Na oddělení nám přibývá zakázek na výkonnostní reklamu na Facebooku, proto jsem se rozhodl načerpat trochu inspirace na Newsfeed day 2019. Ten se konal v krásném prostředí pražské Lucerny ve středu 17. 4. 2019. Konferenci organizovala agentura Business Factory. Vybral jsem pro mě nejzajímavější přednášky:
Facebook trendy 2019: Nenechte si ujet vlak
Úvodní přednášky se zhostil Karel Tlusťák z pořádající agentury Business Factory. Téma trendy na Facebooku v roce 2019, bylo z mého pohledu naplněno. Karel začal statistikou, a to, že se v posledních letech zvyšuje výnos Facebooku na uživatele. Před několika lety to bylo 5 dolarů, teď je to již 25, navíc se Facebook snaží snižovat počet reklam na uživatele.
Co s tím? Využijte stories, kam se přesouvá reklamní plocha, je zde 2,5x levnější cena za 1000 zobrazení než v hlavním kanálu uživatele. Problémem je, že toto umístění není konverzní, navíc pro zaujetí uživatele je 1,7 vteřiny na mobilu a 2,5 vteřiny na počítači a potřebným formátem je video. Proto je potřeba si vytvořit trychtýř, kdy nejdříve ukážeme video ve stories, kde si pak uděláme video, které na tuto reklamu nějak reagovalo (video vidělo alespoň 50 %) a na to pustíme konverzní kampaně nebo prodej z katalogu. U videí je také dobré využívat výzvu k akci, aby uživatelé přetáhli video nahoru, čímž se dostanou na webové stránky. Již brzy bude možné využít nálepky (stickers), které umožní, aby video vypadalo více přirozeně.
„Z experimentu vyšlo, že 34 % objednávek z přímé návštěvnosti patří Facebook kampaním.“
Další zajímavou informací je order ID experiment, který spočíval v porovnání identifikačních čísel objednávek v prostředí Facebooku a Google Analytics. Z experimentu vyšlo, že 34 % objednávek z přímé návštěvnosti patří Facebook kampaním. K tomu dalších 17 % objednávek z Facebooku je připsáno dalším kanálům a 21 % objednávek z Facebooku není ani v Google Analytics zaznamenáno. Důvodem je, že nejsme schopni doměřit situaci, když uživatel vidí reklamu na Facebooku, případně se i proklikne, ale nakonec nakoupí přes počítač.
Poslední zajímavou věcí bylo, to že se již brzy spustí reklamy ve WhatsApp, kde budou reklamy ve statusu, takže nám Karel doporučil si stáhnout Whatsapp Business app. Budoucnost patří personalizaci, takže bude možné využít dynamické interaktivní reklamy, kde si uživatel může vyzkoušet oblečení přímo na sobě, nebo zasadit produkt přímo na zahradu nebo domácnosti, pro lepší představu.
Jak influenceři pomáhají šlápnout do prodejů – Paukrt Footshop
Martin Paukrt z Footshop.cz se s námi podělil o to, jak spolupracují s influencery na mezinárodní úrovni. Celkově spolupracují se 43 influencery na dlouhodobé bázi a s 20 projektově po celé Evropě. 95 % spoluprací se řeší jako barter a jenom 2-3 influenceři mají pravidelnou měsíční odměnu. Influenceři se dělí na ty, kteří jim pomáhají budovat značku, kde se soustředí primárně na zásah a vyhodnocují si metriku SAVE (Social ad value equivalency). Druhou skupinou jsou influenceři, kteří mají přímý vliv na tržby. Primárním kanálem, kde spolupracují je Instagram.
Výkon si vyzkoušeli například ve Španělsku, kde výkon doměřovali pomocí slevového kódu na slevu 10 %. Kde využili 3 influencery, kteří měli vlastní slevový kód. Vedlo to ke zvýšení návštěvnosti o 22 %, zvýšení vyhledávanosti značky, což způsobilo nárůst konverzí o 25 % v Google Ads v brandových kampaní.
Další aktivitou pro kterou, využili influencery, kde každý měl svojí vlastní kategorii na e-shopu. U kampaní na Facebooku byla cena za jednu návštěvu 0,84 Kč a za nového uživatele zaplatili 2,11 Kč. U přímých tržeb vycházel podíl nákladů na obratu 50 %, ale kampaně asistovali u konverzí v hodnotě 233 494 Kč.
Využití influencera při expanzi do zahraničí. Influencerka má opět slevový kód, kde přinesla během jedné kampaně 134 objednávek a celková spolupráce dělá konverze za 1,25 milionu. Problémem ale je, že kódy utíkají mimo influencerku (proto pravidelně mění znění kódu), 48 % konverzí přináší Googel Ads (z čehož je 70 % z brandových kampaní) na druhou stranu jim to přinese přes 50 % lidí, kteří ještě ne e-shopu nebyli.
Jak díky Facebooku expandovat do zahraničí
Blanka z Bonami se s námi podělila o to, jak Bonami expandovalo do Maďarska. Šli na to tak, že 2 měsíce před spuštěním webu spustili předregistrační kampaně, kdy se lidé se zájmem o Bonami mohli zaregistrovat a získat poukaz na 1500 forintů, což odpovídá 100 korunám. Dále každý dostal svůj kód, který mohl využít na další slevu, když se zaregistruje někdo další. Na tuto kampaň měli 1 000 000 Kč a cílem bylo získat 100 000 registrací. Facebook byl při této kampani jediným kanálem. Využili zde 13 kampaní a skoro nepoužívali sponzorování příspěvků. Jako kreativu využívali dynamický obsah, kdy se dynamicky měnily texty, titulky a obrázky. Na základě toho si otestovali, co funguje nejvíce a následně tvořili carousely s bizarními produkty, u kterých není na první pohled jasné k čemu jsou.
„Stránka získala z reklam 31 000 fanoušků, což budí větší důvěryhodnost…“
Výsledkem kampaně bylo celkem 87 300 zaregistrovaných s cenou pod 10 Kč, protože neutratili celou částku. 70 % registrací přišlo z Facebooku a 15 % z přímé návštěvnosti. Bohužel po zavedení GDPR nedalo 40 % zaregistrovaných souhlas se zasíláním newsletteru. Po spuštění nakoupilo sotva 1 % z těch co na to měli nárok (459). Jaký to tedy mělo přínos? Měli databázi lidí do newsletteru, což je pro Bonami nejkonverznější kanál. Mají naplněná remarketingová a lookalike publika. Stránka získala z reklam 31 000 fanoušků, což budí větší důvěryhodnost a v neposlední řadě mají otestovaná publika a kreativu, která jim pro tamní trh fungují nejlépe. A jaké je poučení? Není všechno krásné, co prodává, jako například rohový odkapávač, který funguje lépe v kombinaci s talíři než bez nich. Za mě nejlepší přednáška z celého dne.
Celá konference mi přišla jako jedna z nejpřínosnějších, na kterých jsem byl. Díky za organizaci Business Factory a budu se těšit na další ročník.