Dnes krátce ze světa A/B testování přistávacích stránek.
V našem nástroji Konverzky.cz jsme si vytvořili experiment. Již nějakou dobu nám běžela přistávací stránka, na kterou jsme vedli studenou návštěvnost z Facebooku (pozn. šlo o akviziční kampaně bez remarketingu).
Stránka sbírala leady na potenciální zákazníky. A celkem se jí to dařilo. Dosahovala konverzního poměru 53 %, o čemž se většině markeťáků a podnikatelů jen sní.
Nás ale zajímalo, zda by tato čísla ještě nešla zlepšit.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Výsledkem bylo následujících pár úprav:
-
- Změna textace nadpisu u výzvy k akci:
Původní varianta:
Testovaná varianta:
V textu jsme chtěli jednak podpořit, aby nám lidé dali skutečnou a používanou e-mailovou adresu, a zároveň jim rovnou vysvětlit, proč ji potřebujeme (abychom jim na ni mohli zaslat slibovaný obsah). - Změna CTA tlačítka
Původní varianta:
Testovaná varianta:
Zde jsme vycházeli z americké studie, která ukazovala zlepšení konverzních poměrů o 33 % při změně textu CTA tlačítka ze „Sign up now“ na „Let’s begin“. - Přidání člověka na fotku vedle CTA
Původní varianta:
Testovaná varianta:
Obě dvě varianty vypadají dost amatérsky (a obě dost dobře fungují). Z výzkumu víme, že lidé lépe reagují na vizuální podněty, ve kterých jsou lidé než pouhá písmenka. Tak jsme vzali do ruky mobil a vyfotili novou fotku. Pracnost redesignu = 2 minuty.
- Změna textace nadpisu u výzvy k akci:
Výsledná testovací varianta přistávací stránky vypadala takto:
Jaké byly výsledky?
Původní varianta s 53% konverzním poměrem skončila hluboko v poli poražených (byla druhá ze dvou ☺).
Testovací varianta vykázala zlepšení o 79 %! Ještě jednou to raději zopakuji, abyste věděli, že nejde o překlep. Stránka s konverzním poměrem 53 % vykázala zlepšení o 79 %. Nová varianta totiž vykazovala konverzní poměr 95 %.
Závěr
Vzory, které si z tohoto experimentu můžete odnést? Pracujte s textací výzvy k akci, udělejte ji zřejmou, nestrašte zbytečně slovem „přihlásit“, když stačí „začít“ a používejte vizuál, na kterém jsou skuteční lidé.
Pokud máte také zájem o přistávací stránku s nadprůměrným konverzním poměrem, nezapomeňte navštívit www.konverzky.cz