniž dáte jednu jedinou korunu navíc Facebooku, Googlu, Instagramu? To je to, co bych Vám dnes chtěl ukázat.
Tohle je experiment, který jsme my na Iniziu provedli v posledních několika měsících. Do tohoto experimentu jsme dali několik desítek tisíc za návštěvnost a za Vás jsme prověřili a nyní s jistotou víme, co funguje, a co Vy můžete udělat pro svůj web, pro Vaší reklamu na internetu, aby Vám vydělala víc peněz. Jak zdvojnásobíte prodeje, aniž na Váš web přivedete jednoho jediného návštěvníka navíc.
Ahoj, já jsem Honza z Inizia a dneska Vám ukážu dvě stránky, v čem se liší a dva experimenty, dva přístupy, jak dělat reklamu, abyste měli vyšší konverzní poměry a to znamená, abyste měli vyšší prodeje, vyšší zisky. Pojďme se na to podívat.
Vy z Vás, kteří už znáte Inizio Akademii, tak je Vám možná známá tahle stránka. To je takzvaný checkout – stránka s košíkem. Stránka, na kterou přichází člověk, který už se chystá si Inizio Akademii koupit. A toto je předpřipravená stránka v softwaru Teachable, který používáme. Teachable je něco jako WordPress, něco, co používáte jako šablonu, ve které si prodáváte své produkty. V tomto případě náš infoprodukt Inizio Akademie. A nemáte možnost si tuto stránku víceméně nijak moc upravit. Je tady produkt, který si kupujete, nějaké reference, nějaké výhody, proč si koupit produkt teď a pak je zde platební brána.
Pozor, tahle stránka je navržená relativně dobře. Teachable ví, co dělá. Teachable ví, co Vám má tady povolit. Já bych řekl, že takhle, jak je stránka s checkoutem navržená, tak to vede k lepším konverzním poměrům, než má 90 % webů. Ale dnes se budeme bavit o tom, jak to posunout ještě dál. Protože samozřejmě omezení tu máte. S touto stránkou si nemůžeme dělat úplně, co chceme.
A teď, kolik tato stránka v našem experimentu získala prodejů, kolik konverzí? Já Vám ukážu Google Analytics. Toto je Google Analytics s danou stránkou. A v rámci toho experimentu tato stránka přilákala 770 návštěv. Návštěvy byly z velké části remarketing. To znamená že, na tu stránku jsme znovuzvali uživatele, kteří už na stránkách Inizio Akademie byli, ale nekoupili si jí. Z těchto 770 návštěv bylo zrealizováno 17 objednávek v hodnotě necelých 70 tisíc korun. A konverzní poměr jsou 2,21 %. Not great, not terrible. Nic strašného, ale ani nic skvělého. Tohle je ta původní varianta. Já Vám teď ukážu, jak můžete více než zdvojnásobit Vaši ziskovost, aniž sáhnete na reklamu.
Teď Vám ukážu stránku, na kterou jsme zvali zhruba stejnou návštěvnost a i výsledky byly víc, než dvojnásobně lepší.
Jak ta stránka vypadá? Takhle. Tohle je checkoutová stránka, která na první pohled nevypadá jako checkout, nicméně vedli jsme na ní stejný typ návštěvnosti a je udělaná v Konverzkách. Ta checkoutová stránka na první pohled vypadá úplně jinak. Není tu rekapitulace a reference, je zde nadpis, který má udržet pozornost a trochu namotivovat. Pak je zde podnadpis a vizuál, který evokuje hodnotu. Ve vizuálu je koláž jednotlivých modulů, které jsou v kurzu. Poté výčet několika klíčových výhod, následně, pro zvýšení důvěryhodnosti, průměrné hodnocení kurzu a akcent na cenu, která je výrazně pod hodnotou kurzu. Následně nějaká časová urgence, která slibuje bonus a poté je zde objednávkový formulář. V čem se hlavně liší tento objednávkový formulář? První, ta méně úspěšná stránka – čím začíná? Rekapitulace ceny, která je rozdělená (včetně DPH), poté dvě reference, napravo výhody kurzu a následně, na první pohled celkem složitě vypadající formulář, který začíná platební kartou. To nejintimnější, to, co člověka nejvíce vystraší, je zde ihned na začátku. To znamená – dejte mi jméno na kartě, číslo karty, datum platnosti. Já, jako uživatel, se leknu, že ano? A poté fakturační adresa. Ať už chci, nebo nechci uvádět fakturační adresu. Toto na první pohled asi vidíte, že toho člověka trochu vyděsí. Byť je to checkout, byť očekáváte, že v checkoutu bude třeba vyplnit platební údaje.
