Ti, kteří s nástrojem Tag Manager od Google pracují alespoň jednou za 14 dní, si již jistě povšimli změn v uživatelském prostředí (resp. v UI). Změn však bylo víc, a to ne jenom těch kosmetických.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Jaké jsou novinky v GTM?
- Přibyl tzv. workspace – pracovní prostor. V jeden moment tak můžete pracovat na různých pracovních prostorech v rámci jednoho kontejneru, kdy si každý workspace s sebou nese seznam změn a úprav, které v daném pracovním prostoru provádíte. V jednom workspace tak můžete např. řešit implementaci GA a ve druhém Facebook pixel a tyto dva pracovní prostory můžete publikovat téměř nezávisle na sobě.
- Jakmile se stane, že pracujete na workspace, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci:
- Tímto mohou vznikat konflikty mezi různými verzemi. Konflikty se však dají řešit poměrně snadno – dostanete jejich výpis a u každého konfliktu (mezi jedním a druhým pracovním prostorem) se rozhodnete, kterou verzi chcete zachovat:
- Aktuálně můžou být vytvořeny 3 pracovní prostory:
- Jakmile workspace publikujete, vymaže se a úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního workspace (Default Workspace).
- Jakmile se stane, že pracujete na workspace, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci:
- Upravilo se uživatelské prostředí:
-
- Pohyb mezi jednotlivými okny nastavení (např. po kliknutí na značku v Menu -> Značky) nyní probíhá pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji se v GTM jde, tím více oken se zprava doleva vysune. Zároveň se přesunulo tlačítko na uložení a další možnosti na pravou horní stranu aktivního okna:
- Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání:
- Automatické proměnné se již nezapínají přes klasické „barevné boxíky“, ale opět přes nové vysunovací okno:
- Po publikaci kontejneru se GTM automaticky ptá na název verze a její popisek. Vůči Google povinnost tato pole vyplňovat nemáte, vůči sobě (a přehlednému prostředí) ano 🙂
- Rozložení úvodní stránky kontejneru (dashboard) bylo pozměněno.
-
- Přidána značka Twitter Universal Website Tag – tato změna proběhla v pátek, a není ještě ani zapsána v changelogu GTM. Značka bude sloužit pro jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru:
Shrnutí
Tyto změny nepřinesly žádné velké novinky – oproti tomu jsme svědky několika menších úprav, které nám – webovým analytikům – usnadní práci. Nám na Iniziu se změny líbí.
Zdroj: