Dneska si povíme o nákladech a ceně reklamy na reklamní síti Facebook.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Reklama na Facebooku stojí od 25 Kč. To je minimální vklad, který musíte mít na reklamu připravený, abyste mohli spustit svojí první reklamní kampaň. Samozřejmě za 25 korun toho moc neuděláte. Takže pojďme se nebavit o tom, jaký je minimální vklad do reklamy na Facebooku, ale kolik zhruba se vyplatí investovat, abyste alespoň vyzkoušeli, jestli pro vás Facebook má nebo nemá smysl.
Já bych začal tím, že zkusíme udělat reklamní kampaň, která bude stát okolo 100 – 150 Kč denně. Následně bychom se měli orientovat podle nějakých metrik. A ta metrika, kterou budeme sledovat, může být buď cena za proklik, ale ještě lépe cena za nějakou konverzi.
Facebook v České republice je zatím velmi levný. Minimálně, když si srovnáme, kolik ta samá reklama stojí třeba v Německu, Americe nebo ve Velké Británii. Ale to jestli je levný, je relativní. Je to samozřejmě závislé na tom, kolik vás bude stát ve výsledku konverze, objednávka nebo poptávka.
Takže buď můžete mít cenu za prokliknutí nízkou, ale pokud tu reklamu budete mít nastavenou špatně, tak Facebook pro vás může být stejně velmi drahý. A cena za konverzi, tzn. cena za nějakou akci, kterou požadujete, aby provedli uživatelé, kteří vás na Facebooku najdou, se může lišit na základě toho, co ta požadovaná akce je. Pokud tou požadovanou akcí, kterou z Facebooku chcete získat, je získat kontaktní údaje na uživatele, třeba aby vám předal e-mailovou adresu, tak dobrá cena za takovou konverzi může být mezi 10 – 30 Kč.
Pokud vaším cílem je přes Facebook reklamu prodávat, tak to už se může hodně lišit na základě toho, jak drahý je váš produkt. Pokud vaše produkty stojí kolem 100, 200 nebo 300 Kč, tak cena za akvizici, tedy za jednu objednávku, kterou na vašem e-shopu zákazník udělá, může být třeba mezi 70, 100 nebo 200 Kč.
Pokud prodáváte nějaké produkty a služby, které jsou dražší, které stojí 10 000 nebo 100 000, tak ty se velmi těžko přímo prodávají přes reklamu. Tam musíte často postupovat přes nějaký mezičlánek, u kterého už jsou lidi. Protože dražší věci se těžko prodávají přes roboty.
V tomhle případě budete pravděpodobně postupovat tak, že člověka z Facebooku pozvete na vaše webové stránky, kde bude poptávkový formulář. Poptávkový formulář může sloužit k tomu, že člověk vám nechá na sebe kontaktní údaje (včetně telefonního čísla) a vy si následně s tím člověkem už prostřednictvím vašeho živého obchodního zástupce sjednáte obchodní schůzku. A cena za sjednání takovéto konzultace už může být velmi různá. Může to být 700 Kč, může to být 1000 Kč nebo taky 10 000 Kč. Tady už záleží jaká je hodnota vaší akvizice, jaká je hodnota vašeho produktu a jaký máte marže na vašem produktu nebo na vaší službě.
Abyste se v tomhle dokázali lépe zorientovat, tak já jsem pro vás připravil takovou sdílenou tabulku, do které si můžete zadat, kolik vás stojí cena za proklik, jaký je konverzní poměr na vaší přistávací stránce jaká je marže na vašich produktech a na vašich službách. A s jakou pravděpodobností potom co získáte konverzi, jste schopni uzavřít skutečný byznys. Odkaz na tento dokument, na tuto Google tabulku, najdete pod tímto videem a pojmenovali jsme ji příznačně „Kupecké přízemní počty od Inizia“. Protože o to v ní jde, abyste si kupecky spočítali, jestli se vám internetová reklama bude vyplácet nebo ne.
Pokud máte web nebo se chystáte web udělat a chcete, aby ten web měl, co nejvyšší konverzní poměr to znamená, aby vám vydělal peníze, aby co největší procento lidí, kteří na web přichází, konvertovalo a odeslali vám poptávku nebo odeslali objednávku nebo nechali na sebe kontaktní údaje, vyzkoušejte naši službu konverzky.cz. Odkaz na službu konverzky.cz najdete v popisu tohoto videa.