Před obědem jste líní a nechce se Vám pracovat.
Co si budeme namlouvat. Dokonce na to udělal Daniel Kahneman (má Nobelovku, tak to musí být pravda :)) slavnou studii. Zjistil v ní, že soudci v době před obědem častěji odsoudili obžalované, protože se jim nechtělo studovat důvody udělení podmínečného propuštění a také byli nevrlí.
Před obědem Vašemu mozku chybí glukóza (cukr) a nechce se mu soustředit ani pracovat.
A pokud se lidi nesoustředí, nebudou ani pořádně číst dlouhé maily. A pokud chcete prodávat, potřebujete většinou dlouhé maily.
Jak mohou 2 hodiny udělat dvojnásobný rozdíl v tržbách?
Udělali jsme experiment. Poslali jsme celkem na 5000 e-mailových adres prodejní mail. Respektive poslali jsme identický e-mail ve stejný den. Jediné, co se lišilo, byl čas odeslání.
Jeden odešel v 9:00, tedy v čase, kdy jsou lidé čerství a po snídani (v Praze) nebo po svačince (na vesnici).
Druhý mail odešel v 11:00, tedy v čase před obědem, kdy jsou lidé už hladoví, nevrlí a líní.
Všimli jste si rozdílu?
Zaprvé oba maily měli prakticky stejnou míru otevření. Statistický vzorek je fakt veliký, takže to není žádná náhoda.
Zadruhé, mail odeslaný v 9:00 měl dvojnásobnou míru prokliku. 3,8 % vs. 1,8 % Proč?
Maily otevírají i lenoši. Klikají jen makáči.
Pokud byste chtěli namítnout, že to není únavou, přece kdyby byli lidé líní, tak by mail ani neotevřeli?
Kdepak. Jako každý, kdo někdy zkoumal psychologii pracovní disciplíny i já vím, že u e-mailů lidé rádi prokrastinují. Protože mají pocit, že dělají nějakou práci. Dělají ale prd.
Čtení e-mailů moc námahy nevyžaduje.
Akce už ale obnáší trochu vůle a proklik a další hlubší čtení už akce jsou.
Závěr: maily, které vyžadují akci posílejte najedeným a odpočatým lidem
Jednoduchá rada, která, doufám, dává smysl. Pokud posíláte newsletter, který vyžaduje od uživatelů trochu vůle, posílejte jej najedeným a čerstvým čtenářům. Budete mít více než dvojnásobek prokliků a také konverzí.
Pro představu, náš e-mail v 9:00 vydělal 44.700 Kč, mail odeslaný v 11:00 pouze 13.760 Kč. Ono totiž dokončení objednávky vyžaduje ještě více vůle než proklik. Proto zde není přímá úměra s proklikovostí.
P.S. Pokud Vás zaujal tento článek a obecně se chcete dozvědět více o digitálním marketingu, doporučuji se přihlásit k naší INIZIO Akademii zde.