INIZIO blog

Krátce: Obsah nepíšete kvůli návštěvnosti, píšete jej kvůli konverzím

1. Článek, který generuje velkou návštěvnost

Víte, jaký článek byl co do návštěvnosti historicky nejúspěšnější na našem blogu?
Tento: https://www.inizio.cz/blog/cookies-lista-gdpr-se-zmeni/

Byl na téma GDPR (legislativní novinka a komplikace života) a vzdělával publikum.

Spolu s dalším článkem na toto téma na náš web přinesl skoro 8000 návštěv a byl tak zodpovědný za skoro 30 % návštěvnosti blogu.

Za stejnou dobu náš blog vyprodukoval celkem 242 konverzí. Víte, kolik jich bylo díky těmto dvěma článkům?

Jedna! Konverzní poměr 0,02 %! Tragédie.

Ano, jedna jediná konverze. A víte, co tento článek dělá špatně? Informuje, vzdělává a řeší problém. Nevzbudí už žádnou zajímavost, neboť řeší aktuální problém. Návštěvník přišel s otázkou a ta byla ze 100 % zodpovězena. Proč by dělal jakoukoliv další akci? Byť to může zní proti-intuitivně, pokud chcete zaujmout potenciální zákazníky, problém za ně řešit nesmíte. Jinak Vás už nebudou potřebovat.

My ale neděláme blog (a ani Vy byste neměli) za účelem vzdělávat svět (čest výjimkám). Děláme jej s účelem obchodním. Chceme získávat zákazníky.

2. Článek, který generuje byznys

Víte, jaký článek byl  historicky nejúspěšnější na našem blogu z hlediska byznysu?
Tento: https://www.inizio.cz/blog/7-pripadovych-studii-7-trumfu-i-prusvihu-v-online-marketingu/

Článek se 7 tipy a případovými studiemi, jak jsem vydělali nebo naopak prodělali peníze.

Co dělá článek dobře? Inspiruje, poodkrývá pokličku a vzbudí zajímavost, jak to děláme.

Výsledky? Návštěvnost z tohoto článku byla zhruba dvacetinová oproti článku na téma GDPR. Nicméně získali jsme díky němu přes 35 konverzí v hodnotě cca 150.000 Kč a konverzní poměr byl přes 9 %. Pak, že blog nedělá konverze.

Závěr: Je to jednoduché. Nepište články, aby je četlo co nejvíce lidí. Nejste noviny. Piště články, aby po jejich přečtení maximální počet lidí nakupoval vaše produkty a služby!

Chcete pomoci s tvorbou obsahu, který Vám bude vydělávat miliony?