Na tomto krátkém příběhu mi dovolte ilustrovat naši neúnavnou snahu klientům vždy co nejvíce pomoci. Na začátku tohoto roku za námi přišel majitel pražské zubařské ordinace s tím, že by chtěl pomoci s nárůstem poptávek, což je – v jistých obměnách – poměrně klasický scénář.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Nejdříve jsme se rozhodli zapracovat na webu, abychom navýšili počet poptávek pomocí organické návštěvnosti. Pomohla nám analýza klíčových slov a tvorba nových podstránek na webu, které na webu chyběly. Když tyto podstránky na webu nejsou, tak se web nemůže dostat na první pozice na tato klíčová slova.
Vedle toho jsme spustili první remarketingové kampaně a také jsme se i v placeném vyhledávání zobrazovali na důležitá klíčová slova. Nárůst organické návštěvnosti na sebe nechá obvykle pár týdnů čekat, ale klient potřeboval poptávky co nejdříve.
Pan zubař a majitel ordinace v jedné osobě nám sdělil, že cílem k jeho plné spokojenosti je 30 poptávek měsíčně. Minulý rok se počet poptávek pohyboval kolem 10 měsíčně, takže výzva to pro nás byla zajímavá.
Srovnání leden-srpen 2019 s rokem 2018 vypadal v počtu poptávek následovně:
Klient byl hodně spokojený a my také – doručili jsme mu to, co po nás požadoval, aniž by utrpěla kvalita poptávek. Nám to nicméně nestačilo a po konzultaci s klientem jsme se rozhodli ještě trochu přitvrdit, protože klient pár poptávek navíc ještě zprocesovat dokázal.
Zzde se konečně dostáváme k samotnému nadpisu tohoto článku – rozhodli jsme se spustit tzv. Lead Ads kampaně na Facebooku. Jejich cílem je – jako obvykle – zobrazit na Facebooku relevantním lidem inzerát. Jakmile uživatelé Facebooku na tento inzerát kliknou, tak se ale nedostanou klasicky na stránku klienta – zobrazí se jim kontaktní formulář přímo na Facebooku.
Žádné rozpylování kvůli webovým stránkám, které se pomalu načítají. Nízká cena za konverzi. Kontakty na lidi, kteří mají zájem o naše služby. I to jsou důvody, kvůli kterým jsme Lead Ads kampaně spustili.
Hráli jsme si hodně s inzeráty – s jejich textací i s obrázky – abychom našli takové kombinace, které se uživatelům (a také algoritmu Facebooku) nejvíce líbí. Klient nám naštěstí poslal fotografie, které vypadají dostatečně „amatérsky“ focené z mobilu, ne jako umělé fotobankové fotky spokojených lidí u zubaře, kterých je celý internet (bohužel už ne plné ordinace). ????
Výsledek této kampaně na sebe nenechal dlouho čekat. Doslova. Během prvního dne se nám podařilo nasbírat 23 vyplněných formulářů, přičemž cena za jeden formulář byla 15 Kč. Podívejme se všichni na své výsledky Google Ads/Seznam Sklik kampaní – kolikrát se nám podaří (obzvlášť v konkurenčním prostředí) získat relevantní kontakt za 15 Kč? Moc často ne.
Kolegyně, která kampaň připravovala a spustila, z ní měla velkou radost. Méně radosti jí přinesl mail, který jí druhý den přišel od klienta – Kompletně jsem naplnil kapacity, nestíhám, už vás nepotřebuju. Ano, i toto je občas daň za úspěch.
Pro nás by to byl hořkosladký konec naší spolupráce, kdyby však kolegyni nenapadlo se klienta zeptat, jestli by nechtěl spustit kampaně na nábor zubařů. No, samozřejmě, že by chtěl, jen ho nenapadlo, že bychom mu i s tímto dokázali pomoct.
Ano, dokázali, a uděláme pro to maximum. Máme vždy velkou radost, když se klientům daří a i díky naší pomoci dokážou růst a dělat, co je nejvíc baví. Držte nám palce!