Zajímá vás, jak můžete nechat vyrůst vaše reklamy na facebooku?
Dnes vám povím o tom, jak natáhnout vaše reklamy na facebooku na vyšší útraty než třeba 5 000 kč/den.
Co se týče facebookové reklamy, spousta podnikatelů a marketérů si vyzkoušelo vytvořit nějaké reklamy a zjistili, že jim vydělávají peníze. Následně si je zkusili vyškálovat a do rozpočtu přidali dvakrát nebo třikrát více peněz.
A pokud tedy počítali, zjistili že najednou reklamy, které původně vydělávaly začaly být ziskové. A lidi si možná řekli „Hele, tak jsme asi vyčerpali potenciál trhu nebo už se na Facebooku víc příležitostí nevyskytuje. Takže ty reklamy budeme prostě muset držet zkrátka“, ale ono to tak není.
Těch příležitostí na trhu existuje strašně moc a často máme dost tendenci je podceňovat. Musíte ale znát několik tipů jak se dají reklamy na facebooku škálovat aniž byste přišli o návratnost. A já vám řeknu několik pravidel, které je potřeba dodržovat.
Pravidlo č. 1
Držte se pravidla pravé ruky, které říká že na publikum mající 10 000 lidí byste měli alokovat maximálně 200kč/den. Jakmile začnete utrácet víc jak zmíněnou částku na toto publikum, vyčerpá se! Tedy aspoň podle našeho prováděného sledování.
To znamená, že pokud chcete škálovat reklamu na větší obrátky na víc než 200 utracených korun, budete muset přidávat plus 10 000 uživatelů. Pokud totiž to publikum, na které cílíte má jenom 10 000 uživatelů, budete muset najít ještě nějaké další anebo ho nějakým způsobem rozšířit.
Pravidlo č. 2
Budete muset optimalizovat váš konverzní trychtýř. Pokud uděláte reklamu, která utrácí málo, facebook algoritmus vám hodně odpustí a nabídne vám velmi dobrou návštěvnost. Lidé, kteří jsou hodně konkrétní jsou teplou nebo horkou návštěvností budou s velkou pravděpodobností nakupující.
Ale jak budete stále přidávat peníze, facebook vám do té reklamy vnese trochu neuspořádanosti. Vnese vám do toho návštěvníky, které musíte o trochu víc přesvědčovat, aby si od vás koupili. Tady je tedy potřeba víc ladit.
A co musíte ladit? Budete muset iterovat a testovat titulky, obrázek reklamy, vyhrát si s textací a s přistávací stránkou. Tohle jsou všechno věci, ve kterých se skrývají procenta konverzních poměrů a spousta peněz. A pokud jste reklamy nikdy neškálovali, nikdy jste možná neměli potřebu tohle dělat.
Když budete škálovat reklamy tak, že budete chtít utrácet tisíce či desetitisíce korun denně už se tomu nevyhnete pokud chcete, aby vydělávaly.
Pravidlo č. 3
Pokud máte facebook nebo Google reklamu, neutrácíte pár stovek denně, vždycky jí můžete pustit a ona bude dva/tři týdny bude běžet aniž na ní sáhnete. Jakmile budete utrácet větší množství peněz, reklamních sestav a kampaní tam budete mít víc. A ty jednotlivě přestanou po pár dnech fungovat, bude potřeba to kontrolovat a neustále vyhodnocovat jejich návratnosti.
Protože ty kampaně na facebooku mají tendenci se časem unavit (to může být pár dní nebo týdnů), vy musíte chytit tu kampaň včas než přestane fungovat. Protože když jí necháte běžet o týden/dva déle, může vám už prodělávat desítky nebo stovky tisíc.
Pravidlo č. 4
Pracujte s tzv. horizontálním škálováním. Hodně marketéru na facebooku škáluje reklamy tak, že vezme kampaň, která jim funguje a té zvýší spendy (útratu). Ono to někdy funguje, ale povím vám proč je to špatné.
V okamžiku, kdy v té reklamní kampani zvýšíte spend z 200kč třeba na 500kč, je to signál pro ten algoritmus, že se na kampani něco měnilo a začne se ji znova učit. Může nastat tedy to, že kampaň co vám do té doby dobře fungovala, fungovat přestane a algoritmus se jí může zaučit špatně.
Protože když se dáváte všanc algoritmu facebooku, je tam vždycky ten komponent náhody, se kterým prostě musíte počítat. Proto doporučuji, když máte kampaň, která vám dobře funguje za dvě nebo tři stovky denně, nechte jí běžet a to tak dlouho dokud bude fungovat.
Místo toho pokud jí chcete vyškálovat, vytvořte duplicitní kampaň, která bude velmi podobná, ale malinko ji pozměňte. Třeba na věkovém cílením pro uživatele nebo rozšířit textaci té reklamy. Tak dáte Facebooku najevo, že se jedná o trochu pozměněnou kampaň a algoritmus jí nebude brát jako stejnou.
Pokud jí totiž jenom zduplikujete, facebook pozná, že jste neudělali nic jiného, než že jste tu kampaň vyškálovali vertikálně. V tomto případě jsme zaznamenali, že výsledky byly horší tzn. zkuste škálovat horizontálně.
Pravidlo č. 5
Využívejte podobná publika. Při snaze škálování se často dostanete do problémů s tím, že už nevíte jaká publika použít, protože některé fungují (těch bude méně) a pak spousta, které nefungují. A vy jste vyčerpali všechny s normální návratností a pak vám už nezbude nic.
Avšak vždycky něco zbude, a to něco může mít tu úplně nejlepší návratnost a to jsou look-a-like (podobná) publika. Co to je? Facebook pixel sbírá data o vašich uživatelích, protože ho máte umístěný třeba na vašich webových stránkách a ví, kteří nakupují, přidávají do košíku, dávají leedy a odesílají poptávky.
A vy se můžete Facebooku zeptat, že byste chtěl, aby vám facebook vytvořil podobné publikum a vybrat mi třeba 1% nejpodobnějších lidí jako jsou ti, kteří mi stránkách nakupují. A tohle je look-a-like publikum.
Pokud jste ještě nikdy neslyšeli o look-a-like publiku nebo jste ho nikdy pořádně na vašich kampaních nezkoušeli, právě teď jsem vám možná vydělal spoustu peněz. Look-a-like publikum je pro škálování reklam zlatou žílou.
Závěr
Zaujaly vás pravidla, o které jsem se s vámi dnes podělil? Pokud ano, zůstaňte naladění s námi a popřípadě dejte i odběr našemu kanálu na YouTube. Děkujeme za pozornost.