🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Marketing v roce 2023? Co jsme našli v reklamních účtech bývalých klientů, kteří se vrátili?

Byli lidé, kteří neschvalovali průmyslovou revoluci. Lidé, kteří se báli parních strojů. Kteří se báli automobilů. Podnikatelé, kteří je odmítali a říkali, že to nikdy nemůže fungovat a nahradit staré dobré koně. Dnes se tomu můžeme pousmát, ale takhle to bohužel kolem sebe vidíme i dnes. U strachu z nového směru online marketingu. Toho se bojí nejenom podnikatelé, ale očividně i reklamní agentury.

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Ještě nikdy se nám nevrátilo tolik klientů, jako ve druhé polovině roku 2022. Klientů, kterým jsem se starali o marketing a pak od nás odešli. Jak se to stalo? Oslovila je jiná agentura, dostala je na telefon nebo na hovor přes webkameru, obchodník si odkašlal a začalo přemlouvání. Po hodinovém monologu, že jinde je tráva zelenější, došlo k dohodě o nás, bez nás. Předali jsme otěže a uvolnili místo novému týmu.

Čas běžel. Uvolněné místo našeho markeťáka okamžitě obsadil nový klient a jelo se dál. Práce, vzdělávání, nové technologie. Každodenní chléb našeho marketingového týmu. Po pár měsících se bývalý klient chtěl vrátit. Dobře, to se stává. Jinde to nevyšlo. A pak další. A další. Ještě nikdy nás neoslovilo tolik bývalých klientů, že by se chtěli vrátit, jako ve druhé půlce roku 2022.

 

Neuvěříte, co jsme v jejich účtech našli…

 Co za perly jsme našli v účtech bývalých klientů, které jsme mohli přijmout zpátky? Tak například:

 

Starý dobrý koncept SEE-THINK-DO-CARE. Teda spíše starý než dobrý.

Vzpomínáte si, že jste o něm také někdy slyšeli?

SEE-THINK-DO-CARE je koncept, který se používá k popisu procesu, jakým lidé získávají informace o značce a zvažují, zda ji zakoupí nebo nikoli. Tento proces se skládá z následujících kroků:

  1. SEE: Lidé vidí reklamu nebo vnímají značku jiným způsobem, například prostřednictvím sociálních médií nebo při procházení internetu.
  2. THINK: Po vidění reklamy nebo značky se lidé začnou zabývat tím, co viděli, a přemýšlejí o tom, zda by měli produkt nebo službu zakoupit.
  3. DO: Pokud se lidé rozhodnou zakoupit produkt nebo službu, provedou nákup.
  4. CARE: Po nákupu se lidé začnou zajímat o to, jak funguje produkt nebo služba a zda jsou s nimi spokojeni. Pokud jsou spokojeni, mohou se stát loajálními zákazníky a pravděpodobně budou o značce mluvit pozitivně ostatním lidem.

Tento koncept se často používá k analýze toho, jak lidé reagují na reklamu nebo marketingovou kampaň, a k určení, co by mohlo být vylepšeno, aby se zvýšila účinnost reklamy nebo kampaně.

To je všechno hezké, ale tenhle 10letý koncept nebyl vytvořen tak, aby se skrz něj marketing navrhoval, ale ANALYZOVAL. Je zvláštní, že už spoustu let vidíme v účtech kampaně pojmenované See, Think, Do a Care. Je zoufalé, že tahle slova padají na obchodních schůzkách s malými firmami, pro které tohle vůbec není… Je smutné, že kampaně poskládané v tomto historickém stylu, prodělávají každý den malým českým podnikatelům miliony korun. Miliony, které museli nejdřív někde vydělat nebo si je v horším případě půjčili…

 

Co dál jsme našli skoro všude? Brandovou display reklamu na Google

Věc, od které by se mělo 99 malých podnikatelů ze 100 držet dál. Takzvaná reklama v obsahové síti. Bannery na webu. Obrázek s textem a možností prokliku. Věc, kterou umí ziskově dělat jen hrstka firem. Drtivá většina těchto kampaní je ztrátová. Proč se pořád spouštějí, ptáte se?

