Ať mě nezabijete a nepomluvíte, tak raději hned na úvod doplňuji – ale stejně jej dál budeme psát, protože přidaná hodnota blogu pro naší firmu je obrovská. A stejně tak bude pro Vás, pokud blog děláte dobře.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Ale pokud bychom se rozhodovali nad psaním blogu čistě z pohledu SEO, ať jsem přesnější, čistě z pohledu návštěvnosti přes vyhledávání a její následné monetizace, tak bych to nedělal.
Blog píšeme už několik let. Začínali jsme někdy koncem léta 2016 a od té doby jsme připravili stovky článků. Rozjezd byl zvlášť mizerný, kdy pocit zmaru přicházel každý měsíc, protože za investované desítky hodin práce jsme získávali desítky návštěv měsíčně.
A stále, pokud bychom přepočítávali návštěvnost blogu z vyhledávačů na peníze, vycházelo by to špatně. Jak můžete vidět na výstřižku z našich Google Analytics, náš blog vygeneroval za poslední cca 3 roky 26.129 návštěvníků přes vyhledávač Google. Z těchto návštěvníků jsme byli schopní získat pouhých 150 konverzí v podobě leadu za stažení e-booku a něco okolo 20 přímých poptávek. Nic moc, že?
Jak můžete vidět na dalším výstřižku z Google Analytics výše, tak organic je hlavním zdrojem návštěvnosti blogu.
Není ovšem tím nejcennějším zdrojem. Tím je e-mailová návštěvnost (která se nám v GA prakticky veškerá propisuje chybně jako „direct“).
Díky tomu, že na náš blog zveme opakovaně naše potenciální zákazníky a dále je ohříváme se již dostáváme na celkem slušnou návratnost investice, ale je potřeba dodat, že akvizici kontaktů na tyto zákazníky jsme nerealizovali díky blogu.
Blog je totiž žrout času. Každý měsíc nás totiž stojí jeho tvorba cca 10-20 velmi cenných hodin. I kdybychom byli skromní a ohodnotili podobnou hodinu práce na 1000 Kč, ročně nás stojí tvorba blogu 120-240 tisíc Kč.
Za to během tří let získáte 150 leadů a 20 přímých poptávek. To je 800-1600 Kč v nákladech na lead.
Nebo 6-12 tisíc Kč na jednu přímou poptávku.
To je ekonomický nesmysl.
Díky inzerci například na Facebooku, Google nebo Instagramu jsme schopní získat kvalitní lead za 50 Kč a přímou poptávku za 1000 Kč.
Takže tím jen krátce o ekonomické návratnosti blogu, pokud by jeho JEDINÝ smysl bylo SEO.
Nedělejte blog jen pro SEO, byla by to škoda. Zapojte jej do vaší marketingové strategie chytřeji. O tom jak, si řekneme více příště.