Operátorů a virtuálních operátorů je na trhu přehršel, konkurence veliká, nabídky podobné a boj o každého zákazníka divoký. Jedním z virtuálních operátorů je firma Erbia Mobile s.r.o. se značkou Laudatio.
Původní kampaně
Než se firma obrátila na Inizio a vyzkoušela konverzky, řešila on-line propagaci na facebooku po vlastní ose. Od grafiků měly zpracované “pěkné” brandové bannery, tohoto stylu:
Reklamy vedly na hlavní web zpracovaný e-shopovým stylem, kde má návštěvník na výběr z mnoha možností.
Jak se neustále dokola potvrzuje, přivést návštěvníka na stránky, kde je velký výběr nabídek, textů, odkazů a podobně, je neefektivní. Ač na reklamu klikne návštěvník, kterého nabídka v reklamě zaujala, na stránce se ztratí v možnostech a odchází.
Kroky k novým zákazníkům – dvě nové kampaně
Dle dohody s klientem jsme připravili dvě kampaně s rozdílným cílem.
- přímé objednávky – kampaň, jejíž cílem je získávání nových zákazníků přímo z reklamy.
- leady pro call centrum – cílem kampaně bylo získávání nových kontaktů pro externí call centrum, které uzavírá smlouvy telefonicky.
Pojďme si obě varianty projít podrobněji:
Jedna nabídka vládne všem (přímé objednávky)
Základem úspěšných reklam je dobrá nabídka. Tu Laudatio bezpochyby má. Pro kampaně jsme se soustředili na tu dlouhodobě nejžádanější – neomezené volání, neomezené SMS a 2 GB dat za 399 Kč měsíčně.
Přistávací stránka na konverzkách i reklamy komunikují pouze tuto jednu nabídku. Žádný výběr, žádné rozptylovací prvky, pouze přímá cesta k objednávce.
Tato finální stránka se vyvíjela v čase. Jednak se testovaly různé nadpisy, nabídky i konečný formulář. V prvních verzích se testoval jednoduchý formulář s pouze základními údaji o zájemci. Konverzní poměr odeslání překračoval 17 %, proto jsme si mohly dovolit uživatelů odeslání “zkomplikovat” – přibyly i povinné údaje jako adresa, rok narození či informace o požadavku na nové číslo. S více povinnými požadavky sice mírně klesl konverzní poměr na 15 %, ale rapidně vzrostl podíl dokončení akvizicí v podobě podpisu smluv.
Jak je vidět zde, získaná objednávka od začátku kampaně vychází v průměru na cca 64 Kč!! To je přibližně desetina oproti původním kampaním.
Ořezáním k vyšším konverzím (leady pro call centrum)
Druhý směr kampaní má za cíl získání leadů, které následně navolává externí call centrum. Reklamy i přistávací stránka tedy nekomunikuje konkrétní tarif, ale vše je postavené jednoduše pro rychlý sběr kontaktů.
Z testovaných stránek i variant nadpisů vychází vítězně tato s konverzním poměrem přes 19 %.
Že nejde o malý vzorek, je patrné ze statistik:
Získaný kontakt vychází ve srovnání s předchozí kampaní o 7 Kč levněji. Jak dokazuje screen z facebooku, je průměrná cena za takový lead cca 57 Kč.
Kreativy a reklamy
Pojďme si přiblížit, jaké reklamy používáme. Varianty kreativ i textací jsme škálovali (a stále škálujeme) desítkách různých pohledů. Nemá cenu zde rozebírat všechny.
Za zmínku stojí, že původní “pěkné” bannery (viz začátek článku) pěkné výsledky nepřinášely. Cena objednávky z těchto brandový kreativ se pohybovala v rozmezí 70 – 700 Kč za odeslání. Oproti tomu “nepěkné” obrázky se SIM kartou se pohybují v rozmezí 20 – 200 Kč za odeslání.
Zde je několik ukázek výborně fungujících, aktivních reklam:
Shrnutí, poučení a pomoc pro vaše podnikání
Pro virtuálního operátora získáváme v průměru 389 nových zájemců měsíčně. To je oproti období před spoluprací s Iniziem zvýšení přibližně o 450 %.
Jak jsme toho docílili a jak se z toho můžete poučit vy?
V první řadě je potřeba neodolatelná nabídka. K tomu abychom nabídku představili, potřebujeme pozornost. Funguje “bannerová slepota”, kdy uživatelé přehlížejí brandové bannery a zaujme je něco netradičního (v našem případě SIM karty). A když už máme pozornost, tak cestu k cíli nekomplikovat – tzn. žádné další varianty, meníčka a formuláře.. A hlavně testovat.
Reference klienta
Petr Studenovský, CEO – Erbia Mobile s.r.o.