  1. Reklamní agentury se s nimi rády chlubí. Zaměstnají na nich lidi, kterým říkají kreativci a grafici. Lidé, kteří nikdy nebyli konfrontováni s výkonem kampaní a nikdy nedostali zpětnou vazbu od trhu. Jejich cíl je jediný – zalíbit se Vám. Nikoliv Vašim zákazníkům.
  2. Nikdo od nich neočekává okamžitý výsledek. To je velmi pohodlné pro agenturu a velmi nebezpečné pro Vaši peněženku. Spustí se a bude Vám řečeno, že lidé přes ně poznávají Vaši značku. Což nejde měřit. Na tržbách to nepoznáte. A za půl roku? Řeknou Vám, že nebýt těchto kampaní, byly byste na tom hůř. Jaká je pravda? Když je vypneme, na tržbách to nepoznáte. Poznáte to na uspořených tisícovkách v peněžence.

Pro upřesnění, nemluvím o použití v remarketingu (oslovování lidí, co už na Vašem webu byli). Ale i tam to často není žádná velká sláva. Jsou efektivnější cesty.

 

Předělané naše Google kampaně z algoritmických na ruční.

Zde by se hodil citát ze slavného českého filmu: „Je to sice dál, ale za to horší cesta“. Nebo přesněji: „Je sice více práce, ale za to s horšími výsledky“.

Tohle je věc, kterou upřímně nesnáším. Možná jste slyšeli o tom, že lidská bytost už hezkou řadu let není schopná porazit počítač ve hře šachy. A s rostoucí výpočetní silou počítačů už to ani nikdy žádný člověk nedovede. Algoritmy Google nejsou ještě tak nadřazené jako šachové programy, ale nastavit kampaně na Google ručně tak, aby dlouhodobě fungovaly lépe než s použitím umělé inteligence Google, je umí nastavit jen pár lidí.

A stejně většinou najdeme naše naučené kampaně vypnuté a nahrazené něčím, co se dalo vykázat jako PRÁCE, ale nemá to zdaleka tak dobré VÝSLEDKY. Co je na tomhle agenturním podvůdku nejhorší? Není to to, že Vám vykážou pár desítek hodin zbytečné práce… Je to ten fakt, že než se algoritmické kampaně zase rozběhnou do stejné efektivity, může to trvat pěkně dlouho.

 

Co najdeme úplně nejčastěji? Naše vlastní kampaně. Beze změny. I po letech.

Vedle nich pár vypnutých kampaní, které agentury testovaly. Je jich ale zoufale málo na to, aby měly šanci. My testujeme prakticky neustále. Sebe i kampaně. Když si Vás pod křídla vezme agentura, která se chlubí tím, že dělala pro velké značky, můžete si být téměř jistí, že to dělají proto, že cítí, že pracovat pro Vás bude snadné.

Pak je to jako hodit si korunou. Pokud máte skvělou nabídku, bude to fungovat. Alespoň krátkodobě. Pokud ale po Vašem zboží trh úplně nešílí, máte smůlu. Agentura zkusí pár variant toho, co dělají pro případ hyperúspěšných firem a když to nevyjde, zamrznou. Buď nechají běžet své ztrátové kampaně a budou Vás „opíjet rohlíkem“, nebo spustí zpátky ty naše. Věřte mi, viděl jsem to za poslední roky mnohokrát.

 

Předělané weby a eshopy z funkčních na nefunkční.

To se stane, když se ke slovu opět dostanou grafici, copywriteři a umělci. Nechci ani náhodou znevažovat jejich práci. Jejich základní cíl je ale jiný než Vás. Musí uspokojit Vás. Pokud je nenasměřujete naprosto bezchybně na to, co chce slyšet a vidět Váš zákazník, máte smůlu. Ruku na srdce, Vy to ale většinou úplně přesně nevíte. Neví to skoro nikdo, ani po 50 letech podnikání. Proto to s Vámi první tři měsíce testujeme jako o život!

