Google Analytics a trocha selského rozumu umí občas zázraky. Přesvědčili jsme se o tom sami. Z průměrné reklamní kampaně pro poskytovatele wellness ubytování jsme udělali během 3 dnů doslova tiskárnu na peníze.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Pro zákazníka v oboru v hotelnictví (https://www.rezidencenh.cz/) jsme dělali reklamní kampaň. Zvolili jsme klasický trojlístek – Google Ads, Sklik a Facebook reklamy. A dařilo se, reklamy přiváděly objednávky, zákazník s úsměvem vítal nové hosty a my měli lehké spaní. Vše běželo jako po másle. Ale pak se něco šeredně zvrtlo.
Jak sami vidíte, ve dnech 16.9., 18.9. a 19.9. jsme byli naprosto bez objednávek. Konec šmitec. Ende šlus.
Začali jsme tedy jednat, vytvořili jsme desítky nových reklam. Krásné fotografie, líbivé texty, mnoho variant. A nic. Ani ťuk. V kolonce tržby na nás pořád s výsměchem zírala velká tučná NULA. Nedá se svítit, musíme tomu přijít na kloub.
Otevřeli jsme Google Analytics a začali pátrat po příčině problému. Mrkli jsme na stránku s nejprodávanějšími pobyty za posledních 30 dní a zjistili, kde leží zakopaný pes.
Zjistili jsme, které pobyty si klienti nejvíce kupují. Porovnali jsme výsledky s pobyty, na které jsme vedli reklamy. A co čert nechtěl, reklamy jsme vedli na ubytování, které ve skutečnosti zákazníci nepoptávali.
Organičtí návštěvníci (tj. ti, kteří přišli z vyhledávání na Google a Seznamu) nakupovali úplně jiné zájezdy, než na které byla reklama cílená. Kdybychom reklamy vedli na pobyty o které je zájem, tržby by byly úplně někde jinde.
Problém byl nasnadě, trh zkrátka prahnul po jiných zájezdech. V hlavě se nám zrodil ďábelský plán, jak toto poznání využít a vydělat našemu zákazníkovi peníze.
Zkusili jsme 3 prohnané finty, které zvedly výkon reklam trojnásobně a přinesly tržby téměř 100 000 Kč za den
Nastal čas jednat. Připravili jsme strategii, která zákazníkovi vykouzlila úsměv na tváři. Hosté si v hotelu doslova podávali dveře.
a) Vybrali jsme 3 pobyty o které je na trhu největší zájem
Z Google Analytics jsme vyzobali 3 nejvíce prodávané pobyty, po kterých zákazníci toužili. Zákazníci totiž ví mnohem lépe co chtějí, než kdokoliv jiný. To by se mělo tesat na zeď u pracovního stolu každého podnikatele
b) Připravili jsme speciální přistávací stránky na vybrané pobyty
A k čemu to? Inu, abychom zákazníky motivovali k nákupu. Ono totiž být součástí něčeho speciálního dělá člověku dobře. Výjimečnost je něco, co každý z nás chce, ať si to přizná, nebo ne. A v čem že byly ty stránky speciální?
- Obsahovaly informaci o tom, že se jedná o tajnou akci
- Nabídly hostům 10% slevu a welcome drink
- Aby toho nebylo málo, nabídli jsme proceduru dle výběru, či lahvinku fajnového rakouského vína
- Nacházel se zde odpočet
Dali jsme návštěvníkům jasně najevo, že se jedná o omezenou akci, která se jen tak nebude opakovat. Že by neměli otálet, neradit se s partnerem a neprověřovat stav bankovního konta. Prostě kupovat teď hned. Zítra už totiž nebude.
Aby toho nebylo málo, na stránkách byl odpočet, který celou akci omezoval na několik málo hodin. A to dokáže nejednomu zájemci o relaxační pobyt pěkně pocuchat nervy.
c) Spustili jsme remarketingové kampaně
Jakmile bylo dílo hotovo, pustili jsme se do ladění remarketingových kampaní. Na stránky jsme vedli pouze návštěvníky, kteří v minulosti web navštívili, ale pobyt nezakoupili.
Takto vypadaly reklamy, které se postaraly o 70% tržeb
Jak vidíte, nebrali jsme si servítky. Jasně jsme potenciálním zákazníkům řekli, že mají štěstí. Že se pro ně odemkla omezená akce, která se nemusí opakovat. A že je jenom a jenom pro ně, protože náš web už v minulosti navštívili. Patří do unikátní skupiny lidí, pro které děláme nadstandardní službu. A toho si lidé váží.
Jak to dopadlo? Jeden obrázek, co vydá za 1000 slov.
Jak sami vidíte, výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Tržby začaly růst strmě, jako výšlap na Sněžku. A náš zákazník? Ten si smlsnul na zisku z kampaně. A že to byla vydatná hostina!
Webová analytika nemusí být raketové inženýrství, přesto může přinést raketový růst. Pokud chcete důkladně prověřit výsledky Vašeho webu, dejte nám vědět. Najdeme ve Vašem marketingu slabá místa a uděláme z Vašeho webu mašinu na peníze.