Obsahový marketing má pro firmy stále svou cenu a význam. Stále platí, že díky němu můžete získat větší návštěvnost webových stránek, budovat publikum a stát se autoritou v ve svém oboru. Každý však nemá dostatečné časové a finanční možnosti na to, aby přinášel množství nového obsahu. Dokonce i kreativní nápady se mohou časem vytrácet, zejména když je váš web či e-shop v provozu několik let. Existuje jednoduché řešení, a tím je recyklace již stávajícího obsahu. Jak na ni? To se dozvíte v tomto článku.
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Co recyklací obsahu získáte?
Jestli vás při této otázce napadlo, že můžete ušetřit čas a peníze na tvorbu nového obsahu, jste na správné cestě. Navíc efektivně zužitkujete obsah, který jste již v minulosti vytvořili. Díky poznatkům od zákazníků dnes máte mnohem lepší možnosti tento “starý obsah” prodat. Víte totiž, jak na něj uživatelé reagovali, jestli jej četli, sdíleli a komentovali. Následně se vám bude i lépe pracovat s linkbuildingem. Některé formy prezentace se totiž velmi pěkně sdílí, a pokud k tomu své čtenáře účelově vyzvete i s žádostí, aby uvedli zdroj, získáte další konzumenty vašeho obsahu.
Jak se na to připravit?
Především musíte vědět, kdo je vaše cílová skupina – vaši čtenáři, odběratelé, zákazníci. O tom, co je zajímá a co vyhledávají vám dají jasnou představu analytické nástroje, např. Google Analytics, GSC nebo Ahrefs. Tak najdete na vlastních stránkách dostatek obsahu, který byl úspěšný a vyvolával interakce, a nebo naopak takový, který zaslouží smazání či obměnu. Inspirovat se můžete i u konkurence, jaký tvoří obsah? Jak na něj uživatelé reagují?
Doplňte tyto údaje o sledování trendů a aktuální dění ve vašem oboru, “nesmrtelná témata” či sezónní výstřelky. Je něco, co vyhledávají úplně všichni? O čem se teď často hovoří? Můžete to využít? Nehledejte v tom žádné složitosti, odpověď vám může dát i zpracovaná analýza klíčových slov.
Pokud už budete těmto činnostem věnovat svůj čas, nezapomeňte své nové poznatky zahrnout do obsahové strategie a vytvořte si dlouhodobý plán pro recyklaci obsahu. S tím vám pomohou myšlenkové mapy i evidence v Microsoft Excel. Snadno tak recyklaci zasadíte do širšího rámce SEO.
Jak se pustit do realizace?
Pokud už máte přípravu za sebou, tak se stačí držet dlouhodobého plánu a začít aktualizovat stávající obsah a vytvářet nové formy již stávajících článků. Metod, jak recyklovat stávající obsah je nespočet.
Můžete jít cestou aktualizace stávajícího obsahu. Je to asi nejčastější a nejlevnější metoda, kterou využívá mnoho webů. Příkladem může být článek Briana Deana, který tak získal o 260,7 % nárůst organické návštěvnosti během 14 dní.
Další metodou je změna formy obsahu. Tato metoda může být sice jednodušší na pochopení, ale náročnější na zpracování. Kreativnější dušičky si však “přijdou na své”.
Obyčejný textový článek totiž můžete přetavit do praktického videonávodu a spolu s podcastem nabídnout lidem, kteří nemají na čtení dostatek času. Texty doprovoďte infografikou a obrázky, požádejte čtenáře o sdílení i s odkazem na váš blog. Důležité je najít takovou formu, která bude fungovat právě vašim webovkám. Inspirovat se můžete v článku Marka Hnátka ve svém článku “65 cest, jak vytvořit účinný obsah”.
Zaujala vás recyklace obsahu a uvažujete o jejím využití pro vlastní webové stránky? Napište nám a my vám s tvorbou obsahu a marketingem pomůžeme.