Není výjimka, že za manuál komunikace, manuál značky a pár napsaných příspěvků na sociální sítě zaplatíte stejně, jako za pár měsíců naší práce. Nedivte se pak, že Vám vnutí i předělání webu nebo eshopu za vyšší desítky nebo nižší stovky tisíc. A nedivte se pak, že Vám to nebude fungovat. Bude se Vám to líbit, ale v 8 případech z 10 to nebude fungovat. Jak se pozná, jestli web funguje nebo ne? Říká se tomu konverzní poměr. Vysvětlím hned na dalších řádkách.

 

Brand, značka, povědomí. Jak by se to mělo vlastně projevit v praxi?

Zvýšením konverzního poměru a zvýšením organické návštěvnosti. O čem mluvím?

Konverzní poměr je procentní šance, s jakou návštěvník webu udělá to, co chcete, aby udělal. Například kolik lidí ze 100 nakoupí. Nakoupí-li 2 lidé ze 100 (celkem běžná čísla), je Váš konverzní poměr 2 %. Jak by se měla projevit síla značky? Konverzní poměr se bude v čase zvyšovat. Lidé se nebudou bát u Vás nakoupit. Budou Vám věřit. Budou Vás znát, takže k Vám na web přijdou rovnou rozhodnutí.

Jaká je realita? K tomu, abyste se ze 2 % dostali na 5 % nepotřebujete budovat značku. Stačí dělat pár základních věcí, o kterých jsme tu psali stokrát.

Na to, abyste se dostali ze 2 % na 5 % jen díky značce, byste potřebovali 2-3 roky dávat do brandového marketingu alespoň milion korun ročně. A museli byste mít velké štěstí nebo být na trhu první. Mnohem pravděpodobněji by to ale byly desítky milionů ročně. Ano, pokud je máte, pak se Vám bude za pár let obchodovat snadno. Ale pokud Vám někdo tvrdí, že stačí 20 000 Kč do brandového marketingu měsíčně a výsledek bude snad za půl roku – lže.

A organická návštěvnost? Pokud neroste počet vyhledávání Vaší značky na Google a počet přímých návštěv webu mimo reklamu, tak Váš brandový marketing nefunguje. Pokud z nějakého důvodu nechcete za návštěvnost v budoucnosti platit, máte 3 možnosti. Budovat za desítky milionů značku, optimalizovat Váš web pro snadné vyhledání pod různými slovy na Google nebo budovat mailovou databázi.

To první trvá roky a stojí desítky milionů. To druhé trvá roky a stojí stovky hodin. Díky tomu třetímu bohatneme my i naši klienti.

 

Našli jsme někdy něco, co tam za tu dobu skutečně být mělo?

Mailing? Desítky/stovky nových kampaní s novými kreativami a texty? Testování webu, aby měl vyšší konverzní poměr? Použití umělé inteligence nejen od Google, ale dalších, které používáme? Ne. Bohužel.

 

Hezky to shrnul jeden z našich bývalých zákazníků, který se k nám vrátil:

 

Netvrdím, že jsme bezchybní. Netvrdím, že už dokážeme pomoci úplně každému projektu, ať je sebebláznivější a ať už nám jeho majitel naslouchá nebo ne. Denně se ale pereme za Vás, abychom byli Vaše největší šance v tomhle dynamickém světě. A musím neskromně říct, že se nám to daří. Kdo jiný se může pochlubit, že se o marketing aktivně stará více než dvěma stovkám podniků, další tisícovce podnikatelů pomáhá a radí na Konverzkách, individuálně školí několik českých a slovenských milionářů, provozuje několik vlastních firem a bez investic do brandu je nejvíce vyhledávaná česká marketingová agentura? 🙂

Pomůžeme i Vám?

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.