Dobrý den,
je dost možné, že právě přemýšlíte nad tím, co bude s Vaším podnikáním za pár týdnů a měsíců?
Lock-down se začíná uvolňovat, ale v ekonomice budou chybět peníze. Ze zpráv už slyšíme, které firmy krachují nebo požádaly o ochranu před věřiteli. Končí obrovská autopůjčovna Hertz. Smartwings je v úzkých. Slavný investor Warren Buffett se zbavuje akcií firem napříč obory. Petr Kellner vzkazuje svým zaměstnancům, že bude pracovat naplno, protože k tomu doba vyzývá.
Čeká nás ekonomický půst a nejspíš bude chvíli trvat, než se svět vrátí na úroveň prosperity, na kterou jsme byli zvyklí. Vy ale nezoufejte. Zde je totiž příležitost, která Vám touto krizí může provést tak, že na konci vyjdete silnější. Nejen psychicky, ale i ekonomicky.
Řekněme teď hypoteticky, že se ekonomika zpomalí o 10 %, tedy že spotřebitelé budou ochotní utrácet o 10 % méně. To neznamená, že všechny firmy přijdou o 10 % příjmů. Některé výdaje se budou platit nadále ve stejné výši, protože nic jiného nezbývá. Nájem, hypotéka, školné, jídlo, splátky aut nebo elektřina nezlevní.
A tyto náklady většině lidí pokryjí klidně 50-80 % jejich příjmů.
To znamená, že pokud budou lidé v průměru utrácet méně o 10 %, může se to dotknout ve skutečnosti až 50 % výdajů na „zbytné“ věci.
Naše ekonomika (jako skoro každá) je z velké části postavená na útratách za „zbytné“ věci. Jsou to například služby, marnivé nákupy, cestování, osobní růst, sport, …
Tato odvětví budou postižena velmi silně a mnoho podnikatelů nepřežije. 10 % by byl podle mého optimistický scénář.
Nicméně ekonomika a útraty nejsou rovnoměrně rozděleny mezi všechny podnikatele. 80 % tržeb získá 20 % obchodníků. A když se začne šetřit, nejvíc to odskáčou ti, kteří jsou nejméně vidět.
Doba růstu a přebytků nás totiž trošku rozmazlila. Když je totiž v ekonomice hodně peněz, lidí tolik neuvažují, komu své peníze dají a to umožní na trhu přežít i podprůměrným.
Když máte plné náměstí turistů, lidé si sednou do jakékoliv restaurace, kde bude místo. Když máte ulice prázdné, lidé si vyberou tu restauraci, která je nejvíc osloví. A tohle platí o jakémkoliv jiném oboru, nejen o pohostinství.
To co chi říct je, že nyní není čas na to, aby „Baby sedělo v koutě“. Musíte zakřičet, že tady jste. Musíte lidem dát vědět, že Vaše firma, že Vy jste připraveni se utkat o jejich pozornost a nabídnout jim aktivně svojí službu.
Už to nebude fungovat „samo“ jen díky setrvačnost a převisu poptávky na trhu.
Bude potřeba trochu zakřičet, aby si Vás zákazníci všimli. A budete muset umět zakřičet chytře, protože nesmíte křičet O SOBĚ.
Lidé totiž myslí hlavně na sebe a vy jste jim ukradení. Musíte křičet toto:
„Vážení zákazníci. Tohle je Váš problém: __________. Po tomto možná toužíte. A já jsem tu od toho, abych Vám tento problém pomohl vyřešit nejlépe, jak to vůbec je možné. Já totiž ten Váš problém moc dobře znám. Nejspíš mnohem lépe, než jej znáte vy sami. Pomohl jsem jej vyřešit už totiž stovkám, tisícovkám zákazníků, kteří byli podobní, jako jste vy.“
Tomuhle se říká marketing. A ten ziskový není o vás. Ten ziskový marketing je o Vašem zákazníkovi. Pokud toto pochopíte, máte z 95 % vyhráno. Zbytek je už je o tom, který kanál pro svoje sdělení chcete zvolit. Ať už Facebook, Google či jinou inzertní síť.
Většina podnikatelů se nestihne přizpůsobit. Budou nečinně sledovat, jak se jim krátí tržby a ještě rychleji zisky, až jednoho dne budou muset zavřít a zhasnout za sebou. Nestihnou zareagovat.
Vy nyní víte, co je potřeba udělat a můžete se připravit. Naučte se zakřičet. A zakřičte správným způsobem. Protože lidé nechtějí poslouchat o Vás. Lidé chtějí poslouchat o sobě.
P.S. Chcete se naučit, jak oslovíte Vaše nové zákazníky, kteří Vám pomohou překonat ekonomické ochlazení? A nejen to? Chcete tuto krizi přejít ještě silnější a bohatší? Připojte se k více než tisícovce podnikatelů, kteří patří do INIZIO Akademii a zjistili, jak mohou díky internetovému marketingu vydělat miliony z nuly nebo jak mohou extrémně pomoci svým již existujícím firmám.
P.P.S. Nebo chcete někoho, kdo by se o Váš marketing postaral za Vás? Zkuste vyplnit tento rychlý kvíz a zjistěte, jaká cesta by pro Vás dávala smysl.