Poslední dny se na našich reklamních účtech množí zablokování reklamních účtu z důvodu nestržené platby. Zkušenost z nedávné doby je bohužel taková, že Facebooku trvá několik dní, než se pokusí platbu strhnout znovu. To v praxi znamená, že námi vyladěné inzeráty nemusí několik dní fungovat a přicházíme o tisíce Kč kvůli poptávkám a tržbám, které se nestanou.
Navíc vždy hrozí to, že kampaně po opětovné aktivaci nebudou fungovat tak dobře, jak předtím. V momentě, kdy se peníze nestrhnou, jde vyřešit dvěmi způsoby – buď přidám jinou kreditní kartu, ze které se peníze strhnou (což je ale problém v momentě, kdy mám jenom jednu kartu). Anebo se pokusím znovu strhnout peníze z aktuální karty (často se stane, že jsou na kartě vyčerpané týdenní limity atd.).
Bohužel se ve většině případů nedaří znovu strhnout částku ručně a musí tuto možnost udělat Facebook podpora. Nevím, jestli jste někdy zkoušeli zkontaktovat Facebook podporu, nicméně dostat se do online chatu je často složitější, než udělat D1 plynule průjezdnou. Na rozdíl od D1 je tady ale naděje – je zde návod, jak krok za krokem podporu zkontaktovat a nechat znovu strhnout peníze z kreditní karty.
Jak zjistím, že nejdou strhnout peníze?
Velmi snadno – přihlásím se do reklamního účtu, kde spravujeme kampaně, a u sloupečku „Doručování“ uvidíte hlášku „Nedoručuje se – Způsob platby byl odmítnut“:
No a jak to napravím?
Nejdříve vyzkoušíme, jestli můžeme úhradu provést my. Pokud zjistíme, že ne, musíme kontaktovat podporu.
Klikněte v levém horním menu na záložku „Vyúčtování“:
A následně v pravé části obrazovky na „Nastavení plateb“:
Pokud před sebou vidíte okno s možností úhrady zústatku pomocí „Uloženého způsobu platby“, máte napůl vyhráno. Po kliku na „Pokračovat“ se Facebook pokusí znovu strhnout peníze z kreditní karty. Pokud se povede (a nemáte žádné překročené limity na kartě), uvítá vás hláška, že je zůstatek uhrazen a můžete pokračovat ve správě reklam.
Jak zkontaktovat podporu Facebooku?
Pokud se Vám ale toto okno nezobrazí, musíte buď počkat, anebo napsat na podporu Facebooku. Na tu se dostanete po kliku na stránku:
https://www.facebook.com/business/help
Zde klikněte na tlačítko „Začínáme“:
Následně vyberte možnost „Vyúčtování a platby“ a „Platba za reklamu se nezdařila„. V pravém panelu uvidíte tlačítko „Chatujte se zástupcem„:
A následně vyplníte formulář s žádostí o chat. Jediné, co vyplňujte, tak ID účtu pro reklamu a klikněte na tlačítko „Zahájit chat“.
Dostanete se do známého prostředí Messengeru, chatu Facebooku, kde se otevře konverzace s Facebook podporou. Během pár minut se do konverzace připojí někdo z Facebooku a osloví vás, ať mu řeknete, s čím je problém. Připravil jsem si pro vás vzorový text, který můžete použít:
Hello,
I am writing you because of the problem that appeared last week. I had an issue with the credit card but all that has been fixed. Yet the payments for my campaigns has not been processed. May you please have a look a fix it?
Thank you for your cooperation,
Kind regards, Karel
Podpora vyžádá ještě číslo vašeho reklamního účtu a potvrdí si údaje o kreditní kartě (může chtít poslední 4 čísla z čísla karty). Následně provede platbu (v podstatě to stejné, jako na předchozím obrázku „Použít uložený způsob platby“) a pokud bude vše bez komplikací, tak máte hotovo.
Gratulujeme. ????