Pro větší personalizaci reklam nám Google představil další dynamický text, který lze přidat do textové reklamy, a to funkci IF.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Dynamický text
Mezi dynamické texty, které už známe nebo je přímo využíváme ve svých kampaních, patří:
Odpočítávání – odpočítává zbývající čas naší události a automaticky se aktualizuje
Personalizátory reklam – do textu reklam se automaticky přidávají atributy podle parametrů, které jsme si připravili ve zdroji nahraném v AdWords ve sdílené knihovně
Klíčová slova – text reklamy se upraví na základě klíčového slova podle vyhledávacího dotazu
Funkce IF
Jak už název napovídá, funkce IF je další dynamický text, který lze vložit do textové reklamy, a automaticky se budou aktualizovat informace, které mají za úkol přesvědčit potencionálního zákazníka k nákupu. Funkce vychází z dimenze podmínky, která, když bude splněna, vloží to textu reklamy konkrétní text. Pokud podmínka splněna nebude, v reklamě se zobrazí výchozí text.
Podporované dimenze
Pro funkci IF můžeme využít tyto dimenze:
- Device – Zařízení
- Time – Čas
- Audience – Publikum
- Gender – Pohlaví
- Age – Věk
V případě, že máte nastavený personalizátor reklam, můžete využívat výchozí hodnoty v kombinaci s funkcí IF.
Příklady použití
Funkce IF se vkládá do reklamy podobně jako u dynamického textu s klíčovým slovem. Využívá se složených závorek {text}. Mějte, ale na paměti 2 věci, text nesmí přesáhnout povolený limit na daný řádek reklamy a funkce IF nesmí být vložena do pole cílové URL, jinak se reklama nezobrazí.
Příklad s využitím na zařízení – device
Ještě lepší je, ale využít dimenzi publika např. na návštěvníky, kteří již navštívili košík, ale nenakoupili.
Jakmile novinku otestujeme a budou první čísla, dáme vám vědět! 🙂
Zdroj obrázků: Google Nápověda