🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Co si jako PPCčkař odnáším z Performance2020

V úterý, 6. června, jsem se zúčastnil konference Performance2020. Jednodenní akce, která se konala v hotelu Clarion v Praze, mi vnukla spoustu myšlenek a já se o ně chci s vámi podělit. Takže s chutí do čtení! 🙂

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

  • Lidé jsou zasypaní reklamou a 99% „všeho“ je JUNK.
  • Získejte ambasadory a přestaňte být hamty-hamty.
  • Většina firem podle Warrena Knighta pořád nejvíce kašle na zákazníky.
  • Nemusíte být na všech sociálních sítích jen proto, že je to cool.
  • Pokud má firma user-generated-content, má vyhráno.
  • Blokování a osobní data ve středu pozornosti institucí, zákazníků a nyní i firem.
  • „Klasičtí PPC specialisté vyhynou a stanou se marketéry“, uvažuje Markéta Kabátová.

Podle Radka Hrachovce je velká většina newsletterů, bannerů a vůbec reklam JUNK. Zajímavá reakce s rozjela na twitteru v reakci na hodnotu CTR, kterou uváděl u grafických bannerů. Já jsem čísla v prezentaci bral s rezervou, protože jsem se prostě nedopídil, z jakých čísel vycházel. Na otázku přes sli.do odpověděl, že když vidí open rate 10% tak to evidentně 90% lidí nezajímá. 🙂 Nicméně souhlasím, že lidé jsou bombardování reklamou více, než je zdrávo. Ostatně mluví o tom i Marty Neumeier ve své knize ZAG a demonstruje to naprosto geniálně! Doporučuji přečíst! Doporučil i najít ambasadory (ty nejvěrnější zákazníky) a využít je při akvizici nových zákazníků. Doslova z nich vymačkat sell pointy, obsah výměnou za nějaké VIP benefity.

Warren Knight se hodně věnoval tématu „relevance“. Toto téma se celkově neslo průřezově celou konferencí. Že by to bylo fakt důležité? Podle jeho názoru mají firmy nejvíce rezerv v péči o zákazníky. Často se také setkává s tím, že firmy chtějí najednou naskočit na všechny sociální sítě, protože je to zrovna trend. Má ovšem smysl používat všechny sociální sítě? Nebude lepší používat pouze sociální sítě, které používají zároveň i naši zákazníci? Mimo jiné zmínil, jak pracuje s remarketingem, kdy má vytvořené trychtýře a v každé fázi doručuje publiku jiný obsah, aby s každým dalším touch-pointem odstranil nerelevantní publikum a prosel jen potenciální zákazníky.

Před Markétou Kabátovou měla „skype“ Purna Virji, bohužel se to sekalo natolik, že jsem nerozumněl téměř ničemu. Mluvila o voice of search a předpokládám, že to jednou bude velmi důležité (podle množství grafů, které jsem viděl) 🙂 No a potom přišla na řadu má oblíbená Markéta a opět nezklamala!

Co dřív sakra…

Rekapitulace přednášky od Markéty Kabátové

Odkaz na přednášku je na konci článku. Zmíním věci, které padly na slidu nebo mezi řádky. Podle výzkumu (zdroj v prezentaci) lidé nejvíce věří reklamám v TV, rádiu a tištěných médiích. To koukáte! A hádejte, co je na chvostu? Ano – online marketing. A proč? Junk?

Markéta uvedla moc pěkný příklad. Majitel firmy chce reklamu v novinách. Nechá ji vytvořit a publikovat. Následující den jde do trafiky a tam si koupí noviny, v kterých inzeruje. Reklamu na svojí firmu tam VIDÍ!! Zaplatil za nějakou službu a nyní vidí „výsledek“.

Kolikrát se někomu stalo, že klient napsal „já ty bannery, ale nevidím“ nebo „zadal jsem tohle klíčové slovo a nevidím se“.

A z toho plyne nedůvěra některých inzerentů. Naštěstí Markéta ví, jak z toho ven:

  • kvalitní a relevantní marketing
  • správná a konkrétní strategie
  • vytváření hodnoty

Padl i dotaz na automatizaci a zda vůbec firmy budou potřebovat PPC specialisty. Těžká odpověď zvlášť když stojíte v místnosti plné PPC specialistů.

Jíst rukama je mnohokrát efektivnější než jíst příborem. A proto budou PPCčkaři vždy cennější než stroje.

V době scriptů, nástrojů na automatizaci, chytrých nabídek a bůhví čeho ještě dalšího je legitimní otázka. Nezvládne Google nastavit kampaně lépe než my?

 

Druhá evoluční fáze PPCčkaře se nazývá marketér 🙂

PPCčkař musí mít blízko k businessu klienta, musí znát jeho problémy, jeho zákazníky a měl by vědět návaznosti na ostatní marketingové kanály. Nabízí se tedy otázka: „Dojde ke splynutí pozic klasického marketéra a dnešního PPCčkaře?

Organizace od Acomwaru byla v pořádku, velmi chválím prostředí a občerstvení. Škoda technických problémů u přednášky Purny Virji. Od konference jsem neměl přehnaná očekávání, ale byl jsem mile překvapen – pozitivně 🙂 Tak snad zase za rok.

Prezentace z konference: (víc jsem zatím nenašel)

Petra Větrovská – Můj PPC idol

Markéta Kabátová – Temná budoucnost PPC

Chcete pomoci s efektivní placenou reklamou? Kontaktujte nás.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.