Dne 10. 1. 2017 jsem se zúčastnil školení Google Analytics pro fajnšmekry, které pořádalo Medio pod hlavičkou svojí Akademie. Co jsme se díky Honzovi Tichému dozvěděli?
Ze školení jsem si odnesl 2 věci – vytisknuté snímky z prezentace v klasické červené složce a jednu dlouhou poznámku v Evernote rozdělenou na 3 části, které chci rozepsat jednotlivě.
Dotazy
Aneb záležitosti, které jsem prakticky často řešil, ale měl jsem ještě dotazy na konkrétní use-cases. Jednalo se například o:
- posílání marží;
- cross-domain měření pomocí 3rd party cookie;
- posílání kvality leadů;
- jak interpretovat reporty rychlosti;
- aktuální stav s implementací cookie lišty.
Překvapení
Aneb informace, které jsem buď někdy věděl a zapomněl, nebo jsem o nich slyšel poprvé:
- o půlnoci se resetuje session;
- u starších IE nefungovalo „auto“ měření pomocí cookies u webů s 4 znakovou doménou;
- jednou zhruba za 15 minut se „spočítají“ data z „Logs“ do „Processing“;
- GA nemají user-scope dimenzi, user je v podstatě shluk sessions;
- pomocí funkce User Timings lze posílat data o době, jakou trval nějaký event, např. hledání letenek;
- pro porovnávání atribučních modelů pro marži je vhodné ji posílat do separátní služby místo tržeb.
TO-DO
Aneb činnosti, které chci provést v co nejkratší době:
- u zbývajících HTTP e-shopů zkontrolovat data z HTTPS platebních bran, jestli nepadají do directu;
- aktualizovat náš interní to-do list pro Google Analytics účty;
-
u webů s nutným potvrzením z mailu si dát pozor na vyloučení referralu, použít set referrer (empty);
-
nainstalovat doplněk EditThisCookie do Chrome;
- vykoušet antisampling reporty pomocí R a návodu od Marka Edmondsona;
- doporučit sledování Mediotéky svým kolegům 🙂
Postřehů a to-do, kterými opět o kus zlepšíme naši práci pro klienty v Google Analytics, je pochopitelně mnohem víc. Pokud váš zájem nepolevil, tak můžete buď školení Google Analytics pro fajnšmekry absolvovat nebo se můžeme sejít na kávě a probrat, jak zlepšit měření na vašich stránkách 🙂