Možná jste v poslední době zaznamenali na svých webech neobvykle velký pokles v organické návštěvnosti. Ruku v ruce s tím samozřejmě kráčí také pokles pozic ve výsledcích vyhledávání na Google. Ne, neobjevila se nová super silná konkurence, pravděpodobně za to může Google Medic Update.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Co to vlastně je Google Medic Update? Jde o velký update algoritmu Googlu, který byl implementován 1. srpna 2018, a který se týká naprosto všech webů. Některé ovlivní více, jiné méně. Někomu pomůže a někomu naopak uškodí. Pojďme se ale podívat, co o něm říká samotný Google.
Podle vyjádření Googlu jde jen o jeden z dalších updatů, které probíhají několikrát do roka a není tak nic divného na tom, že některé stránky zaznamenají pokles v návštěvnosti z organického vyhledávání na Google. Tento update je dle Googlu globální a není tak vázaný na určitý jazyk či region.
O co se s námi ale Google odmítá podělit je přesné procento výsledků vyhledávání, které bude tímto updatem ovlivněno. Nemůžeme tak ani s jistotou říci, jak velký bude mít ve finále update vliv na to které odvětví. Nicméně na základě dat, která se vynořují napříč internetem, můžeme označit, koho zasáhl nejvíce.
Koho se týká především?
Přesto, že to Google odmítá potvrdit zdá se, že nejvíce zasáhne weby zaměřené na zdraví, tedy například, zubní ordinace, centra estetické chirurgie, weby praktických lékařů, různé magazíny o medicíně či zdraví obecně a podobně. Právě proto získal update označení Medic Update.
Dále update znatelně pocítí weby, pro které se vžilo anglické označení Your Money Your Life (YMYL). Jde například o weby, na kterých zadáváte číslo platební karty (tedy vlastně jakýkoli web, na kterém můžete nakupovat pomocí platební karty), dále weby, které nabízejí rady týkající se zdraví, weby, které se snaží poskytnout pomoc v důležitých životních rozhodnutích (nákup domu, auta, …) a další.
Abychom ale na update nenahlíželi příliš úzce, je potřeba zdůraznit, že zasáhl prakticky všechny weby. Oblasti zmíněné výše, jsou pouze ty, kterých se dle mnoha SEO odborníků po celém světě týká nejvíce.
Jak reagovat na Medic Update?
This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here: https://t.co/uPlEdSLHoX
— Google SearchLiaison (@searchliaison) August 1, 2018
Možná vás teď trochu zklamu. Od samotného Googlu totiž máme na tuto otázku odpověď. Nečekejte žádnou revoluci v přístupu k SEO. Google totiž říká, že není žádný osvědčený způsob, jak napravit pokles pozic ve vyhledávání. To není příliš povzbudivé, že?
Nicméně Google má přece jen radu. Radu, kterou jsme samozřejmě, řečeno velmi ironicky, ještě nikdy neslyšeli. Pokračujte v tvorbě kvalitního obsahu, vylepšujte svůj web, zaměřte se na UX. Pak můžete doufat, že Google v příštím updatu algoritmu váš web vyhodnotí jako super relevantní a vy opět obsadíte první pozici!