🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Případová studie: Lze vybudovat úspěšný e-shop za pár měsíců jen za použití Facebooku?

V internetovém marketingu a na sociálních sítích se ukrývá bohatství. To je obecně známé, ale konkrétní příklady, jak se dá díky Facebooku vydělat peníze, jsou trochu jako yetti. Každý o tom mluví, nikdo je ale neviděl.

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

My na INIZIu jsme Facebookových reklam viděli a udělali mnoho. Ale často jsme se potýkali se dvěma problémy:

  1. Konkrétní výsledky, které jsme doručili našim zákazníkům, nemůžeme ukázat kvůli mlčenlivosti
  2. Když zaznamenáme velký nárůst obchodních výsledků z kampaní na Facebooku, vždy je prostor pro názor: „Může za to i předchozí budování značky, léta práce z minulosti, remarketing návštěvnosti, která na web přišla z jiných kanálů…“

Řekli jsme si, že jediný způsob, jak vyřešit oba problémy najednou je pořídit si vlastní e-shop a ten propagovat výhradně ze 100 % jen a pouze na Facebooku. Ať se ukáže.

Krok 1. Koupili jsme si e-shop

4. května 2018 jsme si koupili absolutně neznámý, ničím nezajímavý e-shop s módou www.poridlevne.cz

Obrázek 1: Pořízení e-shopu poridlevne.cz

Jak můžete vidět na obrázku výše, doména byla zaregistrována teprve v prosinci roku 2017. O jakémkoliv organickém dosahu z vyhledávačů nebo znalosti značky tak nemohla být absolutně řeč.

Jediné, čím e-shop disponoval byl systém postavený na technicky velmi nekvalitním WordPress řešení (open-source redakční systém) a Facebook stránka s cca 15.000 fanoušky.

Krok 2. Začali jsme tvořit Facebook reklamy = 3 miliony Kč za 3 měsíce!

Jediný zdroj návštěvnosti e-shopu byl Facebook. Nic jiného jsme první měsíce neřešili, takže nemohlo dojít ke zkreslení a překryvu z jiných zdrojů návštěvnosti. Čísla hovoří jasně:

Od května do konce července jsme utratili 356.000 Kč za Facebook reklamy, načež jsme vykázali tržby 2.878.000 Kč, které doměřil Facebook. Návratnost přes 808 %.

Obrázek 2: Výsledky Facebook kampaní

Google Analytics ukázal prakticky stejná čísla:

Obrázek 3: Výsledky v Google Analytics

Reklamy, které jsme používali, byly z 95 % carouselové produktové reklamy doplněné o dynamický remarketing. Z 5 % jsme pak dělali sponzorované příspěvky, ve kterých jsme na fanouškovské stránce propagovali soutěže, které nám získávaly více fanoušků a také větší kredibilitu Facebookového účtu.

Obrázek 4: Konkrétní příklad FB reklamy na Pořiď Levně.cz

Krok 3. Nasadili jsme do hry Google reklamy = 350.000 Kč měsíčně navíc.

Experiment se podařil, ale to nám nestačilo. Věděli jsme, že pro internetové obchody umíme dělat i kampaně se skvělou návratností na Google Nákupech. Tak jsme je spustili i zde.

Obrázek 5: Výsledky po spuštění Google Ads

Jak můžete vidět, měli jsme pomalejší rozjezd. Chvíli trvalo, než jsme si kampaně pořádně vyladili. Zhruba 4 měsíce. Návratnost investice do reklamy byla v průměru 820 %.

Obrázek 6: Údaje v Google Analytics

Výsledek byl ale uspokojivý, zhruba 675.000 Kč v tržbách při nákladech 88.000 Kč na prokliky. Cena za proklik byla zhruba 1,70 Kč, přičemž již při čtvrtém měsíci jsme dosáhli tržeb přes 350.000 Kč.

Reklamy vypadaly zhruba takto:

Obrázek 7: Vzhled PPC reklam

Krok 4. Udělali jsme si případovou studii

Konečně jsme si mohli udělat případovku, kde můžeme do koruny ukázat skutečné výsledky internetového obchodu, a nechat nahlédnout do kuchyně. Je to totiž naše vlastní kuchyně.

Výsledky by byly ještě lepší, nebýt toho, že jsme kampaně dělali pro technicky velmi špatně vytvořený e-shop (Poznámka: koupili jsme jej od jiného vývojáře, nevyvíjelo jej INIZIO). E-shop je například velmi pomalý. Zatímco průměrný e-shop od INIZIO se načítá cca 1,9 sekundy, tento internetový obchod se načítal přes 7 sekund. A doba načítání stránky je, jak známo, důležitý faktor pro konverzní poměr webu.

Shrnutí:

Co jsme si potvrdili díky tomuto experimentu, který nás stál zhruba 1 milion Kč (byť se nám investice rychle vrátila)?

  1. Je možné postavit úspěšný byznys pouze na reklamě na sociálních sítích (hlavně Facebooku)
  2. Je to možné i na technicky špatném e-shopu (byť je to škoda a přišli jsme kvůli tomu o mnoho peněz)
  3. Google reklamy jsou také skvělým zdrojem tržeb, pokud jsou správně nastaveny a optimalizovány.

 

Aktualizace: Dnes je rok 2019 a my bychom (být ve své kůži o rok nazpět) ještě doplnili strategii o jeden bod. Reklamy a marketing na Instagramu. Instagram je totiž (aniž by to většina podnikatelů tušila) také skvělým zdrojem tržeb pro internetové obchody. Pokud se dělá správně, samozřejmě.

 

Chcete pomoci s tvorbou úspěšné Facebook reklamy?

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.