INIZIO blog

Framework na opravu Vaší reklamy

Dnes bych vám chtěl nabídnout takový FRAMEWORK, podle kterého si můžete takzvaně opravit nefungující reklamy na internetu.

Co znamená: CTR, CPC, CR

Já mám takové schéma, podle kterého u nás na INIZIU postupujeme pokud spouštíme nějakou výkonnostní reklamu třeba na facebooku a ona nám například nefunguje. To spočívá ve třech zkratkách, které po sobě následují: CTR → CPR → CR.

CTR znamená proklikovost. A to je první faktor, který sleduji u kampaně, která se zdá, že nefunguje.

Má ta reklama, kterou jsem na facebooku spustil dostatečně vysoké CTR? Pokud je nižší než třeba 1 nebo 1,5% vím, že je problém právě tam. Pokud totiž uživatelé na reklamu dostatečně neklikají, reklama nejspíš není dostatečně kvalitní.

A když není kvalitní, facebook jí nebude chtít za dobré peníze ukazovat uživatelům. Když mě tím pádem bude stát hodně CPC, protože když je nízké CPR velmi často je i špatné CPC, které je naopak moc vysoké.

Pak nebudu schopný se dostat k tomu abych měl dobré peníze, které mne budou stát za jednu konverzi což je to CR, ale o tom až později.

To znamená pokud zjišťuji, že můj proklik (CPC) je moc vysoký a moje CTR příliš nízký, zapomeňte na chviličku na přistávací stránku; na to jestli máte dobrý produkt/službu a začněte nejdříve optimalizovat ty reklamy. A zoptimalizujte tu kreativu tak, abyste se dostali aspoň na ty 2% CTR.

A teprve potom až se dostanete na tuto úroveň tak jděte o krok dál. Ta chyba, kterou dělá spousta marketérů je totiž v tom, že se tak trochu ztratí v komplexním pojetí marketingu a řeknou „Já nevím proč to nefunguje, všechno zdá se být špatně, tahle reklama/produkt/služba na internetu fungovat nebude, to neumíme prodávat.“

Jděte krok za krokem.

To znamená špatné CTR, špatné CPC, optimalizujte reklamu, zkuste si udělat nové kreativy a postupujte systematicky.

Udělejte reklamu, která má několik různých obrázků a rotujte je klidně se stejnou textací. Zkuste jich třeba deset. Na konci dne nebo týdne vyhodnoťte který z nich měl nejvyšší CTR a to je ta jedna proměnná, kterou sleduji v prvním kroku.

Krok číslo dva může být třeba úprava titulku. Ty jsou u proklikovosti také velice důležité. Pokud zjistím, že s těch deseti obrázků, který vyhrál arbitráž, v druhém kroku použiji už jen ten vítězný. Ten nechám následující týden rotovat s titulky a pak se budu snažit zjistit, který titulek (s tím obrázkem) má nejlepší proklikovost.

Pokud budu chtít ještě o krok dál, budu si pak už jen hrát s tou doplňující textací reklamy a můžu jet rotaci těch variant další týden. Pak se dostanete na slušné CTR i CPC, reklama je už minimálně levná co se týče přivedení návštěvníků na vaše webové stránky. A pokud stále nefunguje a stále nevydělává, pak už pravděpodobně bude chyba v přistávací stránce anebo v té nabídce, která na tam je.

Poté doporučuji udělat to samé akorát s přistávací stránkou. Vytvořit několik variací aspoň pět, vítězné reklamy vést pět různých reklamních kampaní každou na jinou přistávací stránku a na konci týdne opět vyhodnotíte, která má nejlepší konverzní poměry.

Závěr

Tento proces je trochu delší, ale pokud se vám nepodaří na první dobrou spustit kampaně, které mají skvělou návratnost tak co vám zbývá než to odpracovat.

Tohle je schéma, které používáme my v INIZIU a vy se od nás můžete inspirovat a udělat to samé.