JAKÝM JAZYKEM ZÁKAZNÍCI (NE)MLUVÍ ANEB JAK JE DŮLEŽITÁ STRÁNKA, NA KTEROU POSÍLÁTE POTENCIONÁLNÍ ZÁKAZNÍKY Z REKLAMY
Je téměř jisté, že letní sezónu už nestihnete, ale my jsme ji stihli a proto Vám chceme v této případové studii ukázat, jak jsme získali zákazníky na prodej jazykového kurzu.
Dobrou zprávou je, že tuto strategii můžete použít v jakékoliv sezóně a bude Vám k tomu stačit jedna webová stránka, která Vás odliší od konkurence.
LITE
Jazyková škola, která zlepšuje život lidem pomocí vzdělávání.
LITE disponuje unikátní metodou, díky které studenti začnou mluvit anglicky, aniž by se museli učit cizí jazyk několik let.
Jazyková škola LITE nabízí vyučovací hodinu a našim úkolem bylo získat zákazníky, kteří se této prezenční hodiny zúčastní.
O to větší výzvě jsme se postavili tím, že výuková hodina probíhá osobně v prostorech jazykové školy v Praze.
JAK JSME VYTVOŘILI STRÁNKU, KTERÁ ZÍSKALA RELEVATNÍ POPTÁVKY
A co předcházelo úspěchu?
JASNÝ CÍL, ŽÁDNÉ PRODEJ
Není vyloučeno, že se Vám toto také stalo!
Pokud inzerujete své služby a výrobky, jistě máte cíl, kterého chcete dosáhnout.
Jenže překážky Vás často zavedou to ztrát a inzerce, za kterou platíte Vám nic nepřinesla.
Abychom lépe mohli znázornit problém, který jsme řešili, představme si 3 jednoduché kroky.
- Zákazník klikne na Vaši reklamu a navštíví webovou stránku
- Zákazník má zastávku na Vaší stránce
- Zákazník opouští Vaší stránku
Ano, je to tak jednoduché a je nutné si to přiznat.
Především ve chvíli, kdy jste investovali peníze do sponzorované reklamy.
BEZ AKCE
Přesně takto fungovala kampaň, kterou jsme vedli na klasické webové stránky.
Klik sem, klik tam, ale žádná akce, která by přinesla hodnotu, za kterou platíme reklamy na sociálních sítích.
Je to cesta, která by nám generovala zákazníky, kteří budou nakupovat?
Stačilo vyhodnotit výsledky a hned nám bylo jasné, že tato cesta nebude návratná.
POPTÁVKY ANO, OBJEDNÁVKY NE
Proč zákazníci nic nekoupí, přestože Vám poslali poptávku?
V předchozích řádcích jsme Vám prozradili, že domovská webová stránka přivedla jen návštěvníky.
Proto jsme zvolili jinou cestu a vyzkoušeli jsme návštěvníky nalákat na ukázkovou hodinu zdarma přes Facebookový formulář.
Po zapnutí kampaně jsme získali poptávky po ukázkové hodině v Praze.
Přidali se další a další poptávky a nakonec kampaň generovala kontakt v průměru za 377 Kč.
Možná si teď říkáte, že jsme našli tu pravou cestu, jak kurzy angličtiny prodat.
My Vás vyvedeme z omylu.
ZDÁNLIVĚ ÚSPĚŠNÁ KAMPAŇ VYPNUTA
Ptáte se, proč jsme kampaň vypli, když se nám podařilo získat zájem zákazníků?
Zákazníci si vybrali termín ukázkové hodiny, odeslali formulář a tím to skončilo.
Zaplatili jsme přes 12 000 Kč za poptávky, které postrádají nákupní chuť zákazníka.
S paní Hanou Šrámkovou, marketingovou manažerkou jazykové školy LITE jsme se shodli na tom, že náš záměr prodat kurzy může vyřešit jediná stránka.
