Spouštíte nové podnikání nebo ho již máte, ale chcete ho rozšířit na internetu?
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Dnes pro vás mám několik tipů co dělat, když spouštíte nové podnikání na internetu.
Tip č. 1 – Vyberte si niku
Co tím myslím? Nějaké úzké zákoutí trhu, úzká skupina vašich potenciálních zákazníků.
Co to znamená? Buď máte nějakou širokou skupinu potenciálních zákazníků a řeknete, že vaši zákazníci jsou všichni muži v ČR anebo všichni realitní makléři. Anebo si můžete vybrat úzkou niku a říct, že vaše cílová skupina jsou muži, kteří hledají nemovitosti v Českých Budějovicích a hledají nebytové prostory do velikosti 500.
Proč tohle zmiňuji? Ať už jste realitní makléři nebo prodáváte oblečení či elektroniku tak pokud začínáte, nemáte značku, vybudované jméno a těžko budete prodávat všechno. Nejste Alza.
To znamená, že vaší konkurenční výhodou musí být vaše specializace, ale vy se nezvládnete specializovat na vše. Musíte si vybrat úzký segment trhu (niku) a na tu se zaměřit. A já si od vás (pokud vás neznám) koupím raději, když vím, že se specializujete přesně na můj problém než když děláte všechno jiné kromě toho, co zrovna potřebuji.
Tip č. 2 – Váš příběh
Pokud můžete, prezentujte svoji firmu i prostřednictvím vaší fyzické osoby. Příběhy mají lidé rádi a na tyto osoby jsou pak lépe navázáni. Avšak nepovídejte pouze ten vlastní ale i ten vašich zákazníků.
To je totiž něco, co vám může prodávat opravdu hodně. Pokud na vaše webové stránky dáte k dispozici i příběhy lidí (zákazníků) kterým jste vy pomohli a napíšete či natočíte video jak je váš produkt/služba ovlivnila. Nic mne nepřesvědčí víc než nějaká skutečná případová studie, kde se někomu už přede mnou podařilo dosáhnout toho výsledku, který já chci sám pro sebe.
Tip č. 3 – Vyberte si jenom jeden zdroj návštěvnosti
To je totiž častá chyba, kterou dělají lidé začínající v internetovým marketingem. Vrhnou se rovnou na Google, YouTube, Facebook, Instagramu, Tik Toku… a dělají pět věcí i když není v jejich silách je ovládat perfektně. Neumějí veškeré tyto nástroje plně používat.
Vyberte si jeden. Ať už Facebook nebo Google – jeden jediný plně postačí a tomu věnujte svoji pozornost. Snažte se ho co nejlépe ovládnout, vyškálovat a optimalizovat. Jednak budete mít dostatek energie i soustředění abyste měli čas se ten nástroj skutečně dobře naučit.
Hlavně když tam nebudete mít pět nástrojů, ale jen jeden, budete mít jen jednu proměnnou. Ono další riziko je takové, že když jich budete mít pět tak se ztratíte v marketingovém mixu. Takže se raději soustřeďte jen na ten jeden a vyždímejte z něho maximum.
Tip č. 4 – Maximalizujte průměrnou hodnotu objednávky/poptávky
Poté co zákazník dokončí první objednávku/poptávku, zkuste tam vhodit něco čemu se říká ‚Upsell‘. Potom co ten člověk udělá první krok kdy si s vámi sjedná schůzku nebo si od vás objedná, zkuste mu nabídnout nějakou atraktivní nabídkou ještě něco navíc.
Budete možná překvapení, ale 15-20% uživatelů si vždycky koupí i to navíc a vám to pomůže zvednout průměrnou hodnotu. Tím pádem vám to pomůže zvýšit průměrnou ziskovost na jedné objednávce a tím se spíše dostanete celkově do černých čísel.
Vy si totiž budete na tu vaší stránku/e-shop nakupovat návštěvnost. S vyšší průměrnou hodnotou objednávky si budete moci dovolit platit víc peněz na prokliky a spíš se dostanete vaším marketingem do zisku.
Tip č. 5 – Zkuste sbírat e-maily
Dejte si na své stránky pop-up s nějakou hodnotnou informaci/materiály, které dáte k dispozici lidem pokud vám na sebe dají e-mailovou adresu. Když už nebudete okamžitě prodávat, můžete aspoň díky tomuhle sbírat ‚leeds‘ a tedy kontaktní údaje na vaše potencionální zákazníky.
Když jich pak nasbíráte dost, můžete s nimi pracovat prostřednictvím e-mailingu, který má výhodu v tom, že za to nemusíte platit. Za reklamu na Facebooku nebo Googlu logicky musíte platit. Když už ale ty maily máte ve své schránce, je už pouze na vás jestli do nich vložíte svůj čas a nějaké e-maily rozešlete.
Tip č. 6 – Vyzkoušejte dopravu zdarma
Představte si, když nějaké zboží stojí třeba 320kč a je k němu doprava za 60kč, lidé si ho budou kupovat méně než když stojí 400kč a je k němu doprava zdarma. Když máte svůj e-shop, rozhodně tohle zkuste, protože to pomáhá velmi vylepšit ziskovost.
Tip č. 7 – Neustále studujte internetový marketing
Tyto znalosti jsou totiž jednou z nejlepších superschopností, kterou jako podnikatelé na internetu můžete mít. Internetový marketing se totiž hodně rychle vyvíjí. Je potřeba jít s dobou a mít nastudováno co funguje a co nefunguje.
Svět je celkově hodně komplikovaný, těch informací je strašně moc a teď v tom vyznejte. Ona totiž většina rad a strategií, které se můžete dočíst na různých blozích, magazínech nebo profesionálních článků marketérů z velkých firem vám nedávají jistotu, že na vaší začínající firmě to bude fungovat.
Tak jak se v tom vyznat? My pro vás jedno řešení máme a tím řešením je INIZIO ACADEMY. To je náš ucelený kurz online marketingu obsahující více než 25 hodin videí učící vás, jak si od základu vytvořit vaše ziskové kampaně ať už na Facebooku, Googlu a jinde.
Učíme vás to tam srozumitelně, pomalu, výrazně pomaleji než ve videu výše, a tak jak jsme se to naučili my. Přesně ty metody, které nám pomohly vydělat peníze za něž nám pomohly spustit a založit mnoho ziskových firem/e-shopů.
Pokud tedy tápete, chcete se zdokonalit v Internetovým marketingu a vydělat si v něm peníze, podívejte se na naše = INIZIO ACADEMY =
Závěr
Zaujaly vás typy, o které jsme se s vámi dnes podělili? Pokud ano, zůstaňte naladění s námi a popřípadě dejte i odběr našemu kanálu na YouTube. Děkujeme za pozornost.