Nicméně, na druhé stránce já chci nejdříve celé jméno, e-mail a telefon a případně, pokud kupujete na IČO, můžete zadat IČO a zemi, více ne. Protože v okamžiku, kdy máte IČO a zemi, nepotřebujete přidávat detaily firmy, nepotřebujete nutit člověka, ať Vám píše adresu firmy, ať Vám píše město. To vše si z IČO vytáhnete. Nechtějte po tom uživateli, ať zbytečně pracuje. Vy ho chcete co nejbezbolestněji dostat na další krok. Celou dobu vedle objednávkového formuláře jsou vidět reference, protože zde ještě jednou (naposledy) chceme dodat potenciálnímu zákazníkovi ujištění, že nakupuje dobře, že spoustu jiných uživatelů nakoupilo a jsou spokojeni.
Další věc, kterou na Konverzce máme a první stránka neumožňuje, je, že dole zobrazujeme další a další reference. A to jsme pořád na checkoutu. To znamená, že pokud na checkoutu ještě někdo není rozhodlý, tak se může podívat na další záruky důvěryhodnosti, proč si vlastně něco má koupit a nakonec si to přidá do košíku a vyplní údaje.
Důležité ještě, proč tato stránka funguje o tolik lépe, je systém dvoukrokového objednávkového formuláře, což je unikátní funkce a element v Konverzkách, který si každý uživatel Konverzek může přidat do své prodejní stránky. Spočívá to v takzvaném mikrozávazku. Teprve, co se zadají údaje, jsem přesměrován na citlivou část. Až poté, co vyplním údaje na sebe a udělám takzvaný mikrozávazek, je třeba vyplnit číslo platební karty. Psychologie mikrozávazku funguje. Pokud necháte člověka v prvním kroku vyplnit něco málo, co nevyžaduje složité překročení něčeho, co se mu nechce udělat, poté větší procento lidí splní i druhý krok.
To není vše. Konverzky navíc v checkoutovým formuláři umožňují up-sell. Můžu si přidat i další, produkt, který si 5, 10, 20 % uživatelů přiobjedná spolu s tím hlavním produktem, takže si zvyšuji průměrnou hodnotu objednávky. Až poté je “zaplacení”.
Pojďme se podívat na výsledky této stránky v Konverzkách. Na začátku Vám ještě ukážu výsledky ze stránky z Teachable, ať si je připomenete. Stránka má konverzní poměr 2,21 %, pozváno bylo 770 návštěvníků a prodáno bylo 17 Akademií v hodnotě 70 tisíc korun. Průměrná hodnota objednávky byla 4000 Kč + DPH, protož nic více si přiobjednat nejde, protože stránka neobsahuje žádný up-sell.
Jaký konverzní poměr si myslíte, že měla stránka v Konverzkách? Konverzní poměr skoro 7 % na zisk kontaktních údajů a 4,12 % na finální transakci. 4,12 % návštěvníků této stránky nakupuje, tedy platí. Průměrná hodnota objednávky je vyšší, a to 4 872 Kč, protože lidé si k objednávce přidávají ještě up-sell. Ze 700 návštěvníků jsme měli 29 prodejů.
Podtrženo, sečteno. Pokud bychom na stránku v Teachable zvali tu stejnou návštěvnost z reklamy, tak přijdeme o 60 až 70 tisíc Kč. Protože zatímco tato stránka při 770 návštěvnících vydělala zhruba 67 tisíc Kč, stránka v Konverzkách utržila přes 120 tisíc Kč. To jsou obrovské rozdíly, že ano? A nemuseli jsme dělat vůbec nic s reklamou. Nemuseli jsme sáhnout na Facebook, nemuseli jsme dělat žádnou novou textaci, žádnou novou kreativu. Pouze jsme museli připravit lepší checkoutovou přistávací stránku.
A tuto stránku jsem si v Konverzkách připravil za 40 minut. Za 40 minut jsem si připravil stránku, která nám během chviličky vydělala o 70 tisíc Kč víc.
To je slušná hodinovka, co? A takovou hodinovku si můžete udělat i Vy. Pokud namítnete, že na Konverzkách nemůžete prodejní formulář propojit s platební bránou, v Konverzkách můžete. Můžete si to napojit na Stripe nebo na GoPay. Pokud namítnete, že v Konverzkách si to nemůžete napojit například na fakturační systém, tak to také není pravda. Konverzky si můžete napojit například na FAPI, takže v okamžiku, kdy na Konverzkách je realizovaná transakce, tak Konverzky se rovnou spojí s FAPI a vygenerují Vám klidně i fakturu a zanesou Vám ji do účetnictví. Nebo si můžete Konverzku napojit na jiné účetní fakturační systémy, na výběr jich je více.
Já doufám, že jsem Vám dnes přednesl přesvědčivý důvod, proč si máte předělat své checkoutové stránky, pokud to Vaše systémy umožňují, a proč se do toho vyplatí investovat Váš čas a pozornost. A nebo si případně můžete checkoutové stránky naklikat stejně, jako celý Váš marketingový trychtýř v Konverzkách.
Mějte se fajn a ať se daří Vašim tržbám na internetu.