Minulý rok v srpnu se Facebook konečně pochlapil a představil automatická pravidla. Všiml jsem si, že se od nového roku začala zobrazovat u spousty reklamních účtů, a tak si o nich pojďme něco povědět.
Pokud znáte prostředí Adwords a Sklik, potom to pro vás nebude žádná převratná novinka – funkcionalita je víceméně stejná. Automatická pravidla na Facebooku jsou nicméně nová a nevyždímete z nich tolik (alespoň prozatím). No darovaném koni za zuby nehleď.
Hodně se mi líbí přehled nastavených pravidel, který je vidět u každého reklamního účtu. Dostanete se tam přes Business Managera v záložce „Create and Manage“.
V přehledu jsou vidět pravidla a jejich statusy v případě, že byla aktivována. Vedle každého pravidla je akční tlačítko s možností editace, smazání nebo zobrazení náhledu.
Nové pravidlo se vytváří přes tlačítko v pravém horním rohu, kde je zároveň možnost poslat Facebooku zpětnou vazbu.
Jakmile dáte vytvořit pravidlo, objeví se okno s nastavením různých podmínek a parametrů. Nejprve musíte nastavit, na co se bude pravidlo aplikovat – kampaň, sestava nebo reklama. V dalším kroku vyberte „akci,“ resp. co se má stát, pokud budou splněny podmínky. Facebook nabízí několik možností:
- Vypnout kampaň/sestavu/reklamu
- Poslat upozornění
- Upravit rozpočet (dlouhodobý i denní)
- Upravit ruční CPC nabídku
Upozornění mohou chodit e-mailem nebo je uvidíte v přehledu pravidel v záložce „aktivita“. Rozpočty a CPC můžete upravovat v % i Kč (lze nastavit i minimální hranici).
Jakmile máte vyřešené akce, můžete nastavit pravidla. Zde jsem nastavil pravidlo, kdy dojde ke snížení denního rozpočtu, pokud CPC bude vyšší než 8 Kč a zároveň CTR nižší než 2.5 %. Dlouhodobě se CTR u klienta pohybuje okolo 2.5 %, proto jsem si zvolil tuto hodnotu jako hraniční.
Pravidla se budou aplikovat za určité časové období, které nastavíte v podmínkách. Zároveň si nastavte i atribuční okno, já dávám většinou 7 dní u zobrazení i kliknutí.
Nakonec si nastavte četnost, e-mailové upozornění a pravidlo si pojmenujte, ať se v nich vyznáte. Výsledek může vypadat takhle:
U některých podmínek vám Facebook automaticky přidá ještě jednu. Je to patrné z obrázku, kde se objevila podmínka „dlouhodobý počet zobrazení > 8 000“.
Tipy na pár pravidel, které ušetří čas:
- Zvýšit rozpočet pokud CPC < XY a CTR > XY
- Snížit rozpočet pokud CPC > XY a CTR < XY
- Pošli oznámení, pokud je frekvence vyšší než XY
- Vypnout sestavu pokud Počet zobrazení < XY
- Zvýšit CPC pokud CTR < XY
- Snížit CPC pokud CTR > XY
*XY – vámi stanovené hodnoty podle konkrétního projektu
Už jste vyzkoušeli automatická pravidla? Máte tip na nějaká, která šetří čas? Napište mi do komentářů 🙂
Zdroje:
https://www.facebook.com/business/help/247173332297374
https://www.facebook.com/business/help/247173332297374
http://blog.mutesix.com/facebook-automated-rules
Newsfeed.cz – Automatická pravidla