V úterý, 14. 2., jsme se rozhodli oslavit sv. Valentýna v markeťáckém stylu. Vydali jsme se totiž na výlet do Brna, kde jsme se účastnili akce „PPC na stojáka #3“. Hlavním tématem byly dynamické produktové reklamy na Facebooku a doručil jej Michal Filípek z Business Factory.
Pár rychlých poznatků
- Informace zachycená FB pixelem se spáruje s produktem, který si prohlížíte na webu, a stejný produkt vás pak na FB bude „pronásledovat“.
- K tomu, aby fungoval předchozí bod, potřebujete mít správně implementovaný FB pixel.
- 1 doména = 1 pixel
- Vytvořte si feed vašich produktů, které nahrajete na FB a vytvoříte produktový katalog.
- Zboží v produktovém katalogu můžete dále rozsegmentovat do jednotlivých produkt setů a tyto sety poté cílit na konkrétní segmenty lidí.
- Segmentovat můžete i podle chování uživatelů (eventů). Mezi nejčastější eventy patří „View content“ (zobrazení produktu), „Add to cart“ (vložení do košíku) a „Purchase“ (nákup).
- Segmentujte však pouze v případě, že máte co segmentovat. Není vhodné tříštit malá publika.
Novinky
- Na nová publika můžete zacílit prostřednictvím prospecting DPA. Tyto reklamy spočívají v tom, že FB na základě svého algoritmu sám vybírá produkt, který zobrazí vybraným lidem.
- Další novinkou jsou dynamické kolekce, které jsou určeny zatím pouze pro mobilní placement. Jedná se o novou možnost dynamického rozšíření reklam, kdy se pod reklamou zobrazí i produkty z feedu.
- V budoucnu se můžete těšit na 360° DPA, slideshow, video DPA atd.
Mimo jiné jsme se dozvěděli i to, že ROI Hunter je lepší než Business Manager hlavně proto, že tam najdete i jiné barvičky, než modrou – třeba zelenou nebo červenou 🙂
Prezentace a fotky z akce na blogu Besteta.