Věděli jste, že v Česku existují dva typy srovnávačů zboží a každý z nich se zaměřuje na jiný smrtelný hřích?
Rád bych vám tyto dva smrtelné hříchy představil. Tím prvním hříchem je lakota. To jsou srovnávače zboží, které cílí na to, aby na nich našli uživatelé srovnávačů co nejnižší cenu. V České republice se jedná o dva největší srovnávače a to je Heureka a Zboží.cz. Vedle těchto dvou největších srovnávačů je tady i více menších, ale ty mají tak malý podíl na trhu, že se vám většinou vyplatí soustředit svoji veškerou energii a čas pouze na ty dva největší srovnávače.
Na těchto dvou srovnávačích se vyplatí inzerovat hlavně tehdy, když nemáte originální zboží. Pokud vyrábíte nábytek na míru – Heureka a Zboží.cz pro vás nejspíš nebudou kanálem, který přinese největší užitek.
Druhým hříchem je marnivost. Srovnávačům zboží, které cílí a využívají marnivosti, já rád říkám „nákupní galerie“. Tyto „nákupní galerie“ jsou v poslední době hodně rozšířené. Řadíme tam například Favi.cz, Biano.cz a nebo GLAMI.cz.
Pokud budu mít například e-shop s nábytkem nebo bytovými dekoracemi, cestou, kterou se vydám, bude nejspíš inzerce na Favi nebo na Biano. Tam se totiž chodí lidé inspirovat a dívat se na to, co třeba použijí doma, když chtějí udělat nový pokoj. Tak jdou na Favi a na Biano, rozkliknou si sekci dětské pokoje a následně se už jen dívají a klikají na to, co se jim líbí a co je zajímá. Pokud naopak prodávám hlavně módu nebo třeba kosmetiku, tak pro mě bude GLAMI vhodným kanálem, kterým se vydat.
Pokud budu chtít inzerovat na těchto „nákupních galeriích“ a využívat právě již zmíněné marnivosti, tak si musím dát pozor na jednu věc. Tito lidé nejsou ve většině případů hned v té fázi, kdy se prokliknou hned z Favi, Biano nebo GLAMI a na vašem e-shopu nakoupí. Oni sice na váš e-shop přijdou – ten proklik vás nebude s největší pravděpodobností stát moc peněz – budou to třeba 2 koruny nebo 3 koruny za proklik, ale uvidíte oproti Heurece nebo Zboží.cz mnohem menší konverzní poměr. Je to dáno tím, že ti lidé se teprve inspirují tím, co nakoupí a teprve poté hledají, co si objednají.
Proto k úspěšné inzerci na „ nákupních galeriích“ opravdu velmi doporučuji mít dobře nastavený remarketing a hlavně dynamický remarketing zobrazovat uživatelům, které jste na web za poměrně dobré peníze získali, obsah, který si prohlíželi po nějakou dobu. V momentě, kdy budou připraveni tyto produkty nakoupit, tak se jim musíte zobrazit. A zobrazíte se jim jenom tehdy, když budete mít dobře nastavený remarketing, ať už ten klasický nebo ten dynamický.
Další z možností, jak z návštěvnosti z těchto nákupních galerií získat co nejvíce, je pokusit se z návštěvníků, které takto získáte, nedostat v první řadě jenom konverzi, ale získat i nějaký lead.
Ať už to bude třeba to, že se vám přihlásí do vašeho chatbota nebo že začnou odebírat váš newsletter. V momentě kdy začnou odebírat newsletter, nebo se přihlásí do chatbota, pošlete zákazníkům po pár dnech další zajímavou dávku inspirace a ideálně se zákazníkům zase připomeňte s tím, že u vás na e-shopu byli, že se jim tam něco líbilo a že u vás chtějí nakoupit.
To je ten důvod, proč vlastně na zbožových srovnávačích chceme všichni inzerovat.
Kromě toho že byste měli odebírat tento youtube kanál, aby vám neuteklo, žádné další video. Také bych Vás rád ještě pozval do Inizio Academy. To je náš výukový online kurz, ve kterém je více než 20 hodin těch nejlepších a nejkvalitnějších videí, na kterých Vás na Iniziu učíme, jak se dělá internetový marketing a jak si vy sami můžete připravit Vaše funkční a ziskové kampaně. Ať už na Facebooku, Google, Seznamu, nebo prostřednictvím e-mailového marketingu. Ten kurz není jen teorie, ale jsou tam i natočené obrazovky, kde kliknutí za kliknutím ukazujeme, jak se dají připravit Vaše kampaně a jak se dá udělat Vás internetový marketing tak, aby vám to přineslo peníze. Takže zkuste se prokliknout na odkaz pod tímto videem a objevte svět Inizio Academie.