Autor: Matěj Haisler, marketingový specialista
Tento článek může pomoci každému e-shopistovi, nezoufejte proto pokud neprodávate alkohol, nebo sami nepůsobíte na Slovenském trhu. Principy a strategie můžete převzít i pro svůj e-shop, obzvlášť pokud nejste spokojeni se svými výsledky.
Pan Strenk z e-shopu Dobrepitie.sk nás oslovil v únoru 2022, abychom mu pomohli s navýšením tržeb zejména ze sociálních sítí. V e-shopu najdeme prvotřídní značky alkoholu, od těch nejdražších až ke střední cenové. 🙂 Najdeme tam i oblíbené nealko nápoje a taky slané i sladké dobroty. Plán byl jasný: musíme přinést větší zisk ze sociálních sítí.
Jdeme na to!
Jak vypadá zisková strategie e-shopu?
Než cokoliv začneme dělat, musíme se podívat na data, pokud nějaké klient má. To je alfa omega marketingu. Snáze se nám tak určí další strategie. Získali jsme přístup k historickým datům e-shopu a z Google Analytics jsme si zjistili, po kterých konkrétních lahvích zákazníci prahnou nejvíce. Hurá! Pojďme je dostat mezi více lidí…
Začali jsme s tvorbou prvních kampaní na Facebooku a Instagramu. Vyzkoušeli jsme několik produktů a různých typů kampaní v Business Manageru. Ziskové kampaně jsme ale neobjevili hned. Museli jsme testovat spoustu reklam, spoustu variant textů, titulků, obrázků a v neposlední řadě také cílení podle zájmů.
Zde je ukázka dlouhodobě nejziskovějšího produktu. Bumbu rum v hlavní roli:
Ano, průměrná návratnost 10,07. To znamená, že za 1 € utracené za reklamu se klientovi vrátí 10,07 € v tržbách na e-shopu. To samotné stačí, aby se zaplatily samotné reklamy i paušál za správu kampaní. Zbytek už je klientův čistý zisk.
Z výše zmíněných sad reklam můžete vidět, že se nejlépe osvědčil zájem “Rum” a poté tzv. Look-a-like (Podobná) publika. Tedy podobní lidé k těm, kteří za posledních 180 dnů v e-shopu již nakoupili.
Níže je náhled samotné reklamy:
Dále nám skvěle slouží katalogová (DABA) kampaň. Opět jsme chtěli oslovit nové zákazníky, napověděli jsme Facebook algoritmu, co zajímá naše ideální zákazníky a Facebook se dal do práce ?
Konkrétně jsme nastavili zájmy: “Alkoholy”, “Rum” a “Whisky”, což se osvědčilo jako nejlepší kombinace.
Slušná míra prokliku a ještě lepší návratnost!
Takto potom vypadá samotná reklama:
Takže reklamy pro akvizici nových zákazníků máme, co jsme stihli spustit ještě mezitím? Remarketing!
Dynamický remarketing, který nám pomáhá znovu oslovit návštěvníky e-shopu, kteří si jen prohlíželi produkty, ale zatím nenakoupili. Navíc jim ukáže právě ty produkty, které si prohlíželi. Zásah do černého? Posuďte sami:
Návratnost dokonce přes 15! A co je k tomu potřeba?
Aktuálně tyto kampaně různě obměňujeme a škálujeme (přidáváme rozpočet) pro ještě větší množství objednávek. Ale nespoléháme jen na sociální sítě…
Co nám pomohlo k ještě vyšším tržbám?
Pomocí kampaní na Facebooku a Instagramu se nám daří získávat nové zákazníky, připomínat se těm, kteří nákup nedokončili. Ale co ještě chybí do pomyslné ziskové skládačky?
Práce s databází kontaktů – Newslettery!
Pojďme si teď ukázat ty nejziskovější. Protože to je to, co nás zajímá, že? Zisk. A pokud newslettery nepřináší hned prodejní konverze, zajímají nás míry otevření emailu a míry prokliku z emailu na stránku. Od těch se můžeme odrazit a příští newslettery upravit tak, aby přinášely i objednávky.
Takže, tady jsou slíbené ukázky:
Během 20-30 minut práce získáte třeba 2 500 eur v tržbách. Může být?
Takové newslettery se nám u tohoto klienta osvědčily nejvíce. Lákavý text + obrázek produktu.
Ale pokud se Vám podaří napsat slušný prodejní text, tak ani obrázek nepotřebujete. Potřebujete jen zaujmout pozornost a vyzvat čtenáře, aby kliknuli. To je vše…
A ještě poslední ukázka úspěšného prodejního emailu:
Tentokrát bez obrázku:
Trošku úvodního příběhu, zájem o zákazníka, navození emocí, dobrá nabídka, urgence, výzva k akci. A tržby, jak jste mohli vidět přes 2 600 €.
Newslettery posíláme každý týden a vzhledem k typu produktu, který se typicky konzumuje v pátek a přes víkend, se nám nejvíce osvědčilo jejich rozesílání v úterý a ve středu, kdy jim balíček stihne přijít domů s předstihem.
Kam se tedy e-shop Dobrepitie.sk posunul za 12 měsíců od začátku naší spolupráce?
Stále držíme růstový trend a to jak v tržbách, tak i počtu objednávek. Po roce od začátku naší spolupráce se e-shop zvětšil o 76 % v tržbách. Přes vánoční sezónu náš klient zaznamenal historicky nejvyšší měsíční obrat celého e-shopu. Dvakrát. Jednou v listopadu a následně hned v prosinci.
Nedávno jsme od klienta získali ještě větší důvěru a svěřil nám i správu kampaní na Google. Věříme, že rok 2023 bude alespoň stejně skvělý jako ten předchozí a zachováme minimálně stejnou růstovou křivku i nadále!
Jak naši spolupráci hodnotí sám klient?
Jak by se líbilo Vašemu podnikání vyrůst třeba o 76 % v tržbách za 12 měsíců?