Texty na Vašem webu jsou velmi důležité, protože u přistávacích stránek může být rozdíl v jedné variaci nadpisu, a ta stránka bude mít konverzní poměr 5 % nebo skvělých 40 %.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Takže texty často rozhodují o tom, zda webová stránka bude mašina na peníze nebo spalovna Vašich peněz.
Jakých je dnešních 5 tipů na psaní textů, které vydělávají?
1. Nejlepší copywriteři jsou obchodníci
Dobrý text totiž musí prodávat. Není to o tom, zda máte básnické střevo, o tom, jak velká je vaše slovní zásoba. Průměrný obchodník napíše lepší prodejní text než průměrný novinář nebo básník.
2. Dlouhé texty prodávají. I ty fakt hodně dlouhé.
Nenechte se přesvědčit, že to bude příliš dlouhé. Dlouhé texty často prodávají mnohem lépe. Samozřejmě, pokud dokážou udržet pozornost člověka. Nicméně někteří uživatelé jsou ochotní koupit si váš produkt jen na základě pěkného obrázku, jiní potřebují slyšet trochu více a některé uživatele je pěkně těžké přemluvit. Třeba to trvá 5-10 popsaných A4 textu. Většinou platí, že čím dražší služba či produkt, tím více textu je třeba, abyste prodali.
3. Nebojte se prodávat.
To je koneckonců důvod, proč ty texty píšete.
Sebelepší text nebude mít dostatečně dobrý obchodní výkon, když v něm nezazní žádná nabídka.
Dříve či později si musíte říct o peníze. Zároveň je dobré nabídku, která musí být výhodná, časově omezit. Jinak riskujete, že si uživatel ještě vezme čas na rozmyšlenou a v tom mezičase na Vás zapomene a už se na Váš web nikdy nevrátí.
4. Pište o Vašem zákazníkovi, ne o Vás.
Toto je velmi častá chyba, které se dopouštějí mnozí copywriteři, podnikatelé a marketéři. Píšou totiž o sobě, o svojí firmě, o tom, jak jsou nejlepší. Ale toto Vašeho potenciálního zákazníka až tolik nezajímá. Vašeho potenciálního zákazníka zajímá, co uděláte Vy, Váš produkt nebo Vaše služba s jeho životem. O tom musíte psát.
5. Piště tak, jak mluvíte
Můžete napsat „Poskytujeme komplexní služby v oblasti zpracování projektových dokumentací.“
Nebo můžete napsat „Připravíme Vám projekt tak, že Vás dodavatel nenatáhne.“
Asi slyšíte ten rozdíl. Ale neříkejte, prosím, že rozdíl je v prosfesionalitě. Ta banálnější věta není hloupější. Jen se nesnaží znít moc intelektuálně. Vaši potenciální zákazníci ale nepřicházejí na Vaši prodejní stránku, aby četli filozofické schválně zašmodrchané třesky plesky. Vaši zákazníci se nechtějí cítít jako blbci. Piště normálně, tak jako mluvíte s kamarády. Akorát neříkejte tak často vole.