Pokud tento článek dočtete do konce, změní to úplně váš pohled na marketing. Tak jako to před lety změnilo můj pohled a pomohlo nastartovat exponenciální růst naší firmy.
Objevil jsem díru na trhu. A teď vás do ní zvu za mnou!
Kdo jsem? Jmenuji se Honza, založil jsem a vedu INIZIO. Fotka je z roku 2016, kdy nás bylo cca 30. Dnes je nás přes 70, ale nedělali jsme od té doby žádnou skupinovou fotku. Přijde mi dnes marnivé na několik hodin tolik lidí rozptylovat od práce kvůli pár fotkám. Ale o tom mluvit nechci. Chci mluvit o tom, co může změnit Váš byznys život, stejně jako to změnilo kdysi ten můj.
Kdyby mě unesli mimozemšťani, chtěli mi vymazat paměť a mohl jsem si vybrat jednu jedinou věc, kterou bych si chtěl zapamatovat, co by to bylo?
Chtěl bych umět vytvořit konverzní stránku*.
Proč zrovna tohle? Vždyť přece umím i toto:
- Během deseti minut vytvořit vysoce ziskové reklamy na Facebooku nebo Googlu
- Napsat e-mail, který vydělá během týdne 500 tisíc Kč
- Vytvořit papírový prodejní dopis, který rozeslaný na 1,000 adres dokáže vygenerovat přímé tržby 1,9 milionu Kč
* konverzní stránka je stránka, na kterou přichází vaši návštěvníci a takzvaně konvertují = stávají se z nich vaši platící zákazníci.
Stejně bych chtěl raději stále vědět, jak udělat konverzní stránku. Facebook reklamy tu možná za 10 let nebudou. O e-mailovou databázi mohu jednou přijít. A psát skutečně skvělé a dlouhé papírové prodejní dopis je práce na několik dní.
Když ale budete umět vytvořit konverzní stránku, už se nebudete muset nikdy bát o peníze. Je jedno, zda bude tou dobou ještě vůbec existovat modrá sociální síť nebo vyhledávač Google.
Namátkou jsem zabrouzdal na pár webů v Google Analytics. Takto vypadaly konverzní poměry stránek, které jsme úplnou náhodou vytvořil.
Průměr českých webů ale pohybuje níže. Okolo 1 %. To znamená, že pouze 1 ze 100 uživatelů u Vás na stránkách provede požadovanou akci. To je hrůza, ne?
Ať je to ještě děsivější, nakreslil jsem vám to na obrázek níže.
Těch 99 % uživatelů jsou vaše ušlé příležitosti. Peníze, o které jste přišly. Ti ztracení uživatelé jsou totiž tržby, zisk, růst a taky lepší život, který vám uniká.
Jak jsme se díky konverzní stránce dostali z okraje propasti a bankrotu na vrchol?
Obrázek níže asi nejlépe popisuje moji tragédii v letech 2013-1015. Chtěli jsme to ukončit. Nešlo nám TO. A tím myslím získávání nových zákazníků. Měli jsme dobrý produkt a dělali jsme dobrou službu, ale neuměli jsme přilákat nové objednávky.
To se promítlo na naší finanční situaci. Zadlužili jsme se u banky až po uši, museli jsme podepsat bianco směnky a já si půjčil peníze i od kamaráda.
Zkoušeli jsme leccos. Navrhli a vytvořili jsme si nový firemní web (náklady přes 250 tisíc Kč), pouštěli jsme reklamy snad všude, kde to šlo. Facebook, Google, Seznam, v televizi, měli jsme billboardy, rádio, v novinách.
Ale nic se nestalo. Náklady na propagaci byly vyšší než hodnota nových objednávek.
Pak se to ale zlomilo. NĚCO jsem objevil. A následkem toho bylo… toto:
Takzvaný exponenciální růst. Hokejkový graf. A my jsem se zachránili. A začali prosperovat. Dnes naše služby a produkty na našich webech ročně vyhledává přes 350,000 unikátních uživatelů.
A náš konverzní poměr hlavního webu je přes 20 %
Kde se stala ta změna? Začali jsme dělat reklamu chytřeji.
Přestali jsme nové potenciální zákazníky zvát na web a začali jsme je posílat na konverzní stránky.
Některé naše konverzní stránky pro zisk kontaktů na naše potenciální zákazníky mají konverzní poměr přes 37 %.
Některé naše stránky, které realizují přímý prodej včetně zpracování platební branou mají konverzní poměr téměř 33 %!
Tyto stránky fungují téměř jako tiskárna peněz. Pokud na stránku dostanu 1 návštěvníka, průměrně to pro mě znamená 50-500 Kč hodnoty (dle typu stránky). A pokud mě stojí tohoto návštěvníka nakoupit z reklamy například 10 Kč, vidíte, že na tom nejde prodělat.
V čem spočívá kouzlo konverzních stránek oproti klasickým webům? Nejlépe to vysvětlí tento obrázek.
Toto je klasický web. Slouží na chlubení, na ego a obsahuje mnoho odkazů a stránek, které nevedou k cíli. K poptávce či objednávce. Klade návštěvníkovi do cesty mnoho překážek.
Konverzní stránka je naopak nástroj na usměrnění uživatelů do vaší peněženky.
Zablokuje jakékoliv možnosti vašeho potenciálního zákazníka rozptýlit od toho důležitého.
Jedna věc je ale naučit se dělat a navrhovat správné konverzní stránky (mně to trvalo 10 let). Toto know-how vám jsem teď nicméně schopný předat.
Druhá věc je, že následně ty stránky zprovoznit, otestovat a naprogramovat může stát fakt hodně peněz.
Z mojí zkušenosti, nechat si vytvořit skvělou konverzní stránku se vším všudy může stát až 150,000 tisíc Kč. Já jsem tedy minimálně za některé, než jsem se to naučil, zaplatil i 3krát více!
A to nemluvím o nákladech na testování. To, zda stránka funguje či nikoliv totiž prověříte jen proudem nových návštěvníků, které musíte někomu zaplatit. Facebooku, Googlu… a to stojí další peníze.
Objevil jsem ale způsob, jak si to zjednodušit.
Všechny konverzní stránky pro naši firmu si tvořím dnes už sám. Bez pomoci programátorů, marketérů a dalších specialistů. Protože mám Konverzky.cz
Nástroj, který jsme si naprogramovali, abychom si zlepšili život. A teď jej dáváme k dispozici i Vám.
Stačí si zaregistrovat svůj účet a zaplatit zkušební členství za 1 Kč.
A následně si vybrat některý z prověřených konverzních trychtýřů. Dávám vám k dispozici všechny naše nejúspěšnější šablony, které nás stály miliony Kč v reklamních experimentech.
Vy je máte na pár kliknutí připravené k použití.
Stačí si zvolit, který chcete použít.
Následně bez znalosti kódování si svoje stránky můžete za pár minut otextovat.
A přímo v Konverzkách si na stránku můžete napojit vlastní e-mailovou automatizaci.
Když chci, aby moje stránka vydělávala více, snadno si udělám A/B test a zkusím, zda mi změna obrázku či nadpisu přinese vyšší konverzní poměr.
A voilá. Během dvaceti minut jsem si dnes schopný připravit stránku, která mi v příštím měsíci vydělá milion Kč.
A vy nyní můžete také.
Zvu Vás do časově omezené akce, kde si tento nástroj nyní můžete vyzkoušet za pouhou 1 Kč.
>>Zde.<<
Neváhejte. Dobré příležitosti si nenechte uniknout. Nemusí jich v životě přijít mnoho.