Jak někteří z vás ví, Inizio není jenom webovou a marketingovou laboratoří – část našeho času a prostředků věnujeme také investicím do zajímavých projektů. Jedním z posledních takových experimentů byla akvizice dropshippingové e-shopu s módou, který měl velmi zajímavé know-how v nastavení Facebook reklam.
Po této akvizici jsme začali hledat i jiné cesty, jak pomoci e-shopu k více objednávkám, abychom nebyli závislí pouze na Facebook reklamě. Kromě SEO a e-mailingu jsme se vrhli také do spuštění produktových inzerátů v Google Ads.
I přes velmi jednoduché nastavení kampaně se nám podařilo vydělat zajímavé peníze, a právě o tuto zkušenost se chceme s vámi podělit.
Co jsme tedy přesně udělali a jaké byly výsledky?
Zapnuli jsme produktové kampaně (PLA) v Google Ads a vydělali přes 100 000 Kč.
Jen pro pořádek – jak takové produktové inzeráty na Google vlastně vypadají?
A takhle vypadají naše čísla po několika měsících (klikněte na obrázek):
Vidíme, že i přes velmi rychlé a jednoduché nastavení, které nám zabralo hodinu, jsou výsledky poměrně slušné – náklady 62 039 Kč, tržby 462 374 Kč, návratnost investice (ROAS) celkem 7,45. Naším cílem je dlouhodobé udržení ROAS na hodnotě alespoň 8, což se nám v posledních týdnech daří (7,45 je číslo za celkové období).
Co jsme během hodiny všechno stihli?
00:00-00:10 – Vytvořit účet v Google Ads a v Google Nákupech (Google Merchants Center).
00:10-00:15 – Nastavit generování seznamu produktů (feedu) ve WordPressu a jeho nahrání do Google Nákupů.
00:15-00:20 – Propojit Google Ads, Google Nákupy a Google Analytics.
00:20-00:30 – Založit kampaň na všechny produkty s pevnou cenou za proklik.
Následně nám zbylo ještě 30 minut na optimalizaci kampaně (primárně jsme vylučovali prodělečné vyhledávací dotazy) a hlavně – po několika dnech jsme přepnuli strategii cen za proklik z „Ruční CPC“ na „Cílovou návratnost investic do reklamy (ROAS)„.
Důležité – tuto strategii nelze zapnout na novém účtu bez konverzí. V nápovědě Google Ads (kde se dočtete více informací o této strategii) vidíme, že je pro spuštění této strategie nutné alespoň 15 konverzí za posledních 30 dní. Čím víc, tím líp. I proto jsme výši prvotní ceny za proklik moc neřešili, nastavili ručně na 3 Kč a čekali na první konverze pro zapnutí ROAS optimalizace.
Taktéž jsme vyloučili inzerci na stolních počítačích, protože inzerce na mobilech měla návratnost mnohem větší. Jak však vidíte na obrázku s výsledky – jakmile jsme znova inzerci na počítačích v samostatné nové kampani zapnuli, tak se výsledky obrátily a v posledních dnech má inzerce na desktopu návratnost lepší, než na mobilu.
Jak během další hodiny ještě více vydělat?
- Přidáním publik do kampaní – a následnému zvýšení nabídky za proklik o xx % pro lidi, kteří již na našem e-shopu někdy v historii byli.
- Vyloučením vyhledávacích dotazů – a tím přestaneme utrácet peníze na dotazech, které nám nic nepřináší.
- Zapnutím denního rozvrhu inzerce – aby se inzeráty nezobrazovaly v časech, kdy dle dat návštěvníci nenakupují.
- Segmentací kampaní dle kategorií – pro lepší přehlednost a rozdílné stanovení cílové ROAS. Na některé kategorii je marže větší, někde menší (jelikož jsou ale podobné, tak jsme rozdílnou výši cílové ROAS neřešili).
- Zapnutím dynamického remarketingu – abychom se příštích pár dní připomínali uživatelům s produkty, které si prohlížel, ale nenakokupil.
- Spuštěním kampaní na Skliku – máme tím na mysli Produktové inzeráty a také dynamický remarketing.
Spoustu z těchto činností určitým způsobem provádí Google sám v rámci ROAS optimalizace. I přesto nad tím chceme mít trochu větší kontrolu a proto děláme s citem i drobné ruční zásahy.
Abychom to shrnuli – co k podobnému experimentu potřebujete vy?
- E-shop.
- Propojené a nastavené účty na Google Ads, Google Nákupech a Google Analytics.
- Někoho, kdo kampaně nastaví. 🙂
Podobné experimenty nám na našich vlastních projektech nás stále utvrzují, že se na internetu stále válí peníze, viz naše “obyčejné” kampaně v Nákupech a její čísla. 🙂
Snad pro vás byly předchozí řádky inspirující a mohli jste tak trochu nahlédnout pod pokličku jednoduchého nastavení kampaní v Google Nákupech. Je ještě nutné říci, že tato strategie nemůže fungovat na všech typech e-shopů a sortimentu.
Nám fungovala, a přejeme si, aby fungovala i vám!