Dne 10. 1. 2017 jsem se zúčastnil školení Google Analytics pro fajnšmekry, které pořádalo Medio pod hlavičkou svojí Akademie. Co jsme se díky Honzovi Tichému dozvěděli?
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Ze školení jsem si odnesl 2 věci – vytisknuté snímky z prezentace v klasické červené složce a jednu dlouhou poznámku v Evernote rozdělenou na 3 části, které chci rozepsat jednotlivě.
Dotazy
Aneb záležitosti, které jsem prakticky často řešil, ale měl jsem ještě dotazy na konkrétní use-cases. Jednalo se například o:
- posílání marží;
- cross-domain měření pomocí 3rd party cookie;
- posílání kvality leadů;
- jak interpretovat reporty rychlosti;
- aktuální stav s implementací cookie lišty.
Překvapení
Aneb informace, které jsem buď někdy věděl a zapomněl, nebo jsem o nich slyšel poprvé:
- o půlnoci se resetuje session;
- u starších IE nefungovalo „auto“ měření pomocí cookies u webů s 4 znakovou doménou;
- jednou zhruba za 15 minut se „spočítají“ data z „Logs“ do „Processing“;
- GA nemají user-scope dimenzi, user je v podstatě shluk sessions;
- pomocí funkce User Timings lze posílat data o době, jakou trval nějaký event, např. hledání letenek;
- pro porovnávání atribučních modelů pro marži je vhodné ji posílat do separátní služby místo tržeb.
TO-DO
Aneb činnosti, které chci provést v co nejkratší době:
- u zbývajících HTTP e-shopů zkontrolovat data z HTTPS platebních bran, jestli nepadají do directu;
- aktualizovat náš interní to-do list pro Google Analytics účty;
-
u webů s nutným potvrzením z mailu si dát pozor na vyloučení referralu, použít set referrer (empty);
-
nainstalovat doplněk EditThisCookie do Chrome;
- vykoušet antisampling reporty pomocí R a návodu od Marka Edmondsona;
- doporučit sledování Mediotéky svým kolegům 🙂
Postřehů a to-do, kterými opět o kus zlepšíme naši práci pro klienty v Google Analytics, je pochopitelně mnohem víc. Pokud váš zájem nepolevil, tak můžete buď školení Google Analytics pro fajnšmekry absolvovat nebo se můžeme sejít na kávě a probrat, jak zlepšit měření na vašich stránkách 🙂