ZAMĚŘENO NA ZÁKAZNÍKA
Vaši potencionální zákazníci musí doslova rezonovat s Vaší nabídkou a jestliže nemají dostatek informací, jednoduchý formulář zkrátka nestačí.
VAŠE STRÁNKA JE SEMAFOR!
ZASTAVTE ZÁKAZNÍKA NA ČERVENOU
Co si pod tím představit?
Jak již víte, při prvním pokusu jsme zaplatili za návštěvy a zákazníci byly příliš rozptýleni tolika možnostmi, že si ukázkovou hodinu nezaregistrovali.
V druhém pokusu jsme celý proces registrace zkrátili. Využili formulář na Facebooku a získali jsme potencionální zákazníky na 2 kliknutí, ale žádné prodeje.
My jsme se rozhodli, že vytvoříme jednu stránku, na kterou pozveme návštěvy a zastavíme je!
1. Zastavili jsme je hned na vstupu titulkem, kterým jsme je vyfiltrovali.
Chtějí přesně to, co nabízíme. My víme, že nemluví anglicky a chtějí rychlý posun vpřed.
2. Napsali jsme některé z nejčastějších situací, které naši zákazníci prožívají a upozornili jsme na neúspěšné pokusy a zklamání pramenící z nedosažení vysněného cíle.
Každý zákazník má emoce, na základě kterých se rozhoduje.
3. Pokračovali jsme naší nabídkou, která dokáže vyřešit jejich problém a posune je na individuální cestě. Dali jsme dohromady souhrn výhod, které zákazník získá, když si zvolí letní intenzivní kurz.
4. Přidali jsme reference zákazníků, kteří se již kurzu zúčastnili.
Reference jsou důkazem a ujistí ostatní, že při volbě jazykové školy Lite.cz nemůžou udělat chybu!
5. Vyzvali jsme zákazníky k akci.
Je nutné přesně říct, co mají udělat.
JAK TO DOPADLO?
Použili jsme dvě dynamické reklamy na Facebooku a zobrazili jsme je lidem z Prahy.
Stejné reklamy, které jsme inzerovali v předchozích kampaních s drobnými změnami.
Protože jsme chtěli prodat kurzy v letní sezóně, zákazníky jsme motivovali časovou urgencí.
PRODALI JSME KURZY ZA 179 970 Kč
Poptávková stránka dosáhla konverzního poměru poptávek 3,3%.
Získali jsme během 2 měsíců celkem 80 poptávek a prodali jsme kurzy v celkové hodnotě 179 970 Kč.
Jedna poptávka nás přitom stála pouze 347 Kč.
Na obrázku níže je vidět, že Facebook pixel nezaregistroval všechny konverze, ale statistika konverzí na platformě konverzky.cz se nikdy neplete.
Cenu za jednu konverzi (poptávku) můžete snadno spočítat. Je to jednoduchý vzorec.
Cena reklamy / počet poptávek
Cesta k prvnímu milionu se nám otevřela. Dosáhli jsme obratů téměř 200 000 Kč během léta a my jsme připraveni na další kampaň, ve které chceme získat další zájemce na podzimní kurz.
Na závěr chceme poděkovat za spolupráci paní Haně Šrámkové, marketingové manažerce jazykové školy LITE. Dále panu Jiřímu Svobodovi, vedoucímu týmu z Inizia za pomoc a podporu a v neposlední řadě panu Honzovi Nedvědovi za Inizio Akademii, která nám pomohla postavit tuto poptávkovou stránku šitou na míru zákazníkům tak, abychom mohli zužitkovat návštěvníky z placené inzerce.
V marketingu se nelze zastavit a možnosti, jak oslovit zákazníky jsou nevyčerpatelné.
Pestrá paleta marketingových možností Vás přímo vybízí najít tu správnou cestu.
Jak si můžete vytvořit stránku, aniž byste byli programátorem?
Klikněte na tento odkaz a zaregistrujte si konverzky.
Svojí zcela novou stránku připravíte během pár minut.
Děkujeme za Vaši pozornost.