Zdravotních středisek je v každém větším městě několik. Je těžké mezi nimi prorazit a “přebrat” klienty, když máte novinku, kterou lidé neznají. Ne, ale nemožné. Přečtěte si, jak pro společnost Winmed získáváme zcela nové klienty pro zdravotní středisko.
O klientovi
Společnost Winmed, s.r.o. je distributorem italských výrobců WINFORM MEDICAL ENGINEERING, CHINESPORT, EME a dalších partnerských řešení pro ortopedii, rehabilitaci, fyzioterapii a dalších medicínských oborů pro Českou republiku a Slovensko. Kromě prodeje specializovaných přístrojů provozují také vlastní e-shop beauty produktů a zdravotnické a kosmetické centrum.
V rámci spolupráce řešíme získávání klientů pro vlastní zdravotnické zařízení – Winmed Centrum – a to jak pro zdravotnické ošetření ShockWave (bezbolestná rázová vlna), tak i kosmetické služby (ošetření Biofiller).
Hlavní web winmedcentrum.sk je klasická prezentace popisující všechny nabízené služby. Má komplikovanou strukturu, kde se studená návštěvnost ztrácí v nabídce. Konverzní poměr objednávek z hlavního webu nedosahuje ani 0,1 %. Veškeré kampaně, které spolu s jinými agenturami klient zkoušel, přesahovaly cenou za nového klienta cenu vyšetření.
Jak konverzky dodávají stabilně 2,5 klientů denně
Kdo prodává všem, neprodá nikomu – základní obchodní pravidlo, které většina prodejců zná a zároveň ignoruje. V on-line prostředí platí dvojnásob. Vést reklamu na web, kde se kombinuje nabídka různých zdravotnických a kosmetických služeb, jsou vyhozené peníze.
V první řadě jsme pro každou službu vytvořili samostatnou přistávací stránku. Na stránce komunikujeme pouze danou službu a problémy, které řeší. Nic jiného. Návštěvník má pouze dvě možnosti – objednat vyšetření, nebo zavřít stránku.
Je třeba zdůraznit, že kampaně cílí na objednávku nové služby “studeného” publika – tedy lidi, kteří ani neví, že daná služba existuje. cena služby je cca 30 €, a přesto konverzní poměry stránek jsou cca 5 %.
Kampaň pro ShockWave
Běžná cena ošetření je 35 €. Jelikož je většina klientů s účinky ošetřením spokojená, vrací se opakovaně. Akvizice nového klienta je v dlouhodobém horizontu zisková i v případě, že první ošetření zisk nepřinese (z toho těžili minulé kampaně). Cílem klienta však bylo dostat se s náklady na nového klienta i v dlouhodobém horizontu níže, ideálně pod 20 €.
Přistávací stránce dominuje nadpis, který láká a zároveň filtruje potencionální klienty. Zbývající text vysvětluje novou metodu ošetření a její výhody.
Cílem stránky je odeslání objednávky na ošetření, které je na této stránce levnější, než běžná cena. Zároveň nabízí možnost přikoupení vyšetření fyzioterapeutem za zvýhodněnou cenu.
Jelikož je cílem oslovení “studené návštěvnosti”, které o novém ošetření nevědí, kampaně běží na Facebooku formou “vyrušovací reklamy”. Cílení je na potencionální zákazníky žijící do 50 km od centra, kterým by podle jejich zájmů ošetření mohlo pomoci s jejich zdravotními problémy.
V prvních měsících se pohybovaly náklady na získání nového klienta cca 5,5 €. Jak se vyčerpává publikum, náklady vzrostly. I po půlroce však je průměrná cena nového (vracejícího se) klienta cca 8 € – tedy méně než polovina představy zákazníka. N8klady tam tvoří 25 % celkových tržeb (včetně příplatkové služby).
Kampaň pro Biofiller
Druhou službou Winmed centra je nabídka odstranění vrásek. Jelikož se vzhled stránky předchozí kampaně osvědčil, stránka pro Biofiller je navržena ve stejnému duchu. Obsah opět komunikuje problémy cílové skupiny zákazníků.
V objednávkovém formuláři si klienti mohou kromě základního ošetření přikoupit také výplň rtů za zvýhodněnou cenu.
Kampaně pro “studenou návštěvnost” běží taktéž na Facebooku. Zaměření cílové skupiny je však jiné – jde o ženy zajímající se o krásu a vzhled.
Statistiky konverzí a průměrné objednávky jsou vidět opět z přehledného screenu přímo z administrace konverzek.