To, že Facebook nekvalitní reklamy zobrazuje uživatelům méně často, není nic nového. Nyní Facebook toto své úsilí ještě zesílil.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Nekvalitní reklamy se budou zobrazovat méně a méně, a nebo mohou být dokonce úplně zastaveny. Mnohé firmy, tak budou muset přehodnotit svou marketingovou strategii. Známe přesné typy reklam, které vám nejen že nepomohou, ale navíc mohou uškodit.
-
Zadržování informací
Prvním typem reklamy, který vám napříště nepomůže je právě cílené zadržování informací v nadpisech či titulcích. Určitě to znáte například z bulvárních médií. Nadpisy tipu “Modelka ukázala více, než sama chtěla” nebo “Neuvěříte, co se stalo…” nutí uživatele kliknout a podívat se, co je vlastně pointou tohoto sdělení.
Samozřejmě často jde o naprostou banalitu, ale clickbait splnil svůj účel. Dovedl uživatele na stránku, která ho sice vůbec nemusí zajímat, ale bulvárnímu serveru z návštěvy plyne zisk. Nyní by to zadavatelé podobných reklam měli mít složitější, tedy dokud nepřijdou na nový způsob, jak tyto restrikce Facebook obejít.
-
Lajkni, sdílej, komentuj
“Označte kamaráda, kterého byste vzali do kina,” “Napište do komentářů, jaký film vás v poslední době zaujal nejvíc”. Snahou zadavatelů takovýchto reklam je zvýšit organický dosah příspěvku a tak vlastně narušují práci algoritmu News Feedu, který se jinak snaží nabízet uživateli ten nejzajímavější obsah. V příštích týdnech se pravděpodobně setkáme s nižší účinností podobných reklam a promovaných příspěvků.
-
Senzační titulky
“NEJLEPŠÍ TIPY na pevný zadek!” Superlativ za superlativem, informace, které se nikde jinde nedočtete … připomíná vám to něco? Ano, takovýchto příspěvků vidíme na Facebooku denně mnoho. Teď se to má změnit.
Co ale s inzerenty, kteří opravdu nabízejí exkluzivní obsah? Kdo určí, zda je titulek reklamy příliš senzační? Rozhodujícím kritériem bude právě obsah stránky, na kterou se reklama odkazuje, a zda koresponduje s titulkem.
Kroky Facebooku ke zkvalitnění reklamy zasáhnout všechny, nejvíce však média a stránky zabývající se politickými záležitostmi. Zmenšit by se tak měl například i dosah fakenews.
Důležité ale je, že pokud Facebook na vašem reklamním účtu opakovaně zaznamená nekvalitní reklamy, výrazně to ovlivní výkon všech vašich reklam, ať už kvalitních nebo ne. Navíc může utrpět i organický dosah příspěvků na vámi spravovaných stránkách.