Poprvé jsem se zúčastnil SEO restartu a prý to byl zatím nejlepší ročník. Co mě zaujalo? PS: V článku naleznete odkazy na prezentace a další studijní materiály. 🙂
Rychle zhltnout článek
- Dělejte SEO pro informační dotazy, zbytek nechte PPCčku
- Nejlepší SEO je TV reklama
- SEO+PPC na brand = lepší výsledky
- PPC na brand vypnout? Proč ne, vyzkoušejte
- Do FS se dostanete! Stačí LP, dotaz v titulku, 200 až 300 znaků, 2x – 3x KW a poslat do GSC
- SEO do zahraničí se těžko odhaduje a realita je nakonec jiná
- Máte alespoň stovky tisíc URL? Řešte Crawl budget
- Dělat SEO v Německu není žádná prdel
- Filip Podstavec umí moderovat 🙂
SEO v roce 2017 má podle Honzy Tichého těžkou pozici. Když se podíváte do SERPu, na DO nákupní dotazy už není vidět první pozice. Vše má PPCčko. SEO je nutné řešit pro informační dotazy, na které PPC nejsou spuštěná (resp. né v takové míře). A co je nejlepší pro SEO? TV reklama!
Marie Stouračová mluvila o Featured Snippets a jak se do nich dostat. Co to je? Ano, přesně tohle zadejte do Googlu „Co to je XY…“
Chci se tam dostat!
- Vytvořte novou landing page
- Do titulku dejte dotaz (Co to je XY)
- Napište 200 až 300 znaků textu
- 2 – 3 krát dejte klíčové slovo do textu
- Odešlete do GSC
TIP – vytvořte jednu LP s obsahem, který pokrývá více dotazů (Co to je XY, Co to je XY1,…) a třeba nebudete muset mít pro každý dotaz zvlášť LP.
Martin Šimko mluvil o analýze zahraničních trhů pro SEO. Je dobré průzkum udělat. Existuje hafo omezení. Na něco potřebujete placené nástroje. Nakonec dostanete „nějaká“ čísla, která mohou být odtržená od skutečné reality. Já bych asi spolupracoval s lokálním hráčem, který trh zná. SEO a UX má společný cíl = spokojený klient. Honza Kvasnička apeloval na lepší komunikaci mezi SEO specialisty a UX specialisty. Ukázal několik příkladů webů, kde je vidět nespolupráce mezi těmito pozicemi.
Martin Kůra nám ukázal, jak by se správně měly zadávat překlady. V čem spočívá pravá práce překladatele a kdy je lepší najmout rodilého mluvčího. V další přednášce mluvil Martin Humpál z Heureky o jejím přechodu na HTTPS. Prostě to přepli, zlepšil se jim organic a Google jim s tím nepomohl, protože je to podle něj malý web 🙂
U crawl budgetu jsem se zapotil 😀 A nejen proto, že bylo v místnosti horko, ale proto, že jsem to slyšel poprvé. A u další přednášky už jsem byl téměř dead. Brána do pekla botů! Mluvilo se o permutacích, kombinacích, variacích, spider traps, analýze logů a řetězení redirectů. Tohle už nebyla přednáška pro mě, ale pro nějakého programátora 😀 Přiznávám!
Velmi chválím Milana Fialu, který ve své přednášce o německém SEU velmi detailně popsal tamější trh! Čeho se držet, jaké zásady respektovat, jak funguje linkbuilding, seznam katalogů, jaké jsou ceny agentur, jaké jsou ceny freelancerů. Veškeré informace, díky kterým nyní vím, že SEO v Německu není žádná p.del 🙂
A na závěr vystoupil Pavel Ungr, který poodkryl jeho workflow s klienty a problémy, s kterými se setkává. Hodně mi to připomínalo přednášku Honzy Kvasničky, v podstatě bych to shrnul do jednoho slova „Komunikace“. Vypadá to, že pro jednou vše vázne opět na tom stejném 🙂
Přednášky: Blog Medio – https://blog.medio.cz/seo-restart-2017-prezentace-a-odkazy
Ostatní také napsali: https://blog.spotibo.com/seo-restart-2017/#clanky