Ve většině Google Tag Manager kontejnerech nalezneme značku Google Analytics. Po prvotním nadšení z jednoduchosti a elegantnosti nasazování GA pomocí GTM však přichází vystřízlivění – a to většinou tehdy, když má jeden GTM kontejner několik GA značek, které je těžké efektivně spravovat.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Naštěstí se pár dní zpět začal postupně ve všech účtech objevovat pomocník – proměnná s nastavením GA. Tato proměnná funguje tak, že si nastavení značky Google Analytics připravíte pouze jednou, to si uložíte do speciální nové proměnné, kterou následně používáte v libovolných Google Analytics značkách.
Takto vypadá nové prostředí GTM při tvorbě GA značky:
Pomocí první volby označené šipkou si určujete, jaké nastavení GA chcete aplikovat. Pokud ještě žádné vytvořené nemáte, tak to pomocí 1 kliku můžete napravit. Volby v nastavení jsou velmi podobné původnímu nastavení, které znáte:
Po zaškrtnutí druhé volby Enable overriding settings in this tag můžete konkrétní značce nastavení Google Analytics z proměnné přepsat některou položku z nastavení.
A tady video přímo z dílny Google:
Odkaz na oficiální novinku:
Google Tag Manager: Announcing Centralized Google Analytics Settings
A pár tipů přímo od Sima:
Google Analytics Settings Variable In GTM