I letos Inizio vyslalo zástupce, tentokrát Simonu Sudovou, na konferenci UXZ 2017. Součástí konference bylo 8 přednášek a my vám poskytneme pár poznatků z této akce.
Jako první se nám na UXZ konferenci představil Ošklivý Sup. Hovořil na téma: INFORMAČNÍ ARCHITEKTURA, TAKY SE JÍ BOJÍTE?
,,Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat“.
Informační architektura je propojení výzkumu a dalších podkladů v prvotní fázi s vytvářením prototypu a vše mezi tím. Součástí informační architektury je už samotný výběr těch správných informací. Framework SEE THINK DO CARE vám pomůže přemýšlet nad webem v širší souvislosti a dopomůže vytvořit podcíle.
CO MUSÍ IA ARCHITEKT UDĚLAT? Co vše je jeho práce?
- Vybrat správné informace.
- Priorizovat je.
- Uspořádat je: (co k sobě patří, jak je uživatel hledá).
- Vytvořit k nim navigaci: (navigovat uživatele, aby se orientoval i tam kde je něco zahrabané).
- Validovat je.
Další přednáška, která stojí za zmínku, byla od Marka Kulkovského. Marek Kulkovský hovořil na známé téma: DESIGN SPRINT PRO JEDNOTLIVCE A MENŠÍ PROJEKTY
Nahlédli jsme za oponu virtuální reality, ze které jsou klienti nadšení. Design sprint se hodí pro velké klienty, pomůže Vám vyřešit důležité otázky. Vy otestujete parametry a myšlenky a klientovi tím ušetříte spousty peněz. Pokud by jste se chtěli o Designu Sprintu dozvědět více, vyčkejte na vydání knihy od autora Jake Knappa.
EXISTUJE NĚCO JAKO UX UVNITŘ FIRMY MEZI NÍ A ZAMĚSTNANCI? Na toto téma hovořil Zdeněk Cendra.
“Firmu dělám tak, abych v ní chtěl sám pracovat“.
Čím je firma Zdeňka C. výjimečná? Pojďte si přečíst jejich benefity.
- Volná pracovní doba
- Žádné píchačky
- Žádné procesy
- Samostatné rozhodování
- Jen A lidi
- 100 dní dovolené / rok
- Sdílení všech interních informací….čísla, důvody, marže, náklady, kontexty, minulost, budoucnost.
- Obědy a večeře zdarma, proč? Váš zaměstnanec tím ušetří aspoň 1,5 hodiny denně.
- Preferují kanceláře nad open space
- Koloběžky
a spousty dalších benefitů.
Co naopak ve firmě nefungovalo?
- Sdílené stoly, dynamická místa
- Noční
- Uklízečka, která chodila zaměstnancům k nim domů uklízet. Tento benefit dlouho netrval, pro zaměstnance to byl příliš velký zásah do soukromí.
- Firemní kadeřník
Zdeněk C. doporučuje: dávejte si meetingy před 9:00 hod ráno nebo po 16:00 hodině. Člověk je produktivnější. Změna je základní stavební kámen firmy: komunikace, recurring princing, kooperace lidí, transparentnost k dodavatelům.
Další zajímavá přednáška pocházela od Kristi Marcinové.
PATTERN LIBRARY A PROČ VÁM BUDE UŽITEČNÁ
Jak to dělají ostatní? Udělejte si průzkum, na koho je cílená dokumentace.
- Inspirace: Atlasian design product, cooper, safesforce (guidlines).
- Definujte si cílovku a job stoires.
- Naplánujte si oblasti obsahu. Co by mělo být zahrnuté v pattern library. Principy typografie atd…Je dobré spolupracovat s týmem a kolegy ve firmě.
- Inventárom UI intimně poznáte svůj produkt.
- Konzistece nadevše.
- Důkladně připravte podklady a zkuste popřemýšlet, jak se budou používat.
Patter library je ideálním nástrojem pro onboarding nových designérů. Je to super v tom smyslu, že nováček uvidí, jaké principy firma používá. Poučení: jednoduší řešení je vždy lepší řešení.
Toto byl výtažek z pár přednášek a pokud vás to alespoň trochu zaujalo, doporučujeme, aby jste se i vy jeli podívat na další konferenci UXZ.