INIZIO blog

Odkrýváme tajemství úspěchu: Jak neznámý QiGong zabodoval a trhal rekordy navzdory negativní náladě ekonomiky.

Pan Petr Kochlík cvičí 28 let qigong (čchi-kung), což málokdo ví, co je. Chtěl rozšířit povědomí o tomto blahodárném zdravém cvičení a ukázat jej více lidem. Proto kromě víkendových kurzů pořádal i úvodní lekce pro seznámení se s tímto cvičením. Pan Kochlík byl s úspěchem mírně skeptický z důvodů negativních událostí cen a stavu ekonomiky na podzim roku 2022. Domluvili jsme se spolu, že vyzkoušíme novou strategii a uvidíme…

Šla jsem na to od autorit. Obrátila jsem se na odborníky na zdraví a dohledala články, kde se zabývají čínskou medicínou a cvičením qigong. A nestačila jsem se divit. Pan Kochlík se aktivně zapojil do hledání také a spolu jsme našli vědecké studie, kde se popisují prokázané, ale těžko vysvětlitelné účinky tohoto cvičení na zdraví. V jednom článku se sami autoři trochu opírali do západní medicíny a její slepé nadřazenosti, tak jsem to udělala podobně a natextovala na toto téma reklamy.

Bingo!

Našli jsme citlivé až kontroverzní téma rozdílu západní a čínské léčby, které značnou částí naší populace na Facebooku silně zarezonovalo.

Přihlášky na úvodní lekce a kurzy se začaly kupit. Paradoxem bylo, že šlo o pravdivé – ničím nepřikrášlené – tvrzení, vyčtené z publikace. Samotný text prodal jen za leden přes 30 úvodních lekcí a víkendových kurzů za průměrnou cenu 272 Kč, přičemž cena lekce byla 300 Kč a cena kurzu 4 000 Kč.

 

 

Dalším významným milníkem pro pana Kochlíka bylo zahájení zasílání dotazníků. Šlo o jednoduchý formulář na zpětnou vazbu a připomínky po každém víkendovém kurzu i úvodní lekci, vytvořený na Google Disku. Díky těmto informacím jsme zjistili nejen to, odkud nám chodí návštěvnost, ale s jakými problémy a očekáváním lidé jdou qigong vyzkoušet. To nám pomohlo postupně ještě lépe směrovat reklamy na potíže, které je schopný qigong pomoci řešit.

A mělo to další velký bonus: klient viděl spokojenost svých klientů, měl od nich okamžitou zpětnou vazbu a mohl další lekce a kurzy podle toho vylepšovat.

Vyprodané Chorvatsko

Pan Kochlík každý rok připravuje týden cvičení qigongu v Chorvatsku. Opět vyjádřil obavy o naplněnost kurzu. Tak jsme se připravili dvěma cestami.

První cesta byly emaily do aktivní databáze klienta, které byly jen a pouze o této nabídce. Do pár týdnů došlo k částečnému zaplnění kapacity kurzu. Nicméně jsme ještě mezitím spustili remarketing na Facebooku a nabízeli Chorvatsko lidem, kteří už na nějaký odkaz v posledních 30 dnech klikli. Ale nešlo o obyčejné texty. Pan Kochlík se mi svěřil, s jakými pochybnostmi jeho klienti nejčastěji bojují, než se na kurz přihlásí. My jsme tyto pochybnosti v textech vysvětlili a – lidé se z remarketingové reklamy začali hlásit rovnou na týdenní pobyt v Chorvatsku startující na 13 000 Kč bez kurzovného.

Výsledkem bylo, že jsme dosáhli dvojnásobku počtu lidí oproti minulému roku, a stále se hlásili další, které nakonec musel klient smutně odmítat.

Co bylo dál? Prostějov a Brno

Ale největší překvapení bylo jak Brno!

V Brně i Prostějově jde o akci jednou za rok, kde se klientovi nepodařilo zcela nikdy zaplnit kapacitu sálu pro víkendový kurz.

Znovu jsme spustili kampaně na FB na rezonující reklamy, remarketing s oslovením na Brňáky a Prostějováky a přímé oslovení občanů tohoto města v textech. Emaily jsme neposílali.

A jak to dopadlo? „Brno se zbláznilo…“ ?

Pan Kochlík musel do Brna cestovat dost netradičně. Dokonce zvažoval kvůli nám koupi většího vozu…

Taktéž Prostějov byl nejúspěšnější za celou dobu konání kurzů.

 

 

Pan Kochlík po celou dobu perfektně spolupracoval a zasílal fotografie a videa z kurzů, která byla autentická a mohla tak dobře dokreslovat atmosféru cvičení. Taktéž zasílal podněty a návrhy na další témata, o kterých jeho klienti mluví nebo je trápí, takže jsme mohli reflektovat na aktuální požadavky.

Taková spolupráce je k nezaplacení!

A chystáme se na Slovensko… ?

 

Shrnutí, co bodovalo:

Originální pravdivá textace – kombinace třaskavých textů (východní vs. západní medicína)

Remarketing – největší obavy rozptýleny

Dotazník – rychlá zpětná vazba pro klienta, známe kanály, věk, problémy

Email – newsletter na 1 téma

Brno a Prostějov na rekordních počtech – oslovení občanů v textu