Existuje způsob, jak mohou i začátečníci udělat lepší reklamu než profesionálové. Mnozí si myslí, že to takzvaným začátečnickým štěstí, ale ve skutečnosti je to nastavením algoritmu reklamního systému (Google i Facebook).
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Prostě, řeknu Vám, jak si můžete vytvořit reklamu, která bude mít celkem dobré výsledky, přestože reklama bude stát za prd. Alespoň na chvíli.
Představte si algoritmus (systém, který rozhoduje, jak se vaše reklamy budou zobrazovat) jako robota, který má dvě priority.
Ta první je, aby reklamy byly kvalitní a vedly na kvalitní webové stránky. Pokud by totiž toto neplatilo, uživatelé by přestali využívat Google (nebo Facebook) a systém by nepřežil.
Ta druhá je, aby vydělal peníze, protože bez těch by systém také nepřežil.
Google i Facebook umějí obojí velmi dobře.
Když nemáte dobrou reklamu, proklikají vám rozpočet boti
Pokud jsou Vaše reklama i přistávací stránka, na kterou vedou dobré, budou se zobrazovat těm správným návštěvníkům. Pokud takové reklamy umíte dělat, tento článek není pro Vás.
Pokud vaše reklama nebo přistávací stránka (nebo obojí) stojí za prd. Google si za od Vás stejně vezme peníze a reklamy zobrazovat bude, bude na ně nechávat i klikat.
Ale klikat nebudou potenciální kupující. Klikat budou tzv. odpadní uživatelé nebo dokonce boti. Odhady hovoří o tom, že se podvodně za použití botů prokliká na světě více než 1 miliarda Kč každý den.
Počáteční 3 dny učení reklamy
Možná je vám povědomé toto. Spustíte novou reklamu v PPC síti, hned první den Vám z ní přijde poptávka, říkáte si, že to bude super fungovat. Po pár dnech ale poptávky přestanou chodit a reklama už Vám jen sosá peníze, aniž by Vám nesla zisky.
Jednou za čas Vám sice nějaká poptávka přijde, ale čím to je, že první dny vypadaly tak slibně?
Ne, není to začátečnické štěstí.
První dny (spíše hodiny) totiž reklamní systém testuje kvalitu vaší reklamy na uživatelích a než definitivně vyhodnotí, zda je reklama dobrá či špatná, musí ji nejprve k otestování zobrazit těmto uživatelům. V prvních hodinách tudíž máte slušnou pravděpodobnost, že se reklama zobrazí i bonitním (mají peníze) lidem, kteří jsou nyní připraveni nakupovat. Proto ty konverze hned na začátku.
Následující dny, pokud se reklama nechytne, algoritmus testuje stále horší a horší publika, až Vaši reklamu začne zobrazovat celkem zbytečným uživatelům mezi kterými bude určitě i značná část botů. Proto ty špatné výsledky po pár dnech.
Využijte toho, že nové reklamy nejprve algoritmus testuje
Na snímku níže vidíte výstřižek z Google Analytics jedné nešťastné kampaně v síti Google Ads.
Šlo o vyhledávací kampaň, která se vůbec nepovedla. Nicméně první tři dny měla výrazně lepší výsledky než po celý zbytek svého krátkého života.
Všimněte si zvýrazněného bouce-rate (míry okamžitého opuštění) v prvních třech dnech a následný skok na mnohem horší bounce-rate, kterého se kampaň už nezbavila.
Ve fázi, která je na obrázku označená jako 1 totiž algoritmus kampaň testoval i na „dobrých“ uživatelích, zatímco ve fázi 2 již vyhodnotil, že reklama nemá kvalita, tak si alespoň vezme peníze na odpadních uživatelích.
Závěr: pokud neumíte dělat dobré reklamy, dělejte alespoň často nové
Jak vidíte, můžete této vlastnosti algoritmu využít. Zatím to stejné platí pro Google i Facebook. Pokud budete neustále tvořit nové kampaně (skutečně ale musí jít o nové kampaně – systém pozná, že jste jen zkopírovali či duplikovali starou), dostane se jim zpočátku lepšího výsledku, než si zaslouží.
Když nezvládnete udělat kvalitní reklamy a kvalitní přistávací stránky, dá se to alespoň odmakat.