Velmi krátce, ano má. V experimentu jsme zahrnuli více než 160 reklamních carouselových kampaní na Facebooku s útratou přes 350 000 Kč.
Výsledek je jasný. Ukázala se zřejmá pozitivní korelace mezi skóre relevance a návratnosti reklam. Sledovali jsme reklamní sestavy se skóre relevance od 6 do 10, přičemž jsme zaznamenali návratnosti v rozsahu 0-16 (16 znamená návratnost jedné investované koruny do facebookové reklamy na tržbách 1600 %).
Když se podíváte na graf níže, zjistíte, že top-performers, nejlepší reklamy, s návratností nad 13 se dokonce rekrutovali pouze z kampaní s relevancí 9. Nejhorší návratnost pak zaznamenaly reklamy s relevancí 6.
Nicméně tohle jste asi tušili. Konec studie?
Kdepak. Byla by to mizerná studie, kdybychom nezjistili něco nečekaného. Když jsme z dat očistili nejlepší a nejhorší kampaně z pohledu skóre relevance, zbylo nám cca 100 kampaní s relevancí 7 nebo 8. Myslíte, že byl rozdíl v jejich návratnosti?
Žádný nebyl. Z pohledu návratnosti reklam vám může být jedno, zda vám Facebook dal sedmičku nebo osmičku.
Udělat sedmičkové kampaně je navíc výrazně jednodušší než vytvořit kampaně osmičkové. V našem vzorku sedmičkové převyšovaly v zastoupení ty osmičkové v poměru 7 : 5.
Devítkové kampaně se pak vyskytovaly v poměru 2 : 7 k sedmičkovým, přičemž průměrný rozdíl v návratnosti těchto kampaní byl 0,7 (cca 15 %).
Závěr: zvažte, jestli se vám nevyplatí to odfláknout.
Závisí samozřejmě na marži vašeho zboží, ale vzhledem k tomu, že vytvořit relevantnější reklamy často zabere více energie, času a kreativity (vše stojí peníze), zvažte, zda se vám nevyplatí jet na kvantitu. Pustit do světa velké množství kampaní s nižší relevancí (7 a 8), které vytvoříte s 3 – 3,5 x snáze.
Chcete se místo tvorby obsahu věnovat svému byznysu? Pak neváhejte a obraťte se na nás. Pomůžeme vám s tvorbou obsahu pro sociální sítě i propagací firmy.
Chcete pomoci s online marketingem? Napište nám.