V posledních 20 letech se naskytly 3 extrémní příležitosti.
Kdo se jich včas chopil, zbohatl. Dvě jsou už pryč. Jedna stále trvá, ale nepotrvá věčně:
1. od roku 2000-2010 šlo o SEO: optimalzaci pro vyhledávače.
Kdo se v této době alespoň okrajově věnoval optimalizaci pro vyhledávače, dokázal díky několik jednoduchým triků přilákat na své stránky z vyhledávačů zdarma tisícovky návštěv.
SEO bylo až příliš jednoduché, než aby to mohlo dlouhodobě vydržet. Peníze přicházeli příliš snadno s příliš malou námahou. Vždy, když se taková situace na trhu vyskytne, můžete se vsadit, že nepotrvá dlouho a skončí nepříjemným vystřízlivěním.
Pak přišla první „facka“ od Googlu.
Algortimus se začal bránit proti těm, kteří se jej snažili očůrat. Patřil jsem tehdy k nim. Stejně jako mnoho firem a e-shopů, které díky této době hojnosti vyrostly z „garážovek“ do podniků se stovkami zaměstnanců.
2. od roku 2010-2015 šlo o Google AdWords
Získat návštěvníky organickou (neplacenou) formou začalo být těžší, ale Google nabídl možnost si tyto návštěvníky velmi levně koupit. Mohli jste si vybrat klíčové slovo a za (doslova) haléře přivést člověka, který jej hledal, na Váš web.
Takhle příležitost byla snad ještě lepší, protože jste mohli přítok nových návštěvníků téměř absolutně kontrolovat a nemuseli jste čekat týdny či měsíce, než se projeví SEO změny na webu.
Tahle příležitost vygenerovala další vlnu českých a slovenských internetových milionářů.
pak přišla druhá „facka“ od Googlu.
Google se rozhodl zdražit. Proklik najedou nestál 50 haléřů ale 5 Kč. A zanedlouho 50 Kč. Byznysmodely firem, které počítali se stonásobně levnější návštěvností náhle selhaly a mnoho firem a e-shopů skončilo.
3. kolem roku 2015 (a do dneška) jde o Facebook reklamu
a zatím ještě stále nepřišla velká „facka“ od Facebooku.
Co jsou tyto facky a v čem přesně spočívá současná extrémní šance? To je vše obsahem dnešního videa.
P.S. Pokud se chcete naučit, jak využít otevřené okno příležitosti, které internetový marketing nabízí, připojte se ke mně a více než tisícovce dalších studentů v INIZIO Akademii.
P.P.S. Pokud hledáte někoho, kdo se o marketing postará za Vás, zkuste vyplnit tento kvíz a zjistěte, co by dávalo smysl pro Vaše podnikání?