Víte, že e-mailový marketing je stále kanál s nejvyšší návratností, co se týče snad všech, které známe? Dokážeme udělat Facebook kampaně, které mají návratnost nad 2 000 %, Google Ads kampaně s návratností nad 3 000 %, ale některé e-mailové kampaně mají návratnost i v řádech desítek tisíc procent!
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
To není zas tak špatné, ne? Vzhledem k tomu, že se říká, že e-mail umírá.
Většina podnikatelů nicméně nemá zdaleka takové návratnosti. Značná část z nich totiž posílá e-maily, které ani nikdo nečte.
Co je to open-rate? A proč je nejdůležitější metrikou pro maily?
Základní metrikou, podle které hodnotíme úspěšnost e-mailových kampaní je open-rate (míra otevření). Open-rate nám říká, jaké procento lidí si váš e-mail otevřelo.
Průměrná míra otevření e-mailů se liší v rámci různých odvětví, ale většinou se pohybuje okolo 10 %. Na snímku níže můžete vidět, s jakými čísly se daří dělat e-mailový marketing nám na INIZIU.
Míra otevření nad 55 % a hlavně míra prokliku 44,5 %. To jsou pro hromadný mailing opravdu velmi hezká čísla, kterých se Vám ze začátku asi dosáhnout nepodaří. Dáme Vám ale několik tipů, jak se k těmto číslům přiblížit.
Toto číslo (míra otevření) není důležité jen pro Váš následující e-mail. Bude se od něj odvíjet i úspěšnost Vašich budoucích kampaní. Jak to? Většinu e-mailů totiž posíláte na mail-servery, jako je Gmail.com nebo Seznam.cz a jejich algoritmy sledují, zda Vaše e-maily otevírá dostatečné procento lidí. Pokud se tak nestane, příští vámi odeslaný mail spadne většímu procentu jejich uživatelů do SPAMU/Promotional offers/Obchodní nabídek. A odtud se pak těžko dostává nazpátek do „normální pošty“/inboxu.
Níže Vám ukáži výstřižek z jedné hromadné kampaně, kterou jsme realizovali. Držíme si zde dlouhodobě okolo 35 % open-rate a těsně pod 10 % proklikovost. A to celé je při poměrně náročné zatěžkávací zkoušce, kdy zpočátku kampaně posíláme až 4 maily týdně.
Jak tedy postupovat, aby vaše open-raty byly co nejvyšší? Zde je mých 5 nejlepších tipů:
1.Posílejte maily v plain-textu
Všimli jste si, co mají téměř všechny obchodní e-maily společné? Jsou pěkné, plné obrázků a vypadají jako webová stránka. Všimli jste si toho nejen vy, ale i algoritmy e-mailových serverů. A tím pádem maily, které v sobě ukrývají hodně HTML, hodnotí spíše jako reklamní a nedostanou se tak do hlavní příchozí pošty.
Že lidé nechtějí číst, ale raději sledují obrázky? Tak se podívejte na malé srovnání dvou e-mailů, které jsme my sami (po)dělali:
Barevný obrázkový mail od Plné tašky měl ve srovnání s ošklivým a obyčejným mailem INIZIO.cz zhruba osmkrát horší výslednou míru otevření a dvěstědvacetpětkrát (225x) horší míru prokliku!
2.Podepisujte maily jménem, ne názvem firmy
Tohle je na první pohled tzv. no-brainer. Ale ani nám to nedošlo tak rychle, jak bychom rádi.
Každopádně podívejte se na srovnání 2 došlých e-mailů níže:
Asi není třeba příliš vysvětlovat, proč je ten první lepší, že?
Míra otevření e-mailu, který byl podepsaný majitelem byla 25 %. Míra otevření toho druhého, kde byla podepsána „jen“ Plná taška byla 11 %.
3.Verifikujte svou doménu
U každého nástroje pro e-mailing se to může nastavovat jinde (níže jak to ke dnešnímu dni bylo možné najít v Mailchimpu), ale všechny lepší nástroje umožňují ověření domény.
Opět jde o signál pro algoritmy mailových serverů. Pošta z verifikovaných adres padá méně do SPAMU a najde si cestu k vašim zákazníkům.
4.Pište krátké předměty zprávy, pište jako kolega
Udělal jsem si rychlou analýzu délky předmětů zprávy. Víte, jakou průměrnou délku měl předmět zprávy, který mi posílají přátelé, kolegové nebo (živí) obchodní partneři? 21 znaků. Níže příklad toto, jak vypadá mail od skutečného člověka.
Víte jak dlouhý byl průměrný předmět zpráv, které mi přichází z různých newsletterů a obchodních nabídek? 79 znaků. Níže je příklad, jak vypadá špatný hromadný mailing.
Vyvarujte se také slovům jako AKCE, SLEVA, ZDARMA. Mail-servery mají vypozorované vzory, že u obchodních spamů je vyšší frekvence užití těchto slov. Takže když je budete používat také, spíš skončíte ve spam-koši.
5.Čistěte si Váš e-mail list pravidelně
Možná se děsíte, proč byste z vašeho e-mail listu, který jste pracně budovali roky, někdy za těžké peníze, a teď Vám někdo říká, že máte 10, 20 možná i 40 % tohoto seznamu vyčistit/smazat?
To snad ne. Uživatelé Vám dali své e-maily, tak jim je budete přece posílat dál, ne?
Ve skutečnost se nejspíš většina uživatelů z vašeho mail-listu na vaše zprávy nepodívala měsíce. Padáte jim pravidelně do Spamu nebo reklamních sdělení a jediné co se děje díky tomu, že tito lidé Vaši e-maily dostávají je, že se vám neustále zhoršuje open-rate emailů, a to vás bude dlouhodobě poškozovat i u ostatních uživatelů, kterým zatím ještě do spamboxu nepadáte.
Pokud by Vás zajímalo, kde najdete více materiálů o e-mailovém marketingu a vládnete angličtinou, zde je odkaz na blog Neila Patela, který dle mého opravdu mistrně zvládá e-mail marketing: https://neilpatel.com/blog/category/email-marketing/
Shrnutí: Mailujte jako kolega, nepoužívejte moc obrázky, čistěte si pravidelně email list
Ať už Vás e-mailing živí nebo teprve přemýšlíte o tom, že jej zkusíte aplikovat na Váš byznys. Tento typ marketingu Vám mohu jedině doporučit, protože dokud budu lidé používat mail, tento druh marketingu bude fungovat. Zkuste některý nebo rovnou všechny z tipů, které jsme Vám dnes ukázali.
Chcete pomoci s vytvořením úspěšného e-mail marketingu?