Možná již znáte první českobudějovický online supermarket Plná taška. Umožňuje nákup potravin přes internet s dovážkou do 120 minut v Českých Budějovicích a okolí. INIZIO se kompletně stará o web i digitální marketing tohoto eshopu. Během roku 2016 jsme se zde rozhodli otestovat dvě hypotézy a s vámi se nyní podělíme o výsledky těchto testování. Veškeré statistiky, které zde publikujeme byly naměřeny v tomto období skrze Google Analytics, a zakládají se na přesném měření s dostatečným statistickým vzorkem. Snad to i pro vás a vaše webové řešení bude inspirativní.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Hypotéza č. 1: Přes Facebook je možné prodávat potraviny!
Kolem reklamy na Facebooku stále panuje mýtus, že se nedá dělat s dobrou návratností. My jsme měli ověřeno, že to není pravda, ale nebyli jsme si jisti, zda se to podaří i pro prodej potravin. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet podle lokality cílenou kampaň, kde jsme vybrali několik částí Českých Budějovic, kterým jsme na míru připravili reklamní inzeráty. Zkusili jsme zacílit například Rudolfov, Vráto, Hlubokou nad Vltavou, Litvínovice a cca 10 dalších. Zaprvé bychom tuto kampaň nedokázali takto přesně zacílit například v reklamním systému Google (umožňuje cílit maximálně na České Budějovice, do čehož spadne i blízké okolí) a hlavně jsme na Facebooku počítali s výrazně nižšími náklady za proklik a zobrazení. Dostali jsme se na cca 0,9 Kč za proklik s průměrným CTR 1,5 %.
Reklamní inzeráty vypadaly zhruba takto: obsahovali akční nabídku na nákup s dopravou zdarma, v textu inzerátu byla zmíněna cílová lokalita a do grafiky inzerátu byl přidán obrázek pro dané místo typický.
Výsledek: Celkové vynaložené náklady na čtrnáctidenní reklamní kampaň byly 5 000 Kč, okamžité tržby přesáhly 20 000 Kč. Vzhledem k tomu, že se jednalo o akviziční kampaň, přinesla nám převážně nové zákazníky. Jejich dlouhodobá odhadovaná hodnota v následujících 12 měsících se tak pohybuje již ve stovkách tisíc Kč.
Obrázek: Post určený pro Hlubokou nad Vltavou
Hypotéza č. 2: Velké bannery na úvodní stránce zhoršují obchodní výkon!
Na Plné tašce jsme využívali po vzoru ostatních e-shopů velký header, ve kterém jsme propagovali nové produkty nebo akční zboží. Při návrhu jsme zkrátka vycházeli z toho, že to tak dělají i ostatní, tak proč ne my? Naštěstí jsme se rozhodli i tuto domněnku otestovat. Jednak nám přidělávalo práci každý týden vymýšlet nové grafické bannery a zadruhé jsme si říkali, že by naši zákazníci přeci jen možná raději viděli více z produktů a méně z reklam. Pustili jsme tedy simultánně v rámci A/B testování obě varianty a čísla byla zdrcující. Jako testovací vzorek jsme určili 3000 návštěv.
Zjistili jsme, že varianta, která místo banneru ukazuje konkrétní produkty měla lepší konverzní poměr (13,3 % oproti 12,7 %) a také zhruba o 50 Kč vyšší průměrnou hodnotu objednávky. Ve výsledku tedy každá návštěva vydělala eshopu u této varianty o zhruba 14 Kč více. To se může zdát jednorázově zanedbatelné, ale v horizontu půl roku tato změna přinesla Plné tašce přes 250 000 Kč na tržbách, bez jakékoliv nutnosti investice do zvýšení návštěvnosti. Úprava zabrala cca 2 hodiny času a navíc ušetřila mnoho práce naší grafičce s přípravnou bannerů, které paradoxně zhoršovaly obchodní výkon webu.
Obrázek: Původní varianta s velkým headerem
Obrázek: Vítězná varianta s produkty, která vydělala Plné tašce až 250 000 Kč
Závěr: Jak reklama na Facebooku, tak A/B testování patří mezi novější nástroje digitálního marketingu a kdo se je naučí správně využívat, má šanci předstihnout konkurenci, získat levně nové zákazníky nebo zužitkovat lépe ty stávající. Pro více informací navštivte náš web www.inizio.cz nebo nás kontaktujte na info@inizio.cz