Historie z roku 1948 se opakuje!
Přijde vláda a v roce 2020 Vám téměř zavře prosperující byznys. Přijdete o 85 % poptávek a Vaši největší odběratelé jsou ze dne na den ZAVŘENI…
Co teď? Banka se Vás přece neptá, jak splatíte hypotéku nebo jak zajistíte svým dětem večeři.
Ano, Covid tehdy zamával s businessy mnoha obchodníků a majitelů.
Tohle je příběh našeho zákazníka.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Zákazník se musel držet nízkých nákladů, a tak se o svůj eshop staral dlouhou dobu sám. Po čase si v dobré víře přizval na pomoc konkurenční marketingovou agenturu.
Po několika měsících se obrat lehce zvedl, ale bohužel né natolik, jak by si zákazník představoval. Navíc spolupráce stála mnoho pozornosti, která byla nutná kvůli vysokým nákladům na provoz a nízkým tržbám.
Obrat stagnoval, a proto se zákazník rozhodl, že prověří znalosti a zkušenosti marketingové agentury. Zákazník si zakoupil INIZIO Akademii a zkusil se pomocí našich rad starat o eshop opět sám. Po pár týdnech mravenčí práce se konečně projevily změny k lepšímu.
Zákazník si sám ověřil, že INIZIO Akademie nese své ovoce, ale je s ní spoustu práce a starání se o eshop mu zabralo mnoho, velmi mnoho času. Jeho přítomnost byla vyžadována na cennějším místě, a proto se rozhodl u nás poptat i marketingové služby.
Prvním úkolem bylo zanalyzovat aktuální spuštěné kampaně a nasazení kódů pro reklamní kanály. Něco jsme smazali, něco jsme upravili a vylepšili. Hlavním problémem, kterého si díky INIZIO Akademii všiml i sám zákazník bylo, že předchozí agentura málo testovala a nezkoušela různé reklamní úhly.
My jsme se rozhodli jít cestou touhy po krásném pocitu z mládí.
Zní to složitě?
Vzpomeňte si na tu sladkou chuť tak akorát uzrálých malin, ze kterých Vám babička udělala domácí limonádu. To je něco nezapomenutelného…. a přesně tento pocit jsme se snažili v koncovém zákazníkovi vyvolat.
Nejdříve jsme se vrhli na akviziční Facebookové reklamy.
Prvním cílem bylo nastavení reklam pro koncové zákazníky, kterým chyběly oblíbené sirupy, které znali ze zavřených kaváren a restaurací. Dle dosavadních informací jsme si vyprofilovali primárního zákazníka a reklamy přizpůsobili jemu na míru. Díky tomu se nám podařilo držet akviziční kampaně v průměru na 225,- za provedený nákup a za utracených 17.359,- jsme dosáhli obratu přes 73.000,-.
Co nezvládly akviziční kampaně napoprvé, chytil Remarketing za krásných 223,- na objednávku a náklad byl 52.663,- a s ním jsme dosáhli obratu 224.606,- .
Zde můžete vidět nejúspěšnější reklamu pro koncového zákazníka:
Akviziční kampaň
Remarketing
Ke konci uzavření hospod a restaurací přišel čas na krok číslo 2.
Tím byla příprava kampaní pro velkoobchodní zákazníky.
Reklamy pro velkoobchodní zákazníky měly horší výsledky než pro koncové zákazníky, protože vyžadují více pozornosti a přesvědčování. Dále je také potřeba dobré zacílení a vhodný, tématický obsah a samozřejmě také výsledná cena produktu pro velkoobchodního zákazníka.
Cena za výsledek se zvýšila na 290,- a náklady na reklamu se občas zvedaly až na míru udržitelnosti, celkem až na 35 362,- a obrat byl sotva 94.620,- Dalo by se tedy říci, že taková reklama je ztrátová a je nutné ji předělat.
Ale opak byl pravdou.
Reklamy sice nepřinášely dostatečné zisky, ale právě díky nim zákazníkovi chodily poptávky mimo eshop a mnohdy byly i 5násobné oproti standardním objednávkám. A ano, zákazníci volali a poptávali přímo na základě těchto reklam pro velkoobchodní objednávky.
Díky „velkoobchodním“ reklamám se nám ozvali nový i stávající zákazníci, kteří si domluvili objednávky pro své kavárny a restaurace v hodnotách desetitisíců mimo eshop.
A co nezvládnul obsáhnout Facebook, udržel Google ADS, kde se dlouhodobě pohybujeme na nákladech 31.383,- a na obratu 138.118,- u produktových kampaní. Ve vyhledávací kampani pro „horkou“ návštěvnost jsme získali 506.686,- za pouhých 4.813,-
V celkovém porovnání obratu eshopu s loňským rokem (duben – červen) se nám podařilo zvýšit objem tržeb ze 129.200,- na 1.069.400,- a počet objednávek jsme zvedli téměř o celou tisícovku.
Nyní dále pracujeme na vylepšování přistávacích stránek pro produkty abychom podpořili aktuální konverzní poměr stránek u jednotlivých artiklů.
Podařilo se nám tedy zvýšit obrat eshopu a pomoci zákazníkovi i v těžkých časech?
Posuďte sami ?
Není to jen naše zásluha ? Výsledků by se nám nepodařilo dosáhnout bez velké snahy klienta. Bez jeho postřehů ze strany finálního prodeje a bez kvalitních informací o potenciálním zákazníkovi, tak by nám trvalo delší dobu oslovit správné velkoobchodní i koncové zákazníky.
Pokud chcete i Vy patřit mezi naše spokojené zákazníky, dejte nám vědět.