S kolegy jsme vyrazili ve čtvrtek 7. 9. 2017 na PPC Offline, který se konal v útulném pražském ROYAL Theatre and Club Chic. Akce se konala už po osmé a za organizaci je zodpovědná agentura Kofein. Účastníci mohli shlédnout celkem 7 vystoupení. Jak celá akce probíhala a co mě nejvíce zaujalo, o to se s vámi podělím v tomto článku.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Již dopředu bylo avizováno, že o akci je velký zájem a bylo registrováno více lidí, než je celková kapacita divadla, pro ty, co neznají toto divadlo, není to úplně klasické divadlo, protože diváci nesedí v napevno přidělaných židlích pěkně v řadě, ale na pohodlných křesílkách. Kdo tedy dorazil později neměl si kam sednout. Velký bar byl otevřený a pivo teklo proudem, bohužel tím, že v divadle byl větší počet lidí, než je kapacita, brzy došly skleničky na pivo, s čím si naštěstí barmani poradili a účastníkům lili pivo do toho, co bylo zrovna po ruce.
Jaké „novinky“ připravil Seznam
Akci otevřel Robert Štípek, kdy představil pořadí, ve kterém půjdou jednotliví řečníci. Zároveň nám oznámil, že vzhledem k časovým možnostem se pojede bez přestávky a každý řečník vystoupí na 20 minut.
První vystoupil Radek Hudák ze Slevomatu s tématem „YouTube nemusí být brand bullshit“. Radek povídal hlavně o tom, jak ve Slevomatu s videi pracují, že to není jenom o tom produkt odprezentovat, ale sledujícímu nabídnout zážitek na což se hlavně zaměřují. Zároveň sledují u jednotlivých cílovek, jak se mění jejich vůle na Slevomatu nakoupit.
Jako druhý vystoupil Zdeněk Philipp ze Seznamu, který nám chtěl představit novinky pro letošní podzim. Zjistili jsme, že novinky budou 2, a to, že v Skliku bude možné využít rozšířenou volnou shodu, která funguje podobně jako volná modifikovaná shoda na Googlu, což znamená, že bude fungovat operátor +, který doteď při importu z Adwords nefungoval. Druhou novinkou je kombinovaná reklama, kdy by inzeráty měly obsahovat více textu, je možné si zvolit vlastní obrázky, a to až 3. Bohužel štítkování nebude možné. Na obě novinky se můžeme těšit od října 2017, takže už je pomalu čas se začít připravovat.
Jak psát inzeráty efektivněji
Po Filipu Hromkovi, který mluvil o využití video reklam přes RTB na webech Seznamu, přišla na řadu Markéta Kubátová. Ta se ve své přednášce vracela k základům o psaní textových inzerátů. Zmínila základní pravidla o zvýraznění unikátních výhod inzerenta, použití čísel v inzerátech a rozšíření inzerátů. Zaměřila se především na unikátní výhodu a jak ji zjistit, což není vždy jednoduché. Základem je se zeptat klienta, ale při položení otázky na vlastní unikátní výhody a výhody konkurentů, často dostanete stejnou odpověď. Takže co dál? Využít stávající reference, což nepomůže jenom se získáním obsahu pro inzerát, ale také porozumění řeči klientů, kteří produkty nakupují.
Sprška novinek od Google
Následovala Eliška Kubátová, která se toho nebála a novinky o Google do posluchačů sypala jednu za druhou. Novinek bude tolik, že než je zde složitě vypisovat je lepší dát k dispozici celou prezentaci, kterou najdete zde. Mně osobně se líbil i slide s trendy v objemu vyhledávání, kdy je možné připravit specifické kampaně, právě pro nejsilnější dny, mezi které patří Black Friday, vrcholy při nákupech vánočních dárků, které jsou na Mikuláše, v půlce prosince a den před Vánoci.
Následoval in-house tým ZOOtu, který trochu klamal názvem své přednášky „Rok budování in-house týmu“. Místo o náboru, zaučování nových kolegů a tvorbě struktury se s námi podělili o to, jak zvládli ještě zvýšit konverze, i když agentura tvrdila, že jsou na maximu.
Posledním vystupujícím byl Jan Zdarsa, který pracuje v Google v Dubaji. Ten nám popsal situaci, jak to vůbec je s online marketingem na blízkém východě, což pro mě bylo docela překvapení, že naší české kotlince jsme o dost napřed. Honzovo téma se hlavně týkalo vyhodnocování reklam pro velké klienty, protože se stará o velké aerolinky, které mají globální působení. Fígle jsou v ignorování agregovaného CTR, kdy je potřeba jít hlouběji a rozlišovat Google.com a partnerskou sít. Partnerská síť totiž přináší hlavně zobrazení, ale zanedbatelné množství kliků. Další poměrně jednoduchou myšlenkou je prostě věřit Google a zvolit různé variace reklam, které se vůči sobě nechají testovat a následně se vybere ta nejlepší. Jak prosté, že?
Tak to je vše, společně s kolegy se už těšíme na další PPC Offline, které by se mělo konat dříve než za rok, jak tomu bylo teď, a to na začátku příštího roku. Navíc organizátoři slíbili, že najdou místo s větší kapacitou, aby se vešlo více lidí. Tak se nechme překvapit, co si pro nás připraví.