Na svátek zamilovaných, tedy 14. února 2019, se v divadelním sále domu kultury Metropol v Českých Budějovicích konal již pátý ročník konference o online marketingu, podruhé pod názvem Digidějovice. Celkem se na ní představilo osm odborníků z oboru a probíraná témata byla velmi široká.
Konferenci společně uspořádala jihočeská agentura INIZIO Internet Media, která se zabývá internetovým marketingem a vývojem webů, společně s Jihočeskou hospodářskou komorou. V sále se sešlo bezmála 300 zájemců o danou problematiku.
Prvním řečníkem nabitého programu byl David Špinar, který jako zakladatel největší české marketingové agentury H1.cz, bývalý zaměstnanec Google Česká republika a současný CEO investiční skupiny Miton, nabídl pohled na internetový marketing z několika úhlů. Relativizoval význam tradičních marketingových metrik, jako například PNO (podíl nákladu na obratu) a podobně. Vyzdvihoval význam videoreklam a influencerů a rozvinul i další témata, jako například stoupající vliv mobilních telefonů.
Ihned po Davidu Špinarovi nastoupil druhý řečník – Radek Hudák, který v současnosti působí jako CMO ve společnosti Shoptet. Radek se zamýšlel nad tím, co odlišuje úspěšný e-shop od toho neúspěšného. Jedním z takových rozdílů je vyšší návštěvnost z mobilních zařízení u těch nejúspěšnějších prodejců. Rozdílů však vyjmenoval mnohem více.
Po krátké přestávce představil Martin Petrášek z agentury FG Forrest případovou studii na přebudování webu pojišťovny Kooperativa flexi.cz, které vedlo ke skvělým výsledkům. Hlavním cílem tvůrců webu byla co největší využitelnost webu ve srovnání s klasickou pobočkou, tedy nahlašování pojistných událostí, či uzavírání smluv online. Martin návštěvníky provedl cestou od nefunkčního webu, která nebyla bez zakopnutí, ale nakonec dospěla do zdárného cíle.
Téma „poznej svého zákazníka“ rozvedlo jediné duo programu – Matez Jindra a Jan Páv z Makevision. Hlavním bodem jejich přednášky bylo využití online focus group, tedy skupiny vytipovaných uživatelů, která se může stát skvělým zdrojem inspirace jak při plánování kampaní, tak při tvorbě nových webů. Záznam této přednášky naleznete na tomto odkazu.
Adam Zbiejczuk (Influencer.cz) se detailněji věnoval Instagramu, který představil jako pozitivní sociální síť především pro mladší generaci. Zdůraznil velký vliv influencerů a zamýšlel se nad tím, zda spolupráce s více menšími influencery není výhodnější než spolupráce s jedním velkým jménem.
Poslední blok přednášek začal Jan Tichý z Taste Medio, který nakousl téma potřeby strategického projektového řízení zakázek v agenturách a vyzdvihl důležitost skutečně kvalitního a erudovaného projektového manažera.
Vojtěch Dlouhý (Feedyou) velmi poutavě mluvil o využití chatbotů především na příkladu náboru nových zaměstnanců pro Jablotron. Zabýval se ale také jinými možnostmi, jak si díky chatbotům ulehčit práci a zároveň zlepšit výsledky.
Program zakončil Jan Nedvěd, který se detailněji věnoval tomu, jak funguje algoritmus Facebooku a jak vytvořit skutečně dobré reklamy, které budou fungovat lépe a déle než ty běžné. Vše ukázal na příkladech z praxe a vysvětlil klíčové faktory úspěšných reklam.
Všem řečníkům i návštěvníkům moc děkujeme za účast a podnětné a inspirující přednášky, rozhovory a otázky. Už teď je jisté, že konference se v Budějovicích bude konat i příští rok.